הכירו את פופס מנסה בונסו – שחקנה החדש של מכבי תל אביב

ננה פאפא יאו דוונה מנסה בונסו או בקיצור פופס מנסה בונסו. הוא שחקן הרכש החדש של מכבי תל אביב. הכירו את השחקן שישבור טבעות בהיכל נוקיה בעונה הקרובה.

פופס מנסה בונסו (2.07) נולד ב – 7 לספטמבר 1983 בלונדון שבאנגליה להורים מהגרים מגאנה. את הקריירה החל מנסה בונסו בגיל תיכון, וקבוצתו הראשונה הייתה הקני ווייט היט (Hackney White Heat), וכאשר היה בכיתה י"א עבר לארצות הברית ושיחק בתיכון בפרינסטון, ניו ג'רזי, בשנה האחרונה שלו בתיכון הוא עבר לשחק בתיכון סנט. אוגוסטין שבריצ'לנד, ניו ג'רזי.

פופס מנסה בונסו שיחק במכללת ג'ורג' וושינגטון, והתמחה בפסיכולוגיה. הוא שיחק בפאוור פורוורד וסנטר במכללה, ונבחר בעונת 2004-2005 לחמישייה השניה של האטלנטיק 10. מנסה בונסו קלע כ – 15 נקודות למשחק בקריירת המכללות שלו. במכללה היה ידוע בונסו בעיקר בשל הדאנקים המפלצתיים שלו, ומהר מאוד הפך לאחד הספורטאים האהובים של מגיש חדשות הספורט של ESPN  סקוט ואן פלט, שהיה מציין את שמו בסיומות של מהדורות אותן הוא הגיש.

בשנת 2005 עזר פופס מנסה בונסו למכללה שלו להעפיל לטורניר ה – NCAA, שם הפסידו בסיבוב הראשון. עונה לאחר מכן הייתה אחת העונות הטובות של המכללה, כאשר היא סיימה במאזן 1:26, ובפעם הראשונה מזה 50 שנה היו מדורגים בטופ 10 הארצי. אבל למנסה בונסו לא הייתה זאת עונה טובה, הוא סבל מפציעה קשה בברך, וחזר רק לטורניר ה – NCAA בשנת 2006, שם הפסידה ג'ורג' וושינגטון למכללת דיוק בסיבוב השני של הטורניר. לדעת רבים, מנסה בונסו לא נבחר בדראפט בגלל הפציעה הקשה בברך.

אך למרות שלא נבחר בדראפט, מנסה בונסו הוחתם על ידי דאלאס מאבריקס בחוזה ל -2 עונות, ושיחק ב –League D בקבוצת פורת וורת' פלאיירס. פופס נבחר לשחק באולסטאר של ה –League D ונבחר ל – MVP של המשחק לאחר סיים עם 30 נקודות ו – 7 ריבאונדים. ב – 8 לפברואר 2007 החזירה דאלאס את מנסה בונסו לשורותיה.

בסיום העונה עבר מנסה בונסו לאירופה, וחתם בקבוצת בנטון טרביזו מהליגה האיטלקית, שם קלע בממוצע 8.3 נקודות, לקח 9.2 ריבאונדים, וקלע ב – 59 אחוז מהשדה, ו – 77 אחוז מהעונשין. בסיום העונה מנסה בונסו רצה לחזור לליגה הטובה בעולם, אבל לבסוף חתם בשורות חובנטוד בדאלונה מהליגה הספרדית. בונס עבר פציעה בכתף, ושיחק רק 2 משחקים בשורות חובנטוד, בהם קלע 18.5 נקודות למשחק.

בפברואר 2009 מנסה בונסו החל לשחק בקבוצת ה – D League  של סן אנטוניו ספרס – אוסטין טורוס. בונסו שיחק 8 משחקים במדי הקבוצה מאוסטין, וסיים עם ממוצעים מעולים של 26.6 נקודות, 13 ריבאונדים, ו – 2.5 חסימות למשחק, לאחר שהרשים במדי קבוצת ה – D League החתימה סן אנטוניו של בונסו על חוזה ל – 10 ימים, אבל לאחר כחודש שיחררו הספרס את האנגלי המצוין.

התחנה הבאה של בונסו הייתה טורונטו ראפטורס, כאשר הוא סוף סוף מקבל חוזה מובטח עד לסיום העונה. במשחק הראשון שלו במדי הקנדים, קלע בונסו 4 נקודות, וקטף 10 ריבאונדים, ונהיה לשחקן האהוב על הקהל של הראפטורס.

בסיום עונת 2009 חתם בונסו על חוזה עם יוסטון רוקטס, על מנת לעזור להם במשחק הפנים, לאחר הפציעה של יאו מינג הסיני. אבל לאחל מספר חודשים הרוקטס בחרו לשחרר את הפורוורד, והוא מצא את עצמו שוב מדי טורנטו. לאחר מספר משחקים עם טורונטו, מנסה בונסו חתם בצסק"א מוסקבה לאחר שהראפטורס החליטו לשחררו על מנת להחזיר את השחקנים הפצועים שלהם.

מנסה בונסו המשיך לנדוד, ושוב חזר ל – NBA, הפעם לקבוצת ניו אורלינס הורנטס, אבל גם שם לא מצא את מקומו, ושיחק רק 7 משחקים, בהם קלע בממוצע 3 נקודות, וקטף 3 ריבאונדים. ב – 17 לפברואר 2011 חתם מנסה בונסו על חוזה עד תום העונה עם קבוצת וילרבאן מהליגה הצרפתית.

בעונה שעברה שיחק פופס מנסה בונסו במדי בשיקטאש מהליגה הטורקית וסיים עם ממוצעים של 12.8 נקודות, ו-7.8 ריבאונדים.

בימים אלו משחק פופס מנסה בונסו במדי הנבחרת הבריטית באולימפיאדת לונדון 2012, ואין ספק שמצפה לקהל של מכבי תל אביב חוויה מצוינת – שחקן מצוין, עובד קשה, וירים את הגג בהיכל נוקיה עם דאנקים מפלצתיים.


One thought on “הכירו את פופס מנסה בונסו – שחקנה החדש של מכבי תל אביב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *