אוקלנד רוצה אקשן

מינויו של הפרשן המוערך ושחקן העבר, מארק ג'קסון, הוביל את אנשי אוקלנד ואוהדיה של גולדן סטייס ווריורס לתקוות חדשות. "אקשן" כפי שג'קסון מכונה, רוצה להוביל את המועדון חזרה לימי הפלייאוף העליזים

מארק ג'קסון, שכיכב בלא מעט קבוצות NBA, אך זכור בעיקר מימיו בניו-יורק ואינדיאנה, היה רכז עם עבר מפואר שהקנה לו מקום שלישי בחלוקת אסיסטים בכל הזמנים עם למעלה מעשרת אלפים כאלו, או בתרגום למספרים, 10,344.
ג'קסון, בן ה-46, לא יכול היה לסרב למשרה האימון שהוצעה לו לראשונה בחייו.

האיש שכיכב על המרקע בשנים האחרונות בעיקר כפרשן רשת ESPN, חוזר לנסות ולחלק אסיסטים מהקווים במטרה ששחקניו יקצרו את הפירות.
שני מיליון דולרים לעונה הוא ישלשל לכיסו בכדי להחזיר את ה"ווריורס" למעמד הפלייאוף ואפילו גבוה מכך, ולימים בהם כיכבו בקבוצה שחקנים כמו כריס וובר, כריס מאלין וטים הארדווי. ג'קסון אף הציב רף ציפיות גבוה כאשר אמר: "אני מצפה שגולדן סטייט ווריורס תגיע לפלייאוף בעונה הבאה", והוסיף כי גם אליפות הוא רואה באופק.

היו ימים
גולדן סטייט ווריורס נוסדה במקור בכלל בפילדלפיה, נדדה משם לסן-פרנסיסקו ומצאה לבסוף בית בעיר אוקלנד, קליפורניה. השם "גולדן סטייט", אמנם לא מכיל את שם העיר אוקלנד, אך כאחד מכינויה של מדינת קליפורניה וכעיר שממוקמת לה בין סן-דייגו לסן פרנסיסקו הקבוצה חייבת לשאוב רגעי תהילה.

החל מהיווסדות הקבוצה באוקלנד אי אז בשנות ה-70 הקבוצה נמנתה כחברה קבועה בפלייאוף הליגה, ואף זכתה באליפות באותם השנים כאשר הNBA- עוד חולק לפי אזורי החוף של ארה"ב. אחר כך הגיעה נסיגה מסוימת ביכולת, אך שחקני עבר מפוארים דוגמת רוברט פאריש, האגדה שהתממשה לה בבוסטון, הגארד אריק "סליפי" פלויד, ומיודענו, פרוויס שורט, לימים על הפרקט באוסישקין במדי האדומים, עזרו בבניית עתיד הקבוצה ויסודה כחברה ותיקה בליגה הטובה בעולם.

בשנות ה-80 המאוחרות ותחילת שנות ה-90 החלו באוקלנד לחוות מחדש את ניחוח התהילה. כריס מאלין, טים הארדויי, מיץ' ריצ'מונד, ולאחר מכן גם כריס וובר ולאטרל ספריוול, הובילו את דוני נלסון וחניכיו בחזרה אל הפלייאוף.

המפולת החלה עם מעבר הדירה, כלומר האולם הישן נהרס, וה"ווריורס" נאלצו לשחק את משחקי הבית בסן חוזה, דבר שהוליד עונות שחונות ממאבקים בצמרת החוף המערבי. עונות בנייה עם ג'ייסון ריצ'רדסון, טרוי מרפי ואפילו שאראס הולידו מקום בפלייאוף 2007, אך מאז לא זכו באוקלנד לראות צמרת מהי.

1,2,3 אקשן
מארק ג'קסון מקבל קבוצה מוכשרת וצמאה להצלחה. גארדים מעולים כמו מונטה אליס, לצד חומר גלם שאמור להתפרץ כמו סטפאן קארי המוכשר.
דורל רייט, שכיכב שעונה שעברה ימשיך להפגיז, אל ת'ורנטון ודייויד לי מספקים  כוח בצבע לצידם של הכוחות האירופאים בקבוצה, הלטבי, אנדריס ביידרינס, והסרבי, ולדימיר ראדמנוביץ'. אקפה אודו (בחירה מספר 6 בדראפט אשתקד), לאחר עונת רוקי בינונית, יצטרך להוכיח כי הוא אכן שחקן NBA לגיטימי.
בחירת דראפט בדמותו של ג'ורדן המילטון על פי תחזיות מוקדמות יכולה רק להוסיף עומק לסגל של ג'קסון. המילטון סמול פורוורד ממכללת טקסס, כבר מושווה לכוכב העבר, סדריק סבאלוס, ואם יצליח להגיע לרמות האלו, הקבוצה מאוקלנד תוכל לסמן וי נוסף בשורת בחירות דראפט בשנים האחרונות.
מאמן לא מנוסה, אך נלהב בדמות של ג'קסון יכול לחבר אליו ולעקרונותיו את החבורה הצעירה והמוכשרת כל כך מ"אורקייל ארנה" במטרה למלא אותו במשחקי הפלייאוף בעונה הבאה.

מארק ג'קסון שהיה גארד נפלא, ינסה להשריש בגארדים שלו ולו מעט מיכולותיו המקצועיות,  שאם אלה יאמצו אותם, הכישרון אמור לתפוס תאוצה.
הוא הוכיח את משנתו כפרשן מעולה וקיבל חבורה מוכשרת לאין שיעור, בעונה הבאה קליפורניה תבער ממאבקים בכל גזרותיה. יהיה חם תרתי משמע.

לטור והרי לתחזית…miami beat LA
לטור קובי בראיינט או לברון ג'יימס? מי הטוב מבין השניים
לטורים נוספים בקטגורית NBA
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

2 תגובות בנושא “אוקלנד רוצה אקשן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *