אזהרה לכל ההורים! הבן שלהם איבד 75% מהראייה שלו בגלל 'צעצוע' שהיה להם בבית

ילדים הם סקרניים מטבעם. הם תמיד חוקרים ומתנסים, וזה חלק בריא של תהליך ההתבגרות, אבל לפעמים זה גם יכול להזיק ולפגוע בהם. ילדים תמיד נפצעים וחוזרים הביתה עם שריטות וחבלות, ולפעמים אפילו עצמות שבורות, הנזק לפעמים יכול להיות חמור הרבה יותר ובלתי הפיך.

ומעכשיו הורים וילדים יסתכלו על צעצוע ביתי ורגיל בצורה שונה לגמרי. עט לייזר או מצביע לייזר הוא אחד הצעצועים שילדים הכי אוהבים, ובאופן כללי הם נראים בלתי מזיקים. אך למרבה הצער, ילד בן 8 סבל מכווייה לא נורמלית ונזק בלתי הפיך לעיניים שלו בזמן ששיחק עם עט לייזר. עכשיו, אמא שלו מפצירה שיאסרו על מכירת המוצר.

ג'וני מרשל הקטן נהנה מיריד בבית הספר של אחותו כאשר נתקל בעט לייזר באחד הדוכנים. אחרי התחנן להוריו במשך כל היום, הם בסופו של דבר נכנעו וקנו לו את הצעצוע.

vn1



ג'וני שיחק עם הצעצוע החדש בביתו, כאשר האיר אותו אל תוך עיניו מתוך סקרנות, מה שגרם לו תוך רבע שנייה לכוויה תרמית ונזק בלתי הפיך לקרנית.

vn2

לפי מרכז לבריאות רדיולוגית של ה FDA, מצביעי לייזר שיש להם 3-5 מיליוואט נחשבים לבטוחים. לא היו דיווחים על נזק לעיניים ממצביעי לייזר שתויגו וסומנו כהלכה. אך יש מצביעי לייזר מיובאים או חיקויים אשר לא בטוחים, מסוכנים ועלולים לגרום נזק חמור.

G



"אם העט היה בטווח הבטיחות של בריטניה, לא היה נגרם נזק", אמרה של ג'וני, אנג'לה מרשל. "אך למרבה הצער, זה יובא מבחוץ והטווח המיליוואט שלו היה בין 5 ל 5000". עטי ומצביעי לייזר  Class 3B lasers יכולים לגרום לנזק תוך פחות משנייה, ממרחק של כ 100 מטר.

vn4

מקרה דומה התרחש בשנה שעברה, כאשר נער בן 14 סבל מנזק בלתי הפיך לעיניים אחרי שהסתכל אל תוך הלייזר. למרות שהוא לא הרגיש כאב בזמן שזה קרה, הוא איבד 75% מהראייה שלו, והרופאים אמרו שהיא כנראה לעולם לא תחזור.

זאת אזהרה לכל ההורים, העטים הללו מסוכנים, ואתם לא באמת יכולים לדעת מה הילדים שלכם יעשו איתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *