רוכב על הסוס בדרך להיכל התהילה – סיכום ביניים של עונת 2012 של פרננדו אלונסו

"בכוח המחשבה, הנחישות, וכן בכוח האינסטינקטים והניסיון שלך, ביכולתך להגביה עוף". את המשפט הזה אמר לא אחר מאשר הנהג שנחשב בעיני רבים לטוב ביותר, אלוף העולם 3 פעמים, איירטון סנה, שנהרג בגראנד פרי בסן מרינו בשנת 1994. למשפט הזה יש משמעות גדולה בעיני נהגים רבים בתחום המירוצים במיוחד שמילים אלו נאמרו מפי אגדה, אגדה שלא תהיה כמותה.

בסוף השבוע האחרון בוולנסיה זכינו לצפות במרוץ הטוב ביותר העונה בסבב הפורמולה 1. במרוץ גדוש בעקיפות, תאונות ותקלות בלט אדם אחד מעל כולם – פרננדו אלונסו. השור הספרדי שזכה באליפות העולם פעמיים בעשור הקודם הצליח לזנק מן המקום ה-11 לאחר מקצה דירוג פושר מאוד ולסיים במקום הראשון. אלונסו הצליח להשתמש בכל כוח המחשבה,הנחישות האינסטינקטים והניסיון שלו על מנת לייצר את אחת ההופעות המדהימות שנראו על מסלולי הפורמולה 1 בשנים האחרונות.

אין באמת דרך להגדיר את המרוץ הזה מנקודת המבט של אלונסו, שום מילה שבעולם לא תצליח להגדיר את זה – קונצרט, קלאסיקה, תצוגת תכלית – כל התשובות נכונות. אולם, למרות המרוץ הנהדר הזה אני מעדיף דווקא להסתכל ולהביע דעה על העונה השלמה , או יותר נכון על שמונת המרוצים שהיו עד עכשיו.


כיום, הפנומן הספרדי ממוקם בראש טבלת אליפות העולם עם לא פחות מ-20 נקודות הפרש מן המקום השני. יש כבר בידיו שני ניצחונות מרהיבים במלזיה ובוולנסיה ולא פחות מ-4 פעמים שעלה על דוכן המנצחים. המכונית של אלונסו לא באמת טובה ולא מזכירה אפילו במעט את המכונית האדומה שקיבל מיכאל שומאכר בזמן שקצר את אליפויות העולם שלו, זוהי הגדולה של פרננדו אלונסו – הוא מוציא הרבה יותר ממה שהמכונית מסוגלת, ניתן לראות זאת לפי ההשוואה לפליפה מאסה הברזילאי בן קבוצתו אשר מדשדש לו מאחור. היכולת של אלונסו להוציא יותר ממה שהמכונית מסוגלת היא גדולה, אחת שלא זוכים לה הרבה נהגים מלבד אלו שכבר נכנסו אל תוך היכל התהילה של הסבב.

איירטון סנה, אלן פרוסט, נייג'ל מנסל, ג'קי סטויארט, ג'ים קלארק והרשימה עוד ארוכה. כל אלו הם נהגים מזן נדיר ששום דבר לא עצר בעדם, נהגים של פעם בדור עם יכולת להוציא מהמכונית יותר ממה שהיא אכן מסוגלת. האם פרננדו אלונסו בדרך למקום הזה? האם אלונסו יכול להכנס לתוך הרשימה המכובדת הזו? זוהי רק שאלה של זמן , אבל נראה שהפרש הספרדי שרכוב על סוסו האדום בדרך לשם ובגדול.

באדיבות אתר 4mula.co.il

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *