סיכום הסיבוב הראשון של ליגת העל בכדורגל

בסך הכל הסיבוב ראשון של ליגת העל בכדורגל היה לא רע בכלל. היו הרבה שהתלוננו על 16 קבוצות בליגה, אבל עושה רושם שזה עובד בצורה לא רעה. יש הרבה שערים, משחקים פתוחים והרבה שחקנים צעירים מתגלים לנו ובהחלט לפחות לדעתי מדובר בדבר טוב.

בסופו של דבר כפי שהיה צפוי בתחילת העונה, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, ומכבי תל אביב מדורגות במקומות הראשונים וילכו ראש בראש עד הסוף. קריית שמונה ועכו פשוט סגרו סיבוב יוצא מהכלל. קריית שמונה אומנם בירידה אבל בסך הכל מדובר בהצלחה גדולה עבור לאיזי שירצקי.

בית"ר ירושלים מאכזבת מאוד, ולמרות התעוררות מסוימת בתקופה האחרונה, המועדון הזה שרגיל להיות בטופ פשוט נמצא בעונה גרועה ביותר. ובתחתית רמת גן, סכנין, אשקלון והפועל פ"ת ילחמו ככל הנראה על הירידה.

נתחיל לסכם על קבוצות הליגה.

מקום ראשון – מכבי חיפה

כמה ביקורת ספגה מכבי חיפה מפתיחת העונה. כמה ביקורת ספג אלישע לוי מפתיחת העונה. אך למרות כל הביקורות הקבוצה מהצפון מסיימת את הסיבוב הראשון במקום הראשון עם 34 נקודות. אחרי מכירת החיסול של השחקנים מהעונה שעברה ואיבוד האליפות הכל כך כואב, מכבי חיפה שהציגה יש להציג כדורגל לא טוב בסיבוב הראשון ועם יכולת לא טובה במשחקי הבית, היא מוצאת את עצמה חזק חזק בתמונת תואר האליפות ותרצה להמשיך לצבור נקודות ולהתקדם.

הרבה שחקנים צעירים, הרבה כישרון, יניב קטן וניר דוידוביץ' שחזרו מפציעות. זה מה שמאפיין את מכבי חיפה כיום. פיטר מסיללה שימשיך ככל הנראה עד סיום העונה גם יעזור לקבוצה לקראת ההמשך. בנוגע לחיזוקים, חיפה החתימה כבר את אנדריי פילבסקי הבלם האוקראיני וסיידו יא יא המוכשר, והם עדיין נלחמים על סרנאס החלוץ וסגיורדסון הבלם שאם יגיעו בהחלט יחזקו מאוד את סגנית האלופה.

מקום שני – הפועל תל אביב

הדאבליסטית, הפועל תל אביב מסיימת את הסיבוב הראשון במקום השני עם 32 נקודות ופיגור 2 נקודות בלבד ממכבי חיפה הראשונה.

הפועל תל אביב שנתנה קמפיין ענק בליגת האלופות שהסתיים בסופו של דבר בהדחה, נמצאת בתקופה לא טובה. ההנהלה פשוט מסרבת להירגע, אלי טביב והאחים הראל לא קרובים בכלל לסולחה והמצב לא טוב אצל התל אביבים.

מבחינת כדורגל הפועל איבדה לא מעט נקודות בליגה, יש שיגידו הרבה בגלל קמפיין ליגת האלופות שלקח מהם הרבה כוח. אבל עכשיו שהפועל סיימה את ליגת האלופות היא מתרכזת כולה בליגה והיא תגיע חזקה לקראת המשך הליגה.

השחקן הראשון שבינתיים עזב את הקבוצה הנהדרת הזאת,הוא דגלאס דה סילבה,שעזב לטובת זלצבורג האוסטרית והשאיר חור גדול בעמדת הבלם. בהפועל מחפשים מחליף ומקווים שהשאר לא יעזבו. הפועל תל אביב תיתן את שלה ככל שהעונה תתקדם, וכמובן תמשיך להתברג במקומות הראשונים בתקווה שהשקט עם הבעלים יגיע כמה שיותר מהר.

מקום שלישי – מכבי תל אביב

כמה דובר על קבוצת המיליונים מכבי תל אביב שעשתה רכש מאסיבי לקראת העונה הזאת. בשורה התחתונה ולאחר סיום הסיבוב הראשון, מכבי תל אביב רק במקום השלישי עם 29 נקודות, אומנם קרובה קרובה למקום הראשון, אבל מבחינת הכדורגל שהיא הציגה יש הרבה מקום לשיפור, ופחות מאליפות כמובן תיחשב לכישלון מוחלט.

אסור לשכוח שהיא ללא ברק יצחקי, הרכש הגדול שהיא הביאה מתחילת השנה, שנפצע כבר במחזור הראשון ויחזור לשחק בעוד כחודשיים פחות או יותר. מכבי תל אביב איבדה לא מעט נקודות בסיבוב הזה וחייבת להתחיל לאסוף נקודות וכמה שיותר.
במחזור הליגה האחרון מכבי משיגה 3 נקודות חשובות מאוד כאשר היא מנצחת 0:1 בבירת הנגב את הפועל באר שבע משער נדיר של סידיבה. שדרך אגב אני בוחר אותו לשער הסיבוב.
למכבי תל אביב יש עוד הרבה מקום לשיפור, ואני מאמין שהיא תהיה חזק בתמונת האליפות עד הסוף. בהחלט יהיה מעניין להמשיך לעקוב אחר הקבוצה הזאת.

מקום רביעי – עירוני קריית שמונה – הפתעת הסיבוב שלי

עירוני קריית שמונה פשוט נתנה סיבוב מדהים ואני בוחר אותה להפתעה של הסיבוב הראשון בליגת העל בכדורגל. הקבוצה הזאת, שרק עלתה העונה לליגת העל מסיימת את הסיבוב הראשון במקום הרביעי בליגה עם 26 נקודות ומאזן שערים מצוין של 27 כיבושים לעומת 18 ספיגות.
עד המחזור התשיעי קריית שמונה הובילה את הטבלה, אבל לאחרונה חלה נסיגה בקבוצה כאשר היא לא מנצחת בארבעת המחזורים האחרונים. אבל בשורה התחתונה, זה בהחלט הישג גדול לאיזי שירצקי ורן בן שמעון.

לקראת ההמשך יהיה מעניין לראות האם קריית שמונה תמשיך להיות בצמרת, ובשביל זה היא חייבת לפתוח את הסיבוב השני בטירוף ולשמור את עצמה בצמרת.
בהחלט עונה גדולה לקבוצה הצפונית עד כה,היא מרשימה מאוד,כובשת הרבה שערים,ומציגה את אלרואי כהן המוכשר שהגיע לנבחרת ישראל,וויעם עמאשה הפנטסטי שכבש הרבה בתחילת העונה, אבל נפצע לאחרונה ואמור לחזור במחזורים הקרובים להרכב.
קבוצה צנועה מאוד, עובדת חזק, רצה על המגרש, קבוצתית מאוד, ואני רק מקווה שהיא תמשיך ככה, כי מדובר ביופי של קבוצה.

מקום חמישי – הפועל עכו – הקבוצה שעשתה את הסיבוב

איזה יופי של עונה נותנת הפועל עכו עד כה. סיבוב ראשון פשוט מדהים הקבוצה הזאת הראתה לנו. היא מסיימת אותה במקום החמישי בטבלה עם 25 נקודות ובעיקר הרבה כדורגל איכותי וסקסי.

אלי כהן פשוט העמיד קבוצה מצוינת השנה בהפועל עכו. קבוצה מוכשרת מאוד, קבוצה שקטה ובעיקר צנועה .לקבוצה אין מגרש ביתי נורמאלי, אין הרבה קהל, אבל בשקט בשקט הפועל עכו נתנה יופי של סיבוב, הקשתה מאוד על הפועל תל אביב, ניצחה את מכבי תל אביב ופירקה את בית"ר ירושלים בתוצאה 0:3.

מי שהכי בולט שהפועל עכו הוא כמובן החלוץ המצטיין של הקבוצה ג'אקו ערפאת. החלוץ הנהדר הזה שכבש 10 שערים הוא פשוט שחקן נהדר. מעבר לגולים, הוא מראה לנו יכולות טכניות יוצאות מהכלל וכבר מדברים עליו באירופה. בעכו ינסו לעשות הכל לשמור עליו עד לסיום העונה כשחקן שלהם, למרות שהביקוש עליו הוא גדול.

עוד שחקן שנתן סיבוב מצוין הוא רועי דיין,שגם הוא כמו ערפאת כבש 10 שערים. סוף סוף מממש את הפוטניצאל שיש בו, וביחד עם ערפאת הם יוצרים חוד יוצא מהכלל עבור הפועל עכו.
ועוד מילה טובה על אלי כהן. המאמן הזה, מאמן שקט וצנוע פשוט מוציא את המיטב מהקבוצה, שתקווה להמשכיות בסיבוב השני ובהמשך הליגה.

מקום שישי – מכבי פתח תקווה

מכבי פתח תקווה סוף סוף עושה קפיצת מדרגה העונה, לפחות בסיבוב הראשון, ונראית טוב מאוד. היא סיימה את הסיבוב הראשון במקום השישי עם 25 נקודות כשהיא צמודה לעכו וקריית שמונה.

לאורך השנים מכבי פתח תקווה הייתה ידועה כקבוצה שמסיימת באמצע הטבלה / תחתית, אבל השנה פרדי דוד מראה לנו קבוצה מצוינת. חוד קטלני בראשותם של עומר דמארי, עומר גולן שחזר השנה לקבוצה מבלגיה, וטל בן חיים. קבוצה שמבקיעה הרבה שערים, עושה צרות לגדולות ובעיקר שואפת להמשיך ביכולת הזאת, ולהתקדם עוד בטבלה.

המלאבסים מקווים להתברג בפלייאוף העליון בסיום העונה, זאת המטרה שלהם. בינתיים הם נותנים עונה טובה מאוד. כפי שאמרתי, סוף סוף הם עשו קפיצת מדרגה ויהיה מעניין לעקוב אחריהם בהמשך העונה.

מקום שביעי – הפועל באר שבע

הפועל באר שבע שהביאה העונה לעמדת המאמן את ניר קלינגר מסיימת סיבוב ראשון במקום השני עם 22 נקודות. בסך הכל הסיבוב הזה היה טוב מאוד עבור הפועל באר שבע.

הנה מספר סיבות:

דבר ראשון – הקהל . לאורך השנים הקהל בבאר שבע היה מלחיץ את השחקנים, אבל השנה הקהל מפרגן מאוד, מאוהב בניר קלינגר, נותן תמיכה לשחקנים אחרי הפסדים וזה יוצר שקט בהפועל באר שבע, מה שלא היינו רגילים לראות מהמועדון הזה בשנים האחרונות, וזה עושה להם רק טוב.

דבר שני – ניר קלינגר . ניר שהגיע לבירת הנגב אחרי שנים שאימן בקפריסין יצר קבוצה טובה מאוד בבאר שבע, הקהל התאהב בו והחיבור הזה בהחלט עובד מצוין עבור באר שבע.

באר שבע פתחה מצוין את העונה, בהתלהבות, באנרגיות, אבל בשני המחזורים האחרונים הקבוצה מפסידה הפסדים אכזריים – 0:1 בנתניה, ו – 0:1 למכבי תל אבי שני ההפסדים הללו קצת תקעו את הקבוצה, אבל סיכומו של הסיבוב הוא טוב מאוד עבור הקבוצה מבירת הנגב, ששואפת להגיע לפלייאוף העליון בסיום העונה.

מקום שמיני – הפועל חיפה

הפועל חיפה סיימה סיבוב טוב יחסית במקום השמיני עם 22 נקודות. חיפה הייתה לא יציבה לאורך הסיבוב,התחילה מצוין את העונה, למי ששכח עם חמישה ניצחונות רצופים, אבל מאז הקבוצה התדרדרה ונפלה עד למקום השמיני בסיום הסיבוב.

במחזור האחרון הפועל חיפה סופגת הפסד מאכזב שמנע ממנה להתקדם,הפסד 0:2 להפועל פ"ת שמנע מהקבוצה לסיים עם 25 נקודות אבל גם זה בסדר.

השחקן המצטיין בקבוצה הוא ללא ספק עדן בן בסט. 7 שערים כבש השחקן המצוין הזה שהשנה עושה קפיצת מדרגה ביכולת שלו ומוביל את הקבוצה. הפועל חיפה היא קבוצה צעירה מאוד, ולדעתי תסיים בפלייאוף האמצעי כמו בעונה שעברה.

הקבוצה רוצה לצרף לשורותיה את שחקנה בעונה שעברה ערן לוי שעזב לאשקלון. ערן לוי שוחרר מאשקלון ומחפש קבוצה, הפועל חיפה בהחלט עשויה לזכות בשירותיו. אם תזכה זה ישדרג אותה מאוד ובהחלט יעזור לקבוצה לדעתי.

מקום תשיעי – מ.ס. אשדוד

מ.ס. אשדוד סיימה את הסיבוב הראשון במקום התשיעי עם 20 נקודות, לדעתי אשדוד אכזבה בגדול העונה.

ג'ון גרגורי הגיע לעמדת המאמן השנה, ואשדוד פשוט מאכזבת. איבוד נקודות בבית לקבוצות תחתית, יכולת לא טובה כמו בעונה שעברה והקבוצה הזאת חייבת להתחיל לצבור נקודות איכשהו. גם בכדורגל רע, אבל אסור לשכוח שהיא במספר נקודות קטנטן ממקום 5-6 כך שהתעוררות שלהם תעלה אותם בטבלה.

השחקן המצטיין באשדוד מפתיחת העונה הוא משה אוחיון ללא ספק. המנהיגות שלו, החוכמה שלו, ובנוסף השנה הוא השתדרג ומוביל את הקבוצה עם כיבוש השערים, 11 שערים ומקום שני אחרי דודו ביטון (עם 12) בהחלט יפה מאוד עבור משה אוחיון.

מקום עשירי – מכבי נתניה

מכבי נתניה סיימה את הסיבוב הראשון עם 19 נקודות. נתניה שהרבה חשבו בתחילת העונה שתיאבק נגד הירידה ותהיה קבוצה חלשה, פתחה טוב מאוד את העונה, הצעירים קיבלו ביטחון ונראו טוב אבל בחלק השני של הסיבוב נתניה מגלה סוג של ירידה ביכולת שמורידה אותה עד למקום התשיעי.

חן עזרא ומאור עסור מובילים את הקבוצה, נתניה להערכתי תסיים באמצע הטבלה יש שם חבר'ה צעירים ומוכשרים מאוד שמקבלים במה מראובן עטר אבל לא מנוסים ולא יציבים וזה פוגע בהם.

מקום אחד עשר – בית"ר ירושלים – אכזבת הסיבוב הראשון

בית"ר ירושלים במקום ה – 11 בסיום הסיבוב הראשון עם 18 נקודות בלבד. הקבוצה הזו, שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות נאבקת בצמרת עם התל אביביות ומכבי חיפה, וזוכה בתארים, פשוט הציגה סיבוב עלוב.מאוד. כדורגל משעמם, הרבה הפסדים שמרגיזים את הקהל, ולמזלה של בית"ר ההתעוררות המסוימת שלה לקראת סיום הסיבוב מצילה אותה כרגע.

כישלון חרוץ עם הזרים. דריו פרננדס אמור לעזוב את הקבוצה בימים הקרובים, כריסטיאן אלבארס כבר עזב, כריסטיאן גוזאלס יעזוב בינואר ואין ספק שהמועדון המפואר הזה נמצא בעונה רעה מאוד.

ברק יצחקי, טוטו תמוז, ועידן ורד, אלה רק השחקנים הבולטים שעזבו בקיץ את בית"ר והשאירו סגל אפור מאוד, שלדעתי יסיים את העונה באמצע הטבלה ולא יותר.עצוב.

מקום שתיים עשרה – בני יהודה

בני יהודה סיימה את הסיבוב הראשון עם 17 נקודות ומקום 12 בלבד לקבוצה שבשנים האחרונות מסיימת בחלק העליון של הטבלה.התלבטתי בינה לבין בית"ר ירושלים למי שתתן את תואר אכזבת הסיבוב.

דרור קשטן הגיע בתחילת העונה, המון ציפיות, אבל זה לא זה. בני יהודה נראית פשוט רע מאוד, הקהל מת שקשטן יעזוב, הקבוצה חלשה מאוד, התקפה לא פוגעת לא מבקיעה שערים ובשכונת התקווה מתגעגעים,אוי כמה שמתגעגעים לגיא לוזון.

בבני יהודה חייבים להתעורר ולהציג יכולת משופרת מאוד אחרת היא תידרדר לתחתית וזה משהו שבני יהודה ממש לא רוצה.

סך הכל סיבוב רע מאוד ובשכונה יקוו לתוצאות טובות יותר בסיבוב השני.

מקום שלוש עשרה – הפועל פתח תקווה

הפועל פתח תקווה סיימה את הסיבוב הראשון במקום ה – 13 עם 13 נקודות. הפועל פ"ת עברה סיבוב רע ביותר. החלפת מאמן, הרבה בעיות עם השחקנים, והמצב ניראה לא טוב.

במחזור האחרון הקבוצה ניצחה 0:2 את הפועל חיפה וקיבלה 3 נקודות כמו אוויר לנשימה. סך הכל הפועל פ"ת הציגה יכולת לא טובה, ולדעתי תתמודד נגד הירידה עד סיום העונה. יש בקבוצה אומנם סגל לא רע בכלל, אבל בתור קבוצה הקבוצה פשוט לא טובה ולא מתחברת.

ג'וניור ויסה כבר עזב את הקבוצה לקראת חלון העברות. השחקן המצטיין ללא ספק הוא דודו ביטון חלוץ הקבוצה שהוא ברמה מעל שאר השחקנים בקבוצה.דודו ביטון מוליך את רשימת מלכי השערים בליגת העל עם 12 כיבושים, ללא ספק נקודת האור המרכזית אצל המלאבסים בסיבוב הזה.

דודו ביטון בדרך לבלגיה לקבוצת שרלרואה, ועם הוא יעזוב את הקבוצה, זה יסבך אותה מאוד.

מקום ארבע עשר – הפועל אשקלון

הפועל אשקלון סיימה את הסיבוב הראשון עם 13 נקודות ומקום 14. אין ספק שאשקלון תיאבק נגד הירידה עד לסיום העונה ותקווה לשרוד איכשהו כי הקבוצה שמה חלשה מאוד

ובנוסף הקבוצה שיחררה את השחקן שהכי בלט אצלה בסיבוב הראשון, ערן לוי עקב סיבות אישיות. ללא ספק משמעותי מאוד ויהיה קשה מאוד לאשקלון בלי לוי.

אשקלון תנסה להתחזק בחודש ינואר לקראת המשך העונה.המטרה של הקבוצה שוב היא ללא ספק הישארות בליגה, ויהיה מעניין לראות האם גיא עזורי יצליח בזה.

מקום חמש עשרה – בני סכנין

בני סכנין סיימה את הסיבוב הראשון עם 8 נקודות בלבד, מאזן שערים מחריד של 9 כיבושים בלבד
ו – 26 ספיגות וברור שהיא מועמדת רצינית לרדת לליגת העל בסיום העונה, לא רק בגלל היכולת הרעה שהקבוצה מציגה אלא בגלל שהנהלת הקבוצה פשוט מבזה את עצמה. החלפת מאמנים, בקשת קיצוץ מהשחקנים בשביל חיזוק בינואר, ובסכנין בהחלט עוברת עונה רעה ביותר, התקפה חלשה מאוד, כל המערכת לא עובדת והקבוצה מהמגזר צפוי לה עוד קרבות נגד התחתית.

מקום שש עשרה ואחרון  – הפועל רמת גן

הפועל רמת גן סיימה את הסיבוב הראשון במקום האחרון עם 3 נקודות בלבד, זה לאחר בפתיחת העונה הופחת לה 4 נקודות.

הפועל רמת גן מציגה סגל חלש מאוד, סגל של ליגה לאומית, זרים חלשים מאוד, קבוצה לא טובה ולדעתי היא היא תרד הראשונה, אלא עם היא תשתפר שיפור דרסטי בהמשך העונה.

שחקן הסיבוב :

דודו ביטון (הפועל פ"ת)

את תואר שחקן הסיבוב אני מחליט לתת לדודו ביטון,חלוץ הפועל פ"ת.דודו ביטון הוא מלך שערי ליגת העל עם 12 כיבושים,שבמחזור האחרון הוא מוסיף צמד למאזן שלו בניצחון החשוב של קבוצתו,0:2 על הפועל חיפה.

שימו לב לנתון המדהים הבא. הפועל פ"ת כבשה מפתיחת העונה 15 שערים, ודודו ביטון אחראי על 12 מהם,פשוט מדהים ורק מראה עד כמה דודו ביטון חשוב לקבוצה הזאת ואי אפשר היה לדעת מה הם היו עושים בלעדיו.

דודו ביטון סגור ב99 אחוז בשרלרואה הבלגית לקראת ינואר, כך לפי מאמנו יובל נעים. אם דודו ביטון עוזב את הפועל פ"ת, מצבה יהיה רע מאוד.אני אישית מקווה שהוא ימשיך כאן ונמשיך להנות מהביצועים שלו.

קצת לקראת הסיבוב השני :

שלושת הראשונים לדעתי ימשיכו להיאבק על תואר האליפות, הולך להיות מאבק מרתק מאוד, וכבר במחזור הבא, מכבי חיפה מארחת את מכבי ת"א, פשוט משחק מצוין.

יהיה מעניין לראות האם קריית שמונה והפועל עכו, שנתנו סיבוב ראשון יוצא דופן, ימשיכו ביכולת הטובה שלהם,יהיה מעניין לראות האם דודו ביטון נשאר בהפועל פ"ת, מה קורה בתחתית והכי חשוב,שנמשיך לקבל ליגה צמודה בצמרת ועם הרבה שערים.

בחזרה לקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “סיכום הסיבוב הראשון של ליגת העל בכדורגל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *