אמא מצאה את התינוקת בת 3 השבועות שלה מחוסרת הכרה אחרי נסיעה ארוכה – מיד מזהירה את כל ההורים מפני הסכנה הנסתרת

אין הרבה דברים גרועים יותר מאשר לראות את הילד שלכם נלחם על חייו.

זו הייתה הסיטואציה המצערת שנפלה על האמא קירסטי קלארק בת ה 28 ובעלה כריסטופר ב 4 לאפריל. ההורים החליטו לבלות יום עם הבת שלהם, מלנה בת ה 3, וביתם בת שלושה השבועות הארפר, אבל הטיול הפך לסיוט.

הייתה להם נסיעה ארוכה בגלל הפקקים, וכשהניחו את הארפר על משטח המשחקים שלה בבית, הם מיד הבינו שמשהו אינו בסדר. השפתיים של הארפר הפכו כחולות, הלסת שלה הייתה נעולה וקצף לבן יצא מהפה והאף שלה. קירסטי רוצה עכשיו להזהיר את כל ההורים האחרים…

הרביעי לאפריל היה אמור להיות יום כיף עבור ההורים קירסטי וכריסטופר. ההורים יצאו ב 14:30 ליום קניות כיפי עם הבנות שלהם.

בסביבות השעה 18:30 הם יצאו לכיוון הבית. הנסיעה ארכה שעה ו 45 דקות כשהארפר יושבת בכיסא הרכב שלה כרגיל. כשהם נכנסו הביתה, התינוקת הקטנה ישבה עוד 15 דקות בכיסא הרכב בזמן שקירסטי וכריסטופר השכיבו את מלנה לישון.

כשההורים לקחו את הארפר מכיסא הבטיחות, הם הבחינו בתסמינים מפחידים ומיד נסעו איתה לבית החולים.

"הגענו הביתה והשעה הייתה כבר אחרי שעת השינה של מלנה אז הכנסנו את הארפר הביתה כשהיא עדיין יושבת בכיסא הבטיחות והיא נשארה בתוכו 15 דקות בזמן שהשכבנו את מלנה לישון", אמרה קירסטי.

"בעלי הוציא את הארפר והושיב אותה על הברכיים שלו אבל נראה היה שלא נוח לה אז הוא השכיב אותה על המשטח והיא בעטה קצת ברגליים".

"אמרתי לו שהשפתיים שלה נראות כחולות והוא הבחין שלחיים שלה אדומות מאוד. הוא הרים אותה ומיד ראיתי לפני הפנים שלו שמשהו לא בסדר".

למרות החשש של קירסטי שהיא תאבד את התינוקת שלה, הרופאים בבית החולים הצליחו לייצב את מצבה. הם הזהירו את ההורים שתינוקות שיושבים יותר משעה בכיסא הבטיחות של המכונית נמצאים בסיכון של אי ספיקת חמצן. מסתבר שהארפר סבלה מהתקף כתוצאה מצניחה ברמת החמצן בגוף. כשהתינוקת שכבה על הרצפה, העליה הפתאומית ברמת החמצן גרמה לה להתקף.

עכשיו קירסטי עושה כמיטב יכולתה להזהיר הורים בכל מקום מפני מה שהיא מאמינה שזו סכנה נסתרת: "כשיועצת אמרה לנו שזה בגלל כיסא הבטיחות לא האמנו. חשבתי 'אין סיכוי'. לא הבנתי למה אף אחד לא סיפר לנו על זה קודם".

"כמובן ששמענו על כך שאסור לתת לתינוקות לישון הרבה שעות בכיסא הבטיחות בגלל שזה עושה נזק לעמוד השדרה, אבל שום דבר על מה שקרה לנו".

"כשהילדה הקטנה שלי הייתה תינוקת נסענו 4-5 שעות כדי לבקר משפחה, ולא היו לנו בעיות".

"הרופאים אמרו לנו שזו עלולה להיות בעיה עם פגים, אבל הארפר היא תינוקת גדולה. היא שקלה 3.77 ק"ג כשנולדה והיום היא שוקלת 3.88 ק"ג.

אחרי שהבנו את הסיבה למה שקרה, כריסטופר ואני כל כך כעסנו על עצמנו – הרגשנו שאנחנו עשינו את זה לתינוקת שלנו. זה היה נורא.

אבל דיברנו עם אנשים רבים לגבי מה שקרה להארפר בגלל שהורים צריכים לדעת. שעתיים בלבד בכיסא הבטיחות ויכולנו לאבד אותה. זה מפחיד.

אני אגיד לכל הורה להיות זהירים ולשמור על התינוקות שלהם ואם הם לא חייבים להיות בכיסא הבטיחות אז להוציא אותם בגלל שזה לא שווה את מה שעלול לקרות.

שמרו על התינוקות שלכם והכירו אותם. אם משהו לא נראה בסדר קחו אותם מיד לבית החולים".

למרבה המזל הארפר החלימה לחלוטין והיא במצב טוב היום, אבל הסיטואציה הייתה יכולה להיגמר בצורה אחרת לגמרי. למרבה המזל קירסטי וכריסטופר פעלו במהירות ברגע שהבינו שישנה בעיה עם התינוקת שלהם, והרופאים בבית החולים הצליחו להציל את חייה.

האם הכרתם את הסכנה הזו? שתפו את הסיפור כדי להזהיר הורים אחרים מפני הסכנה הלא מוכרת הזו. זה יכול להציל חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *