מוטל'ה שפיגלר פוטר מתפקידו בהתאחדות לכדורגל – הסיבה: התייעלות כלכלית, האומנם?

היום, פורסם במעריב כי ההתאחדות לכדורגל בישראל החליטה על סיום ההתקשרות עם מוט'לה שפיגלר, נוכח מצוקה כלכלית בה שרויה ההתאחדות. אומר בכנות שהופתעתי לגלות כי שפיגלר הוא בעל תפקיד בהתאחדות לכדורגל או כפי שכונה במעריב "יועץ מקצועי". מעריב, שכנראה התבסס על הודעת דוברות ההתאחדות, שאותה לא הצלחתי למצוא באתר ההתאחדות לכדורגל, ונכון לרגע זה רק מעריב ציין את סיום הקשר, הבהיר כי שפיגלר מילא את תפקיד היועץ המקצועי בארבע השנים האחרונות עבור שכר של 40 אלף ש"ח בחודש, וכן רכב צמוד. כמו כן, מעריב הפליג בשבחו של שפיגלר וציין כי " במהלך פעילותו סייע להתאחדות רבות בעיקר בנושאי נוער וליגות חובבניות, ובקשרים הבינלאומיים מול פיפ"א ואופ"א. שפיגלר גם עמד בראש ועדת האיתור של מאמן נבחרת ישראל, והיה שותף פעיל במו"מ מול לואיס פרננדס".

ההודעה שהוציא מעריב הצליחה לבלבל אף אותי. כידוע, המשא ומתן מול פרננדס הוביל לחוזה הגבוה ביותר שניתן למאמן נבחרת ישראל. כך, שעניין זה, לא אמור להופיע כנקודת זכות עבור השותפים במשא ומתן. וזאת, מבלי לדון בכישלון של הנבחרת בעידן פרננדס. כמו כן, הקביעה כי שפיגלר עמד בראש ועדת האיתור של מאמן נבחרת ישראל מובילה לגיחוך. הרי גוטמן לא נבחר דרך ועדת איתור אלא, דרך פגישות חשאיות שקיים עם חלובה ולוזון בלבד, ומבלי שחברי ההנהלה/מזכירות עודכנו בכך. כך, על פי הריאיון שבוצע בין חלובה לבין אופירה אסייג. זאת ועוד, עניין המצוקה הכלכלית בה שרויה ההתאחדות לכדורגל, על פי ההודעה, אף היא אינה מובנת. הרי ההתאחדות מדגישה עד כמה זכויות השידור וההסכמים עם הטוטו ויתר הספונסרים היו מעל ומעבר למה שהוגש בעבר. יתרה מכך, במהלך העתירה שהגשתי נגד ההתאחדות טענו עורכי הדין משה אביבי ושלום אבן עזרא כי מצבה הכלכלי של ההתאחדות איתן כסלע וכי שכרו של גוטמן לא יהווה נטל על תקציב ההתאחדות. כעת, ארבע חודשים לאחר מכן, נאלצת ההתאחדות לפטר את היועץ המקצועי מכח דלות כלכלית.

שאלת תם, בהנחה ומצבה הפיננסי של ההתאחדות אינו מזהיר, האם לנו כאוהדי כדורגל אין זכות לדעת על כך? וכיצד, בחלוף ארבע חודשים בלבד, הצליחו קברניטי ההתאחדות לרוקן את הקופה הציבורית, שכזכור, השיבו לטענות עתירתי כי קיים כסף בקופת ההתאחדות. לסיום,  לא נותר אלא לאחל לשפיגלר הצלחה בהמשך דרכו, ובתקווה כי מועברים לו תגמולים מהתוכנית "בובה של לילה".

*הכותב הינו עורך דין המתמחה בדיני ספורט

 

One thought on “מוטל'ה שפיגלר פוטר מתפקידו בהתאחדות לכדורגל – הסיבה: התייעלות כלכלית, האומנם?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *