האם עמוס לוזון בדרכו אל מחוץ לכדורגל הישראלי?

האם יש בהרשעתו של עמוס לוזון בדין פלילי כדי לסיים את מעורבותו בכדורגל הישראלי?

ביום 10.8.2006 הוגש כתב אישום נגד ראש עיריית פתח תקווה וכן נגד מהנדסת העיר. לשניהם יוחסו "עבירות מתחום טוהר המדידות הנוגעות להוצאת היתרי בניה על ידם למבנה ה"פאוור סנטר" בצומת ירקונים (להלן – המבנה), בניגוד להחלטת הועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (להלן – הולקחש"פ), ולתוכניות בנוגע למקרקעין, באופן שמהווה לטענת המאשימה הפרת אמונים פלילית ועבירות נוספות".

ביום 20.12.2006 צורפו לכתב האישום עוד שבעה נאשמים, בין היתר, עמוס לוזון. האחרונים הואשמו בעבירות לפי חוקי תכנון ובניה. בסופו של יום, לפני מספר ימים, הורשע עמוס לוזון, על פי הודאתו. הרשעתו, כפי הנראה, נעשתה על בסיס כתב אישום מתוקן בעל אישומים מופחתים.

ומה ענייננו בהרשעתו?

סעיף 3יד(3) לתקנון היסוד – חוקת ההתאחדות קובע:

"נתברר לאגודה ו/או להתאחדות כי אחד או יותר מחברי הנהלת האגודה ו/או מי ממלאי התפקידים בה, הינו בעל עבר פלילי – תהא האגודה חייבת לדאוג לכך שהנ"ל יחדל לכהן בתפקיד כלשהו באגודה, אלא אם כן, חלפו 7 שנים מיום שהורשע בדינו ואם הוטל עליו עונש בפועל – לאחר חלוף 7 שנים מיום שסיים לרצות את עונשו".

נראה כי לאחר הרשעתו של עמוס לוזון (נשיא מכבי עירוני פתח תקווה), כל פרשנות מלבד עזיבתו לאלתר את קבוצתו תהפוך את הסעיף לאות מתה. שתיקת הסעיף לעניין עוצמת ההרשעה, והעדר דיון בנושא חובת הקלון, מלמד כי מתקין התקנון קבע את קיום ההרשעה כרף בל יעבור לעיסוק בספורט, במסגרת ההתאחדות לכדורגל.

תגובת ההתאחדות, למרות פנייה מפורשת, לא הועברה עד לפרסום הטור. במידה וההתאחדות תחליט ליתן תגובה מסודרת, תועלה התגובה לטור הדעה.

הכותב הינו עורך דין המתמחה בדיני ספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *