בורוסיה דורטמונד מציגה: אין מעצורים

עם סגל מוכשר, מאמן מיוחד וקהל שעוטף את הקבוצה באהבה ללא גבולות, פותחת הערב בורוסיה דוטמונד עונה חדשה באופן רשמי. שינויים מינוריים ונכונים הן הסיבות לכך שנמשיך לראות את הצהובים שחורים דוהרים קדימה

הערב ייערך ה"סופר קאפ" הגרמני בין בורוסיה דורטמונד לשאלקה, הדרבי של אזור הריין. אין כמו לפתוח את העונה באופן רשמי עם משחק שכזה. דורטמונד מגיעה אליו לאחר שכבר הצליחה לאסוף תואר נוסף לארון במסגרת טורניר ההכנה, "ליגה טוטאל" שנערך בשבוע שעבר, לאחר שגברה על מיינץ והמבורג, ונדמה כי המכונה של יורגן קלופ מאשתקד, לא מתכוונת לעצור גם כאשר יופ היינקס וראלף רנגניק נעמדים ממול.

אמנם אחד מכוכבי הקבוצה, נורי שאהין, הקשר הטורקי המופלא, נטש לריאל מדריד, אך חיזוקים במקומות הנכונים ושמירה על סגל צעיר ורעב מובילים אפילו את יופ היינקס, מאמן החדש-ישן של באיירן מינכן להודיע כי "דורטמונד היא הפייבוריטית לאליפות".

קלופ אפ

האיש שמאחורי כל התהליך הנהדר שמחזיר לנו את בורוסיה דורטמונד למרכז הבמה הוא המאמן, יורגן קלופ, בן ה-44. הגרמני שמתחיל את עונתו הרביעית כמאמן הקבוצה הפך את דורטמונד לקטר דוהר, מבריק ומלא בשאיפות.
שילוב נכון של צעירים תוצרת בית והשבחתם, לצד פגיעה במקומות הנכונים, יצרו קבוצה תוססת שהחלה להתקדם לאט, ולמרות סגל די אלמוני הצליחה בעונה החולפת ליצור רצף בלתי מובן של ניצחונות לפתיחת פער שאף אחת אחרת לא יכולה הייתה להדביק.

הגדולה העיקרית היא כמובן הפיכתם של הכדורגלנים האלמונים הללו לכוכבים של ממש. מאריו גוצה, קווין גרוסקרוייץ, שניהם היום כוכבים גדולים ושחקני נבחרת גרמניה הבוגרת, החלו כצעירים אלמוניים שקלופ פשוט נתן להם חופש פעולה ואמון בכדי שיהפכו לתוצר שהם היום. השניים כבשו אשתקד רק 14 שערים יחד, אבל מעבר לכך שידרגו חלוצים בינוניים כלוקאס באריוס ורוברט לבאנדובסקי בכדי להיות "קילרים" ולספק שערים. יותר מכל הם היו אלו שברגעי האמת ידעו להופיע ולכבוש שערים חשובים, גם כאשר נקלעה הקבוצה לרגעים פחות טובים.

קלופ יצר חבורה מנצחת שלא תלויה בשחקן זה או אחר, ופשוט רצה על המגרש ללא הפסקה ו"טורפת" כל מה שעומד בדרכה. התגלית היפנית, שינג'י קגאווה, עוד תוצר של קלופ שנקנה בסכום מצחיק של 350 אלף יורו בתחילת עונת אשתקד, והיה לספק השערים העיקרי של הקבוצה עם שמונה כאלו בתחילת העונה החולפת, נפצע במהלך משחקי אליפות אסיה ונעדר כמעט עד לסופה, אך כל זה לא גרם למכונה של קלופ לדעוך. קגאווה עצמו החלים והעונה צפוי לחזור לעניינים, ולאחר קיץ בו כבר חוזר ע"י מנצ'סטר יונייטד וברצלונה כשמחירו נע סביב ה-20 מיליון יורו, הוא חייב לקבוצה שבנתה אותו ובעיקר לקלופ, המשך הבקעות.

קלופ שיבח גם תוצרי הגנה כמו הבלמים הצעירים מאטס הומלס ונבן סובוטיץ' הסרבי, והמגן האלמוני, מרסל שמלצר, שכמו הומלס כבר מהווים חלק חשוב בסגל של יואכים לאו בנבחרת הגרמנית.

השחקנים נאמנים לקלופ ולמעשה מודים לו על מתן הבמה, ולמרות שכמעט כולם היו מחוזרים ע"י מועדונים בכירים מזה של דורטמונד, רק הטורקי נורי שאהין נמנה על רשימת העוזבים, וזאת על אף היכולת של מרבית שחקני ההרכב רק לבחור לאן ללכת.

קלופ יצר חבורה שרוצה להשיג עוד ועוד, ולא כזו שרוצה להתפרק אחרי עונה מצוינת אחת.

האלמוני הבא שיהפוך כוכב

בכדי לשמור על התיאבון להישגים והתלכיד המנצח לא הרבה קלופ בשינויים. מי שכן הגיעו הם הקשר המצוין אילקאי גונדוגאן, חברו הטוב של אלמוג כהן מנירנברג אשתקד, והאיש שאמור להיות מחליפו של נורי שהאין במרכז השדה של הקבוצה.

גונדוגאן בן ה-21, גם הוא טורקי שנולד על אדמת גרמניה, אמור להיות המנוע החדש של הקבוצה וזה שמזכיר מאוד את קודמו בתפקיד. בראיון ל"בילד" הוא אמנם נמנע מלהתלהב מההשוואות הללו, "אני לא מגיע למועדון בכדי לחקות אותו", אך הוסיף כי יש לו לאן לשאוף, "התחרות על המקום בהרכב היא ברמה אחרת מזו שהייתה לי בנירנברג, אך אני מאמין כי לא הביאו אותי סתם בכדי להוות חלק מהסגל".

גונדוגאן אמור להיות הברומטר במרכז המגרש, אך מי שבינתיים יוצר ציפיות רבות הוא הקשר-חלוץ הקרואטי, איבן פרישיץ', שנרכש בחמישה מיליון יורו מקלאב ברוז', ובטורניר ההכנה הראה ניצוצות של גאונות. הקרואטי בן ה-22 הרשים מאוד במהלך השנתיים שלו בליגה הבלגית, כאשר הרשית 31 פעמים ב-70 משחקיו במדי המועדון, ותחילת דרכו ב"סיגנאל אידונה פארק" גורמת לאוהדים המדהימים לפתח ציפיות רבות לשחזור היכולת.

הערב יעלו השחקנים של קלופ למשחק רשמי ראשון נגד היריבה הגדולה משאלקה שמאומנת ע"י ראלף רנגניק המוכשר. זה הזמן של הרכבת להזליק מבערים ולהתחיל בנסיעה מחודשת.

עם חוליית הגנה מעולה, קישור צעיר ומפוצץ בכישרון, חלוץ חדש שמרשים במשחקיו הראשונים, ואחד שיחזור מהקופה אמריקה בחיוך רחב, וכשמעל הכול עם מאמן על תקן פרופסור, באמת נראה כי המכונה הצהובה-שחורה מחבל הריין מתכוננת רק להשתבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *