הכירו את הרטה ברלין, קבוצתו החדשה של בן שהר

אחרי ששיחק כמעט בכל מדינות אירופה התחנה הבאה של החלוץ הישראלי היא גרמניה. 

שהר (23) עם רזומה של 8 קבוצות באירופה יעלה ביום שישי הקרוב למגרש האולימפי בברלין ויפתח עונה עם קבוצתו החדשה הרטה ברלין  בליגת המשנה הגרמנית.

אז לאן הגיע בן שהר?

ב-25 ליולי 1892 בחור צעיר בשם פריץ לינדר יצא לשייט עם אביו על ספינת קיטור כחולה – לבנה בשם "הרטה". כשחזר מהטיול סיפר לאחיו על החוויה וביחד החליטו להקים קבוצת כדורגל קטנה וקראו לה הרטה ברלין.  עם השנים הקבוצה התפתחה וגדלה, והפכה להיות סיפור הצלחה בעיר הבירה. הרטה זכתה פעמיים רצופות באליפות גרמניה (1930, 1931) ופעמיים רצופות בגביע הליגה (2001, 2002), והצליחה להעפיל 4 פעמים ברציפות לליגת האלופות.

כיום הרטה ברלינר ספורט קלאב היא קבוצת הכדורגל המרכזית של העיר ברלין, ולמרות שתשחק העונה בליגה הגרמנית השניה היו ימים שבהם הייתה הרטה קבוצה מצליחה. שחקנים כמו סבסטיאן דייסלר, מרסילניו, בשטורק ואפילו עלי דאהי האיראני כיכבו במדי הקבוצה.

למועדון קהל אוהדים ענק, מחלקת נוער מפוארת, מתקן אימונים אירופאי ואצטדיון שמכיל 75,000 צופים שבקלות יתמלא בכל משחק ביתי של הקבוצה גם בליגה ה-2.

בעונה שעברה נלחמה הקבוצה עד הדקה האחרונה על הזכות להישאר בליגה ושיחקה בפלייאוף מול דיסלדורף מהליגת המשנה אך לא הצליחה לשרוד. 4 מאמנים התחלפו במהלך העונה והאחרון – אוטו רהאגל, שזכה עם יוון באליפות אירופה לא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה והחליט לעזוב את המועדון.

המטרה העונה היא לעלות ליגה בכל מחיר. לשם כך הגיע יוס לוקהאי – "קבלן העליות" שאימן את אוגסבורג ומנשנגלדבאך. תקציב הקבוצה הוא הגדול ביותר בליגה ונעשתה רכישה מאסיבית של שחקנים לצד בן שהר.  סמי אלגווי החלוץ הטוניסאי הגיע ממיינץ, סנדרו וגנר מורדר ברמן ובנוסף רכשה הרטה את פר קלוגה משאלקה 04.

ביחד עם השוער המפורסם של באיירן בעבר תומאס קראפט והקפטן הגיאורגי לאבן קוביאשווילי שהורחק לחצי שנה תתמודד הקבוצה עם  קלן, סט פאולי וקייזרסלאוטרן (קבוצתם ורמוט ושכטר בעונה האחרונה) על הזכות לחזור לליגה הראשונה.

לחלוץ הישראלי הולכת להיות עונה לא קלה. למרות שירוויח סכומי כסף גדולים הוא יצטרך להתאקלם לחיים בגרמניה ולהילחם על חולצת ההרכב הראשון. מה שבטוח, מרכזי הקניות, המסעדות המשובחות וחיי הלילה יספקו לשחקן תעסוקה מרובה להמשך העונה.

במחזור הראשון תארח הרטה את פדרבורן במגרשה הביתי. נאחל לחלוץ הישראלי בהצלחה!

 

One thought on “הכירו את הרטה ברלין, קבוצתו החדשה של בן שהר”

  1. תיקון קטן: הרטה אמנם היתה בעונתה הקודמת בליגה השניה מושכת הקהל מספר אחת בליגה (וגם בעלת ממוצע הקהל הגבוה בין כל הליגות השניות באירופה) אבל היא רחוקה מלמלא את האצטדיון הביתי בכל משחק. רק פעמיים בעונת הליגה השניה התמלא האצטדיון – מול אוניון ברלין בדרבי ומול אוגסבורג במשחק האחרון של העונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *