שופטי כדורגל הם בובות. צריך לשנות את השיטה (דעה)

משהו בשיטה לא עובד אתם לא חושבים? הימים האחרונים היו סיוט עבור כל השופטים בכל העולם, לדעתי מדובר כבר במשבר שקיים הרבה זמן. אנחנו ממשיכים ללכת בתוך הביצה הנוראית הזאת שנקראת ״חוקת הכדורגל״ וכל יום שעובר אנחנו תולים שופט אחר לדין על החלטה כזאת ואחרת.

לא נמאס לכם? לא הגיוני שבסיום כל משחק אנחנו נדבר על השופט יותר מאשר על השחקנים והמאמנים, זה פשוט טמטום, בקצב הזה לא משנה מה יהיו ציוני השחקנים, איש המשחק ייבחר ע"י הקהל והוא יהיה השופט.

משהו כאן באמת נדפק, אם בשנות ה-70 הייתה מצלמה אחת, ללא איכות, ללא צבע, ללא תקריבים, היום אנחנו עומדים מול ארסנל שלם של מצלמות HD לכל חלק בגופו של השחקן, מכל זווית במגרש ניתן לראות תנועות שפתיים, אם הייתה יד או לא הייתה יד, מי זרק את הרימון למגרש וכו׳…אתם בטח שואלים את עצמכם מה השופט רואה?

אז ככה, מחקרים אחרונים הוכיחו בוודאות שהשופטים הם אכן בני אדם, בדיוק כמוני וכמוך, אותן מערכות בגוף, גם להם זורם דם בוורידים ונכנס חמצן לריאות, וכן, יש להם גם אותו מבנה עיניים. תוצאות המחקר הראו בבירור שלכל שופט יש שתי עיניים שעובדות יחד לזווית אחת של ראייה. לפני 3-4 שנים היו על המגרש שלושה שופטים (שווה ערך לשלוש מצלמות בערך) וכיום יש חמישה שופטים (כמה מצלמות יש?). הקרב הזה לא פייר כבר מתחילתו, כל פרשן או שדרן נהיה שופט, חצי שעה אחרי שהמשחק נגמר כל תוכניות החדשות והמגזינים מלאים בשופטים לשעבר ומאמנים שהופכים את השופט לאשם מיד, מנתחים את הטעות שלו ובעצם הופכים אותו לבובה חסרת יכולת מול כל המצלמות.

גבירותיי ורבותיי, די, לא עוד! זה פשוט דבילי לחלוטין, יכולתיו של השופט מוגבלות ביותר לעומת הטכנולוגיה שהכנסנו בספורט הזה. במגרש כדורגל יש 22 שחקנים (כל עוד אף אחד לא הורחק), שני ספסלי קבוצות, איסור נגיעה ביד, התחזויות של שחקנים וחוק נבדל אחד, יותר מדי גם עבור חמישה שופטים! זה פשוט יותר מדי! יצרנו מצב שבו הכדורגל נלחם בטכנולוגיה ולא נעזר, מה הקטע? מה זה נותן לנו?

תמיד טענתי שאפשר להכניס את עיקרון המזכירות של הכדורסל לכדורגל במתכונת שתתאים לענף. יבואו השמרנים ויגידו שזה תוקע את רצף המשחק, ואני אומר להם תמדדו כמה זמן עובר על כל החלטה שנויה במחלוקת, כל החלטה דרמטית שבסופו של דבר התבררה כנכונה או לא נכונה גזלה כדקה עד שתי דקות מזמן המשחק, בזמן שהילוך חוזר ממצלמה הוא בערך 15 עד 20 שניות, תעשו בעצמכם את החישוב ותגיעו למסקנה הפשוטה שזה ישתלם לכולנו! ושהשמרנים ישמרו לעצמם את התירוץ העוד יותר מטומטם "טעויות שיפוט הן חלק מהספורט" (אם זה תירוץ הגיוני מבחינתם או מבחינתכם בואו נסגור את הענף הזה עוד היום).

אני מעדיף יושרה והגינות על פני ויכוחים דביליים של בדיעבד על כל החלטה, להזכיר לכם את ״יד האלוהים״ של הנרי ששלחה את צרפת למונדיאל ואת אירלנד הביתה? נדירים הדיונים בטניס, בכדורסל או בהוקי למשל על טעויות שיפוט, ורק בכדורגל יש דיונים שנים על גבי שנים על שיפוט לא טוב, וכל פעם הדיונים נשמעים אותו דבר: הייתה יד או לא? היה נבדל? הייתה תנועה מגונה לקהל או לא? לא נמאס לכם?

הדבר שהכי מרתיח אותי זה שיש רק מסקנות של בדיעבד, אין תיקונים של בדיעבד. כולם חכמים גדולים להגיד מה נכון ומה לא אבל השיטה לא משתנה. שחקן שקיבל כרטיס אדום על נגיעה ביד או תיקול שלא היה לא ישחק במשחק הבא גם אם בהילוך החוזר שאחרי המשחק רואים שהוא לא אשם, איפה ההיגיון? זה כמו לשלוח בנאדם לכלא על רצח בזמן שהראיות מראות שהוא לא הרוצח. מילה אחת מסבירה את זה: טמטום!

חבר׳ה, בוקר טוב, יש מצלמות ועיקרון יפיפה מתחום הכדורסל שנקרא מזכירות, אם הם לא נכנסים בשנה הקרובה לספורט אז אפשר להפסיק עם שיטת השיפוט, תנו לשדרנים והפרשנים לשפוט מעמדת השידור, כי כרגע השופטים על הדשא הם סתם בובות.

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

2 תגובות בנושא “שופטי כדורגל הם בובות. צריך לשנות את השיטה (דעה)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *