האוברייטדים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי – חלק א' (הגנה)

קמפיין חדש בא עלינו לטובה. הפעם מוקדמות מונדיאל 2014 שייערך בארץ הסמבה – ברזיל! אבל לפני שנכנס למי צריך להיות בנבחרת ומי לא צריך אפילו להיות מוזמן ע"י המאמן הלאומי גוטמן, הכנתי רשימה קטנה ואפילו חשובה על הפלופים והשחקנים הכי אוברייטד שידעה הליגה/הנבחרת לדורותיה!

הליגה המקומית שלנו, או כפי שנקראת בפי לוזון "השישית באירופה" תמיד ידעה להוציא שחקנים טובים לרחבי אירופה, אך חלקם נשארו פה בליגת העל שלנו. מה לעשות שחלק מהכוכבים שנשארו בארץ ואפילו הגיעו לנבחרת זוכים אולי לכבוד גדול מדי, כזה שלא היו מקבלים באף ליגה אחרת. הכתבה הראשונה בסדרה תסקר הפעם את השוער ושחקני ההגנה על טהרת הכחול-לבן שזכו לכינוי "פלופ" או "אוברייטד" בכדורגל הישראלי.

שוער:

בדרך כלל ובעיקר בעשור האחרון לנבחרת הישראלית היה שוער משכמו ומעלה, אך מה לעשות שלא תמיד הבחירות היו הכי טובות. אחד השוערים הכי אוברייטד מאז ומעולם הוא תום אלמדון. אני יודע, תמיד יש כאלו שיגידו שיכל להיות לו עתיד טוב יותר. הבחור שוער גדול, אך מה לעשות כנראה שחשב ששמו ילך לפניו ויפתח לו דלתות, כשראה אלמדון כי השם לא תמיד עוזר, הוא מצא את עצמו מתגלגל בין קבוצות הליגה הלאומית. כשהגיע לקבוצות – נצרת עילית, אחי נצרת וגם להכח ר"ג. כיום אלמדון בגיל 28 אך עדיין מתפקד כשוער שני – העונה בכתום של בני יהודה.

הגנה:

מגן ימני – כנראה שלא יהיה עוררין על הנבחר הפעם – אייל משומר. המגן הימני הנמרץ של מכבי חיפה פותח עונה שישית בירוק של הכרמל אך עדיין יש מספר רב של אוהדים וכמה פרשנים שתוהים איך הגיע כל כך רחוק. נדמה לפעמים שמשומר בכלל לא קשור למשחק, לא סוגר את האגף, לא יודע להגביה כדור תוך כדי תנועה, בקיצור כל מה שמגן ימני צריך לדעת לעשות, משומר לא עושה. למגן נספרו עד כה 4 הופעות במדי הנבחרת.

מגן שמאלי – ללא עוררין ואפילו בלי לשאול – יואב זיו. המגן השמאלי שעבר הרבה תהפוכות כמו גם קבוצות ברחבי ישראל משחק על אחת המשבצות הכי קשות ובעייתיות שהיו לשחקן הישראלי. עברו מספר שנים לא מבוטל מאז שנהננו מהפירות של משה גלאם ונג'ואן גרייב שליהטטו ושרפו את הקו השמאלי בהגנת הנבחרת. זיו ששיחק במכבי והפועל חיפה, בית"ר ירושלים ואפילו לוקרן בליגה הבלגית, מתחיל עונה שלישית במדים הצהובים של מכבי ת"א. למגן נספרו עד כה 29 הופעות במדי הנבחרת.

בלמים – הראשון שנבחר לתואר הלא סימפטי הוא הבלם החדש של הפועל תל אביב ואקס בית"ר ירושלים, תומר בן יוסף. בינינו, בן יוסף הוא בן אדם נחמד ודי סימפטי, אבל בלם מוביל הוא לא. הבלם שהשלים מעבר ממש לא מזמן לאחת היריבות הקשות של בית"ר בליגה, עזב אותה לאחר 7 שנים במדים עם המנורה. עצם העובדה שהשלים סך הכל 123 משחקים רשמיים במדי הירושלמים אומרת הכל. הבלם שהגיע בקול תרועה בזמנו לירושלים, לא שיחק יותר מדי, גם בגלל פציעות חוזרות ונשנות וגם בגלל היותו לא מספיק טוב. יהיה מעניין לראות מה תהיה התרומה שלו לאדומים מוולפסון. לבלם נספרו עד כה 7 הופעות במדי הנבחרת.

הבלם השני ברשימה והאחרון לטור הנוכחי, הוא הבלם הצהוב – אבי סטרול. למרות היותי אוהד הצהובים אני עדיין לא חושב שאבי סטרול הוא אחד הבלמים הכי טובים שהיו פה. סטרול שחקן אינטליגנט ויודע לקרוא משחק אך לצערי בו בזמן גם איטי והסגירה שלו לא פעם לוקה בחסר ולכן לא הצליח להגיע לגבהים האמיתיים שאולי היה ראוי להם במידה והיה משקיע את האקסטרה שהיה חסר לו.

סגרנו את הרשימה הראשונה להפעם. יש לכם פלופים או אוברייטדים ישראלים משלכם?? טקבקו לנו!

קליק על הלייק ותקבלו את כל העדכונים היישר לפייסבוק שלכם

4 תגובות בנושא “האוברייטדים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי – חלק א' (הגנה)”

  1. לצערי הרב כל מה שנרשם על איל משומר המגן הימיני הגרוע בהיסטוריה של מכבי חיפה נכון,מכאן מגיע התמיהה וחוסר הערכה שהיה לי לעטר כי חשבתי שסוף סוף אחרי 2 המאמנים הכושלים הקודמים ראובן יעיף את משומר (עלי עותמאן שהוחזר לסכנין עולה על משומר ב100 דרגות)אך לצערי הרב ולצערם שלרוב האוהדים לא מבינים איך משומר נמצא במכבי חיפה בושה,,,,

  2. טעות מרה לגבי משומר…אכן השחקן לא נכלל בין המבריקים ששיחקו במכבי חיפה, אבל ללא ספק בין היעילים. היום, כשבליגה שלנו כל שחקן שמשפשף שרוך בנעל יוצא לחו"ל אנחנו רואים שחקן כמו משומר שמבין שכמו שאר ה"ליגיונרים" אין לו מקום באירופה. למכבי חיפה הוא יכול להספיק במאבקם הקשה אל מול "אריות" הכדורגל הישראלי. אוברייטד? ממש לא, כי כדי להיות אוברייטד צריכים להלל את הכישורים שלך בלי סוף, במקרה של משומר כולם יודעים שהכישורים מתחילים ונגמרים בנאמנות, נמרצות, יעילות, שקט והכי חשוב – השתפרות תמידית…

  3. מסכים מאוד איתך רק לגבי יואב זיו אני קצת חולק עלייך למה אומנם אין לו כישרון בגרוש אבל הוא משקיען גדול ורץ בלי הפסקה ובגלל זה הוא מקבל קרדיט, שלא כמו השחקן הישראלי הרגיל שהוא עצלן

  4. אתה טועה לגבי כולם חוץ מיואב זיו.
    יואב זיו הוא המגן הגרוע בתולדות הנבחרת.
    לנבחרת תמיד היו מגינים שמאליים מצויינים: אמסלם, גלאם, גרייב, ואפילו קייסי ובן דיין.
    אבל יואב זיו הוא קשר/חלוץ שעבר הסבה מאוד לא מוצלחת לעמדת המגן. שחקן לא רע בתור שחקן כנף (כמו שאמר חיים: הוא רץ הרבה).
    כל האחרים לא אוברייטד בעיקר כי לא קיבלו סכומי כסף גדולים מעולם, ומעולם לא היו שחקני מפתח בקבוצתם או שחקני הרכב בנבחרת.
    * בן יוסף בלם טוב – בהחלט ברמה של ליגת העל.
    * משומר מגן סביר – בהחלט ברמה של ליגת העל ובוודאי יותר טוב מעלי עותמן.
    * סטרול בלם סביר – שבצדק בילה את מרבית הקריירה על הספסל.
    * תום אלמדון הוא ברמה שבה הוא מתופקד כעת – ומעולם לא קיבל שכר, או חולצת הרכב שלא הגיעה לו. וכן, היה לו פוטנציאל גדול וכן הוא לא התממש. זה לא נקרא אוברייטד, חביבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *