מדוע אתם חייבים באופן מיידי להפסיק להניח נייר טואלט על האסלה בשירותים ציבוריים!

אנשים רבים חוששים משירותים ציבוריים. חלק מרגיש לחוצים כשהם משתמשים בשירותים של מישהו אחר, כשאחרים פשוט ראו בחייהם יותר מדי שירותים ציבוריים מגעילים. אתם למעשה לוקחים הימור בכל פעם שאתם משתמשים בשירותים ציבוריים. אתם יודעים מה תמצאו מאחורי הדלת – אם בכלל אפשר לסגור את הדלת. אסלות שבורות, מושבים מטונפים, רצפה מלוכלכת – התמונה אף פעם לא יפה. אך לפעמים, כאשר אתם צריכים ללכת, שירותים ציבוריים הם הפתרון היחידי.

אז מה אתם עושים כאשר אתם נאלצים להשתמש בשירותים ציבוריים? האם אתם מניחים אסלונית? ואם אין כאלה; האם אתם בונים אחת מנייר טואלט? אם התשובה היא כן, אתם צריכים להפסיק עם זה!

אנשים מניחים שהאסלות מוצפות בחיידקים, אבל המושבים למעשה בנויים בצורה שהם לא אמורים לקלוט את החיידקים. המשטח המעוקל והחלק מתוכנן כך שהוא לא יקלוט חיידקים, אז הם למעשה די בטוחים לישיבה. חיידקים לא יכולים להתרבות על עור חשוף, אז אל אין לכם מה לדאוג – אתם לא אמורים להיות חולים מישיבה על מושב יבש. איפה החיידקים האמיתיים נמצאים? על נייר הטואלט!

gm1



שלא כמו מושבי האסלה, שום דבר אחר בתא השירותים לא מתוכנן למנוע הידבקות חיידקים. חיידקים מתפזרים בכל התא כאשר אנחנו מורידים את המים. הם נדבקים לקירות, לידית הדלת, למתקן נייר הטואלט, וכמובן לנייר עצמו. למרבה הצער, המשטח של נייר הטואלט הוא מושלם להצטברות חיידקים. חיידקים מתיישבים בתוך הנייר – שאין לנו שום בעיה שיגע בגוף שלנו, לעתים קרובות אנחנו גם משתמשים בו כדי לקנח את האף או לנגב את הפנים. כשאנחנו עושים זאת, אנחנו למעשה מסייעים לחיידקים להיכנס לגוף שלנו.

gm2

למעשה, כמעט כל משטח בשירותים ציבוריים עמוס בחיידקים, כולל הכיור ומייבש הידיים. לפי מחקר שפורסם ב Journal of Applied Microbiology, מלבד שירותים שמורידים מים, למייבשי הידיים החשמליים יש אחריות גדולה בפיזור כמות גדול של חיידקים בתוך השירותים.



gm3

הבעיה עם מייבש ידיים חשמלי היא זרימת האוויר. בזמן שהוא מעיף את המים מהידיים שלכם, הוא גם מעיף חיידקים אל תוך חלל החדר. הם מתפזרים בחדר, ומדביקים כל דבר אפשרי. האוויר שיוצא ממייבש הידיים אולי נקי, אך המתקן עצמו מלא בחיידקים שנכנסים למים ואז נדבקים על המתקן עצמו. שלא לציין שלרובנו אין סבלנות לחכות עד שהידיים שלנו יבשות לגמרי, ואנחנו עוזבים את המקום עם ידיים לחות ומפזרים חיידקים נוספים. זה אומנם זול יותר עבור עסק להשקיע במייבש ידיים חשמלי, אז ניירות מגבות מהווים פתרון בריא הרבה יותר.

gm4

אז מה עליכם לעשות אם אתם בכל זאת משתמשים בשירותים ציבוריים? קודם כל, אל תבנו אסלונית מנייר טואלט. דבר שני, תסגרו את המכסה של האסלה לפני שאתם מורידים את המים כדי למנוע בריחה של חיידקים. וגם, תשקלו לקחת איתכם מגבונים או חומר חיטוי לידיים. הדברים הקטנים האלה יכולים לעזור לכם להימנע מחיידקים מזיקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *