לואיס פרננדז, היורו ורשימת המכולת

נבחרת ישראל בכדורגל תשחק מול נבחרת קרואטיה ביום שבת במסגרת מוקדמות יורו 2012 וכולם מדברים על לואיס פרננדז מאמן הנבחרת הצרפתי. מדברים ובצדק.

לואיס פרננדז עושה רושם, לא סופר את הציבור הישראלי, אבל בהחלט סופר את הכסף. כ – 480 אלף יורו נטו לעונה ליתר דיוק.

פרננדז לא היה בישראל כאשר מחזור הליגה האחרון שוחק, ולא ראה את השחקנים שאותם הוא זימן להתמודדות מול קרואטיה. לואיס פרננדז העדיף לטוס לספרד לצפות במשחקו של דודו אוואט ביחד עם קבוצתו מאיורקה אשר שיחקה נגד ברצלונה בקאמפ נואו. האם פרננדז היה צריך ליסוע לספרד לראות את אוואט משחק על מנת להזמין אותו לסגל מול קרואטיה? הוא לא יודע שאוואט הוא השוער הטוב ביותר שיש לישראל? פרננדז נסע לראות את מסי וברצלונה, ולמזלו דודו אוואט משחק במדי מאיורקה, כך שזה היווה תירוץ מושלם עבורו.

עד כה שוחקו 5 מחזורי ליגה בישראל, פרננדז היה בארץ רק בשני מחזורים. האם על זה משלמים לו שכר של כמעט חצי מליון יורו לעונה? לפרננדז יש סקאוטים שנמצאים בארץ, ורואים את משחקי הליגה ולפי חוות הדעת שלהם נקבע הסגל. אז למה אנחנו צריכים את לואיס פרננדז? אם לשלם חצי מליון יורו לעונה למאמן צרפתי שלא נמצא בארץ, אז כבר עדיף לשלם לארסן ונגר, או אולי לדידייה דשאמפ, אבל בטח לא לליצן הצרפתי עם הסוכריה בפה.

פרננדז כבר אימן בארץ (בבית"ר ירושלים) והוא מבין את הפוליטיקה המלוכלכת של הכדורגל הישראלי. הוא יודע למי להיות נחמד (אבי לוזון) על איזה עיתונאים לצעוק, ועם מי לפתוח מלחמת הכפשות. לואיז פרננדז יודע מה עליו לעשות על מנת לסיים את החוזה שלו בישראל ולגרוף את כל הקופה לחשבון הבנק שלו. אני לא מאמין שהוא חושב שהוא יכול לעלות ולכן הוא יעשה כל שביכולתו על מנת לצאת בכבוד מהקמפיין ולא להיזרק הביתה לפני סופו.

אז פרנדדז נמצא בצרפת רוב החודש, והסקאוטרים מדווחים לו את מי להזמין לסגל לקראת כל התמודדות. אבל עושה רושם שרשימות השחקנים שמעבירים הסקאוטרים הנאמנים של הבאגט הצרפתי מנוהלות כמו רשימת מכולת, ולא על פי הגיון ספורטיבי בריא. אני בעד להזמין שחקנים צעירים לסגל, ולתת להם את ההזדמנות להוכיח את עצמם ברמה הבינלאומית. אבל צריך לדעת איך, כמה, למה ומתי. אי אפשר להזמין סתם שחקנים על מנת שהשם שלהם ירשם סתם ברשימת הסגל למשחק.

רמי גרשון למשל, שחקן צעיר, מוכשר, משחק בליגה הבלגית במדי קורטריק, אבל האם לואיס פרנדדז באמת ראה אותו משחק? אלרואי כהן שחקנה של קרית שמונה, שחקן צעיר ומוכשר, אין עוררין, אך האם הוא באמת ישחק מול קרואטיה?

אחד הדברים החשובים ביותר אצל ספורטאים הוא הביטחון העצמי, ובמיוחד אצל ספורטאים צעירים. אי אפשר לזמן שחקנים צעירים, בטח למשחק גורלי וחשוב כמו המשחק ביום שבת מול קרואטיה ולצפות מהם שיהיו טובים. שחקן צעיר צריך להכניס לאט לאט למערכת. גיבוש אצל נבחרות לאומיות הוא קריטי, ונבחרת מגובשת היא נבחרת שתצליח. כאשר מאמן לאומי מזמן שחקנים, שאני משער שיוסי בניון, דודו אוואט וטל בן חיים אפילו לא מכירים, זה עלול לפגוע בשחקן הצעיר, שבמדי קבוצתו הוא כוכב, אבל כאשר הוא מגיע להתאמן עם כוכבים כמו בניון ואוואט הוא מאבד את הביטחון. במיוחד אצל השחקנים הישראלים, שהמנטליות שלהם היא כגובה מפלס הכנרת. שחקן צעיר מטפחים, מזמנים אותו לסגל למשחק ידידות מול נבחרת לא חזקה, נותנים לשחקנים הותיקים להכיר אותו כאשר אין לחץ, וכך בונים לשחקן ביטחון על מנת שיצליח גם בזירה הבינלאומית.

נחזור לפרננדז ולמשכורת העתק שהוא מקבל בשביל כלום עבודה ואפס מחויבות. בשביל חצי מליון יורו בעונה אני רוצה שאדון באגט צרפתי ילך למגרשי הפח שיש לקבוצות ליגת העל להציע, יראה את השחקנים, יקנה טרופית, ירשום במחברת, ויעשה את עבודתו. אני רוצה שאדון קרואסון ילך למשחקים בליגה הלאומית, יעקוב אחר שחקנים צעירים, יקנה גרעינים, ירשום רשמים, ויסמן לעצמו שחקנם פוטנציאלים.  לואיס פרננדז לא הולך למשחקים, ולכן גם לא שותה טרופיות. לואיס פרננדז צוחק על כולם, מראה אפס מחויבות, וכך גם יראה קמפיין הנבחרת.

לא אתפלא אם נסיים במקום הרביעי אחרי גאורגיה. כי לואיס פרננדז כמו שחקן כדורגל ישראלי, יודע שבשביל הרבה כסף לא צריך לעבוד.

לטור כדורגל ישראלי – הבזיון של המדינה
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל ישראלי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “לואיס פרננדז, היורו ורשימת המכולת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *