זהירות, אריות בדרך

היא הייתה אחת ההפתעות הנעימות של עונת אשתקד בליגה הצרפתית. בשקט נבנית בסושו קבוצה שעשויה לאיים גם על הגדולות של הליגה. ליון, מארסיי, פ.ס.ז' ראו הוזהרתם, הרי מדובר באריות

הליגה הצרפתית היא בין הראשונות להתחדש בתום הפגרה. ב-6 לאוגוסט תצא העונה החדשה של ה"ליג 1" לדרך. אחת מהפתעות העונה החולפת הייתה סושו, וכנראה שנשאר לה טעם של עוד, מאחר והקיץ הנוכחי פעיל מאוד אצל הקבוצה ממזרח צרפת.

פג'ו 83

סושו מגיעה מהעיר הקטנה, מונטבליאר, ששוכנת ממש על גבול צרפת-שוויץ, עיר של 28 אלף תושבים. למען האמת הקבוצה נקראת סושו על שם ישוב שיתופי שנמצא בסמוך לעיר, שנושא כמובן את השם סושו.

היא הוקמה בשנת 1928, על ידי יצרנית המכוניות פג'ו, שמפעלה העיקרי הוא בעיר מונטבליאר, וסמל המועדון נושא את דמות האריה שהוא גם סמלה של פג'ו.

סושו זכתה פעמיים באליפות צרפת בעברה, האחרונה לפני יותר מ-70 שנה, אך ב-2007 הצליחה לזכות בגביע הצרפתי השני בתולדותיה לאחר ניצחון בדו קרב פנדלים 4-5 על מארסיי, בתום משחק שהסתיים בשוויון 2-2. באותו משחק אגב כיכב ז'רום לרואה, לשעבר כוכבה של בית"ר ירושלים.

היא לא נמנית על צמרת המועדונים בצרפת, אך כשמדובר במחלקת הנוער היא נחשבת לאחת המשובחות. מבית היוצר של סושו מוכר בעיקר השם ברנאר גנגיני, קשרה של נבחרת צרפת בשנות ה-80 המוצלחות, לצידם של אלן ז'ירס, מישל פלאטיני, וגם לואיס פרדננס.
גנגיני היה אחד מהשותפים לרגע השיא של המועדון בתחילת שנות ה-80 כאשר הגיע עד לחצי גמר גביע אופ"א.

בשנים האחרונות מטפח המועדון כישרונות נוספים שרובם בוחרים לפרוח במחוזות אחרים. פייר-אלן פראו, חלוצה של ליל, בנואה פדרטי, קשרה של ליל, ג'רמי מנז, החלוץ המצוין של רומא, וגם ג'רמי מתיו, מגנה של ולנסיה.

כקהילה קטנה מתגאים תושבי העיר באותם שחקנים שפורחים דווקא מחוץ למועדון, אך במבט קדימה לא בטוח שכך זה ימשך.

להיות אריה זה מחייב

בין אותם שמות מפוארים שבילו על באצטדיון "אוגוסט בונאל", הופיע הבוסני, מחמד בדזארביץ', שהופיע בלמעלה מ-300 הופעות עבור המועדון ונחשב לאחד מאגדות העבר שלו. הבוסני בן ה-50, היה גם בין קשריה הבולטים של נבחרת יוגוסלביה בשנות ה-80, מעט לפני מלחמת האזרחים הנוראית שהתחוללה במדינה.

הוא זכור כמי שירק על שופט במהלך מוקדמות הגביע העולמי באיטליה 1990, במהלך המשחק נגד נורבגיה, שלאחריו קיבל השעיה מהגביע העולמי עצמו.

בדזארביץ', החל את קריירת האימון שלו ב-2003, והישגי השיא שלו הוא הם גמר גביע האלופות של אפריקה, עם המועדון הטוניסאי, אטואיל דה סהל, ועליית ליגה עם גרנובל הצנועה, ב-2008.

לאחר שלוש עונות כמאמן גרנובל, עבר הבוסני לפני כחודש לאמן את הקבוצה בה כיכב במירב שנות הקריירה שלו. הוא החליף בתפקיד פרנסיס ג'ילו, שאימן במועדון גם כן שלוש עונות, ומנסה לבנות מחדש את בורדו.

סושו של ג'ילו חוותה עונה נהדרת, וסיימה במקום החמישי, מעט אחרי פאריס סן ז'רמן וליון, אך כשהיא מקדימה מועדונים כמו בורדו המתרסקת, ואוקזר.

שחקניו הלכו והשתבחו, ונעשו למניות חמות בשוק. צמד החלוצים אידיי בראון הניגרי, ומובידו מאייגה ממאלי, הבקיעו יחד 35 שערי ליגה, כשמאחוריהם האלג'יראי, ריאד בודבוז המצויין, שכבש שמונה שערי ליגה, הקשר האחורי הברזילאי, קרלאו, ומעל כולם מלך הבישולים של הליגה (17), מרבין מרטין, שערך לא מזמן בכורה חלומית במדי נבחרת ה"טריקולור" וכבש צמד בניצחון 1-4. מרטין הוא הכוכב הגדול של הקבוצה היום, ומבוקש על ידי מועדוני הצמרת של צרפת.

ג'רמי ברשה, המגן השמאלי הותיק, הוא קפטן הקבוצה, לאחר שצבר ניסיון במדי ליון, אינטר ופ.ס.וו, ובשער ניצב השוער הוותיק, טדי רישר, בן ה-36, שעדיין נחשב לאחד הטובים בליגה.

כנראה שבסושו הבינו כי עתה זו ההזדמנות לדהור קדימה. הכוכבים מרטין ובודבוז לא זכו לשחרור למרות ביקוש רב, ובמועדון החליטו שבכדי להיות "אריות" אמיתיים צריכים גם להתחזק במקומות הנכונים.

המגן סבסטיאן קורצ'ייה, הצטרף לאחר עונה מצוינת בלה-מאן, למרות שגם באיירן מינכן הייתה בעקבותיו, ועתיד לשרוף את האגף המקביל לזה של ברשה, כשגם הקשר סבסטיאן רודה, שהצטרף מלאנס היורדת, יוסיף עומק וניסיון.

בסושו מחכים לעונת הפריצה של הקשר האחורי קווין אנין, שסומן בעבר כתואם פטריק ויירה, וגם של החלוץ הצעיר, סדריק בקאמבו, שעבר את כל הנבחרות הצעירות של צרפת.

הסגל של בדזארביץ', אמנם צעיר ברובו, אך הכישרון שטמון בו הוא עצום. אם יצליחו בודבוז ומרטין לנווט את ההתקפה כפי שקרה אשתקד, ואנין סוף סוף יפרוץ לצידו של קרלאו, יוכלו תושביה העיר הקטנה לחייך, ובעלי חברת פג'ו יצטרכו להמציא דגמים חדשים על שם כוכבי הקבוצה. ליון, פאריס ומארסיי, זהירות, מדובר כאן באריה רעב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *