אריזה איטלקית

כשאודינזה האיטלקית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל מגראנדה, אף אחד במועדון האיטלקי לא ציפה שהחיבור הזה עתיד להסתיים בליגה הראשונה בספרד. שחקני אודינזה שלא מצאו עצמם בסגל של הקבוצה האיטלקית מובילים כעת את גראנדה הקטנה מרחק פסיעה מה"לה ליגה"

שיתוף פעולה בין מועדונים הוא לא דבר חדש. בדרך כלל אלו מועדונים מאנגליה שבוחרים איזה מועדון צנוע בבלגיה או הולנד ולשולחים לשם את שחקני הסגל הרחב בכדי שתתקבל עליהם חוות דעת מקצועית דרך השתפשפות רצינית על כר הדשא התחרותי.

בספרד דווקא נוהגות הקבוצות לפתוח קבוצת בת במסגרת הליגות התחרותיות, שהאיסור היחיד הוא על העפלת קבוצת הבת לאותה הליגה בה משחקת נותנת החסות שלה. ברצלונה של לואיס אנריקה עשתה עונה מרשימה ושיבחה שחקנים כמו תיאגו אלקנטרה, מרטין מונטויה, מארק מונאייסה, וג'ונתן דוס סאנטוס, כאלו שכבר עברו טבילת אש אצל פפ בבארסה הגדולה.
סיום עונה במקום השלישי, נתן למספר שחקנים אפשרות להתקדם לקבוצה הבכירה של בארסה, או להתפתח במקומות אחרים, וגם ללואיס אנריקה הייתה זו מקפצה עד למשרת המאמן של רומא המתעשרת.

חושבים גבוה
החיבור בין אודינזה האיטלקית לגראנדה הינו יוצא דופן. מועדון איטלקי בבנייה שכנראה חושב נכון, משתף פעולה עם קבוצה צנועה ממחוז אנדלוסיה בספרד שלא חוותה את טהרת הליגה העליונה בספרד מאז ימי הזוהר שלה באמצע שנות ה-70.

ביולי 2009 חתמו שני המועדונים על שיתוף פעולה וכעבור שנתיים התוצאות מרחיקות לכת. אשתקד זה הסתיים עם העפלה מהליגה השלישית לשנייה, והעונה היא רחוקה מאבק פלייאוף אחד מול קבוצה צנועה נוספת, אלצ'ה, מהעפלת ליגה שנייה ברצף וחזרה לפסגת הכדורגל הספרדי.

אודינזה עצמה חוותה עונה מדהימה שהסתיימה במקום הרביעי בליגה האיטלקית ובזכייה בכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. המועדון מאודינה שלאורך שנים משבח כישרונות אפריקאיים ודרום אמריקאים זוכה לפירות ראשוניים, ושחקניו אלכסיס סאנצ'ס, הוא המלפפון החם ביבשת כיום, כשגם כריסטיאן סאפטה וגוקהאן אינלר מבוקשים במועדוני הצמרת של אירופה.

המטבח האיטלקי
אלו שלא מצאו מקום בסגל המצוין של אודינזה, התנחמו בהשאלה לגראנדה בספרד. לא פחות מ-11 שחקנים עשו את הדרך לאצטדיון "לוס קראמנס" במטרה להתבשל טוב בניחוח הספרדי ולחזור מוכנים לצמרת הליגה האיטלקית.

גראנדה, הקבוצה השלישית של מחוז אנדלוסיה, לצד סביליה ובטיס (שכבר הבטיחה חזרה לליגה הראשונה), נהנית מהמשלוח האיטלקי כנגד כל הציפיות.
למרות שכבר הייתה במעמדים גדולים כמו המקום השני בליגה הראשונה, וגמר גביע המלך, האנדלוסים נהנו בשנים האחרונות בעיקר מההצלחות של סביליה.

פאבריסיאנו גונסאלס, או כפי שהוא מכונה, "פאברי", מוביל את החבורה לעונה חלומית שהסתיימה במקום החמישי בטבלה, ובמאבק פלייאוף על הכרטיס המיוחל ל"לה ליגה", שעשוי להשלים חגיגה גדולה במחוז, כאשר כל קבוצותיו תהיינה חברות בליגה הבכירה.

פביאן אוריאנה, היה אחד הכישרונות המדוברים בצ'ילה והספיק לערוך 19 הופעות בנבחרת הלאומית שלה. כיום בגיל 25 הוא מוצא עצמו כמושאל מאודינזה ומנסה לממש את אותן התקוות לחזור ולשחק בבמות הגדולות. אוריאנה היה אחד מכוכבי גראנדה העונה עם כמות יפה של שערים ובישולים. לצידו של אוריאנה אפשר למצוא את החלוץ השוויצרי אלכס גייחו עם עונת פריחה של 24 שערי ליגה, את המגן אלאן ניום מצרפת, את הקשר גיירמו סקיירה מברזיל ואת החלוץ אודיאון איגהאלו הניגרי, שסומן גם כן כפוטנציאל גדול בתחילת דרכו. כל אלו לצד הספרדים קרלוס קאלבו ודייגו מיינץ, מרכיבים חבורה שמנסה להרשים את ראשי אודינזה, אבל קודם כל קוצרת פירות עבור החבורה באדום לבן מגראנדה.

העיר היפהפייה הזו, שטומנת בחובה עשרות מבנים היסטוריים על פסגות הרי "סיירה נבאדה", ומושפעת גם מאזור החוף הים תיכוני של מחוז אנדלוסיה, מצפה בכיליון עיניים לשמחה שתגיע ממגרש הכדורגל ותמקד את העיניים במחוז אנדלוסיה לא רק בעיר סביליה.

באודינזה חשבו נכון, רצו לשבח כישרונות ושחקנים שלא השתלבו, אך הצלחת שני המועדונים הללו עשויה לסלול את הדרך לכמה מהשחקנים להיות המחליפים של סאנצ'ס, אינלר וסאפטה. או שמא אולי הם בכל זאת יבחרו לשחק בליגה הספרדית הבכירה במקום זו האיטלקית.

לטור אם אין אנז'י לי, מי לי?
לטור קרם בוואריה
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *