ילד נולד בלי אוזניים ובלי עצמות לחיים וסבל מבריונות בבית הספר עד שבכה בכל יום, זכה לנקמה המתוקה שלו

למרות מאמצים עילאיים לצערנו בריונות ולעג לחלשים זה דבר שעדיין קיים בחברה שלנו, ובעיקר בבתי ספר.

למרבה הצער, ישנם ילדים שמזנקים על ההזדמנות ללעוג למישהו ששונה מהם. בדרך כלל הם מתבגרים ומפסיקים עם זה, אבל זה לא הופך את זה לקל יותר עבור הקורבנות שצריכים לסבול את שמות הגנאי ולעתים אף התעללות פיזית.

אדם אחד בשם אשלי מאנגליה, מכיר את זה היטב. הוא סובל מתסמונת טריצ'ר קולינס, תסמונת אשר משפיע על מבנה עצמות הפנים. הוא הסביר:

"נולדתי בלי אוזניים, בלי עצמות לחיים, ולסת נסוגה. עברתי יותר מ 30 ניתוחים, כולל שלושה ניתוחים בלסת והשתלות באוזניים.

כשהייתי תינוק, עברתי ניתוח פיום הקנה, מכיוון שבלעתי את הלשון ונהייתי עחול. הדרך היחידה בה רופאים יכלו להציל אותי הייתה להחדיר צינורית. חמותו של פיטר אנדרה הצילה את חיי!".

כפי שאתם ודאי מדמיינים, החיים של אשלי בית הספר לא היו קלים. הוא סיפר שלמרות שהזיכרונות שלו מהבית מלאים באהבה וטוב לב, בבית הספר הסיפור היה שונה לגמרי.

"אחרי שבוע בבית הספר הבריונות החלה עם שני ילדים", הוא הסביר.

"זה החל כאשר זרקו עלי דברים, כמו פקקים של בקבוקים, אוכל, וכו'. זה רק החמיר ככל שחלפו החודשים, עד לנקודה שהם היו מצמידים אותי לקיר, וזה ממה הרגיז אותי.

התגובה הראשונית שלי להתעללות הזו הייתה, פשוט חשבתי שככה ילדים מתנהגים. עושים שטויות. אבל זה החמיר, והם היו מפשיטים אותי במסדרונות ובגן המשחקים, ושם הבנתי שאני קורבן לבריונות. זה היה רציני".

הבריונים השתלטו על החיים של אשלי, עד לנקודה שהבריאות הנפשית שלו החלה להתערער. הוא היה חוזר הביתה בדמעות כל יום, ולראות את אמא שלו עצובה השפיע עליו מאוד.

"בחטיבת הביניים זה לא היה גרוע כמו ביסודי למזלי. עדיין היו בוהים בי, מצביעים עלי והיו זורקים עלי דברים, אבל בסך הכל היה יותר טוב.

ב 2016 הפכתי למתנדב בעמותת בעלי חיים מקומית וממש אהבתי את זה, ומאוחר יותר מלצרתי במסעדה מקומית. לפגוש אנשים חדשים היה נפלא, אבל תמיד רציתי להצטרף לתעשיית הבריאות והרווחה".

אז בשנת 2017 הוא יצר קשר עם עמותה בשם Fixers, שעובדת עם אנשים צעירים ומכוונת אותם להשתמש בעבר שלהם כדי לתקן את העתיד. דרך העמותה, אשלי היה חלק מקמפיין בו הוא נפתח לגבי ההתעללות שעבר. זה הוביל לראיונות בתחנות רדיו, כמו גם בתכניות טלוויזיה פופולריות בהן הוא סיפר את הסיפור שלו.

"בנובמבר של אותה שנה, הפכתי למסייע ובמסגרת תפקידי עבדתי עם מבוגרים בעלי קשיי למידה. אהבתי מאוד לסייע להם.

אז בדצמבר 2018 החלפתי עבודה והתחלתי לעבוד עם עמותה בשם MENCAP. הקמפיין שלי  נגד בריונות היה מדהים ומוצלח עד כה".

עכשיו המטרה של אשלי היא לסייע לאלו שסובלים מקשיים שונים. הוא רוצה שאנשים ייפתחו לגבי הדברים שהם עוברים וידברו על ההתעללות שהם עברו כדי שיוכלו לקבל עזרה.

הוא אמר: "הייתי רוצה שאנשים יפתחו וידברו על זה, במקום לשמור את זה לעצמם.

המטרות שלי לעתיד הן להמשיך לשתף את הסיפור שלי ולהגביר מודעות לנושא. אני רוצה לכתוב ספר ואולי לעבוד בעתיד בתעשיית הטלוויזיה. מאז שעשיתי את הקמפיין, החיים שלי השתנו לחלוטין. זה הפך את החיים שלי למדהימים."

לאחרונה אשלי נאם בפעם הראשונה בבית הספר הישן שלו. הוא הודה שזה היה מפחיד מאוד, לדבר מול ילדים ולשתף את הסיפור שלו, אבל הפידבקים שקיבל היו מדהימים.

"אני שמח שאני עושה הבדל בחיים של אנשים, אני רק רוצה להמשיך ולחלוק את הסיפור שלי בכל מקום אפשרי ולהמשיך להגביר את המודעות ולהפיץ את המסר. כי כולנו שונים, אנחנו ייחודיים ומדהימים כל אחד בדרכו ועליכם להתייחס לכל אחד בצורה זהה. החיים מדהימים ואני לא יכול לחכות לעתיד שיבוא.

בואו ביחד נפסיק את הבריונות!".

אכן! כולנו חולמים על עולם נקי מבריונות. אשלי, אנחנו גאים בך על כך שאתה אמיץ מספיק כדי לספר את הסיפור שלך כדי לעזור לאחרים.

שתפו את הכתבה אם גם אתם רוצים להביא סוף לבריונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *