סוונ-שיא

הקבוצה מעיר החוף הוולשית מסיימת מסע מרשים של טיפוס במעלה הליגות. המפנה החל לפני כארבע עם מינויו של רוברטו מרטינז למאמן, ומסתיים במקום לצד הגדולות בפרמייר ליג, לקרדיף נותר רק לקנא בהצלחה של היריבה הגדולה. האם זהו השיא של סוונסי?

סוונסי יחד עם קרדיף הן הקבוצות היחידות שמורשות להשתתף בליגות האנגליות על אף שיוכן לוולס השכנה. שתי הגדולות של גלזגו, סלטיק וריינג'רס כבר מזמן מפנטזות על מאבקי ליגה עם ארסנל, צ'לסי ויונייטד, אך מי שיגעו בהם מקרוב החל מהעונה הבאה, הם שחקניה של סוונסי הצנועה.

גאווה וולשית
קרדיף היא זו העשירה מבין השתיים, זו שמגיעה מבירת וולס, וזו שנושאת סביבה את גל האהדה של מי שמחשיב עצמו וולשי.
אך הוולשים שירצו לחזות מקרוב בווין רוני, פרנק לאמפרד, קרלוס טבס ושאר כוכבי הפרמייר ליג יאלצו לנסוע לחופה הדרום מערבי של המדינה ולבקר באצטדיון ה"ליברטי" של סוונסי.
לסוונסי זה אמנם יהיה ביקור ראשון בפרמייר ליג, אך היא גם הקבוצה הוולשית האחרונה שביקרה בליגה האנגלית הבכירה לפני כ-29 שנים כשזו עוד לא נקראה פרמייר ליג.
לעיר החוף בת 170 אלף התושבים היסטוריה עתיקה. את הויקינגים שחלשו על האזור מאפיינות הטירות והכנסיות הישנות שאפשר למצוא ברחבי העיר. אך מלבד ההיסטוריה גם תעשיית הנחושת שבעיר היא הגורם המפרסם שלה, והחל מהעונה הבאה גם קבוצה הכדורגל שלה עתידה להיות מוקד משיכה לתשומת לב עולמית.

הכל התחיל במרטינז
רוברטו מרטינז כיום מאמנה של וויגאן מהפרמייר ליג היה כדורגלן בינוני, ספרדי שמצא עצמו בליגות הנמוכות באנגליה. בוויגאן ובסוונסי הוא בילה את רוב הקריירה שלו כשחקן ולא פלא שהן אלו שנתנו לו גם את הבמה כמאמן.
סוונסי היא הראשונה שנתנה למרטינז את המפתחות, ב-2007 הוא מונה לתפקיד המאמן לראשונה בחייו. מרטינז צירף כמה ספרדים צעירים והעלה את סוונסי מהליגה השלישית לשנייה בתום אותה עונה ולאחר מאבק עם פיטרבורו של דארן פרגוסון, הבן של. המועדון בנה עצמו בצ'מפיונשיפ יחד עם מרטינז שצירף שחקנים וידע להפכם למניות משתבחות. פרי בודה ההולנדי הפך תחת מרטינז משחקן בינוני בדן האג ההולנדית למבוקש בפרמייר ליג. מרטינז הניח בסוונסי את היסודות לבניית מועדון כדורגל מקצועני שמתמודד בצמרת ליגת המשנה האנגלית. ב-2009 ובעקבות הצלחותיו הוא מונה למאמנה של וויגאן בפרמייר ליג ולקח שני שחקנים אחרים שהשתבחו בתקופתו, ג'ייסון סקוטלנד מטרינידד וג'ורדי גומז הספרדי. יורשו פאולו סוסה הוליך את הקבוצה למקום ה-7 בצ'מפיונשיפ אשתקד, אך הוחלף בידי ברנדן רוג'רס, האיש שהוליך העונה את סוונסי אל המקום השלישי ובתום הפלייאוף גם אל הפרמייר ליג. את הפירות שהבשילו קוצר אמנם רוג'רס, אך הקרדיט כולו הוא של מרטינז.

שירת הברבור השחור לבן
הסגל של רוג'רס הוא רב לאומי, חלקו רץ עם סוונסי כבר 3 עונות. הספרדים אנחל, סראן ואורלנדי, ההולנדים בודה והשוער דה ורייס משרתים את "הברבורים" כבר במשך שלוש עונות. קרייג ביטי הסקוטי עם עבר בסלטיק הוא חלוץ מצוין וחזק, פאביו בוריני החלוץ האיטלקי הכישרוני המושאל מצ'לסי, הוכיח שיש לו עתיד מזהיר, שחקני ההגנה הותיקים אלן טייט והקפטן גארי מונק מוסיפים למשחק המסודר מאוד של סוונסי שספגה 42 שערים ב-46 משחקי הליגה. מעל כולם בולט הקשר סקוט סינקלייר, תוצר מחלקת הנוער של צ'לסי שהבקיע שלושער במשחק העלייה לפרמייר ליג נגד רדינג ועתיד להיות אחד מכוכבי הקבוצה גם בליגה של הגדולים.

כשירגעו החגיגות בדרום מערב וולס, יצטרך רוג'רס לחזק את הקבוצה. סכום של תשעים מיליון ליש"ט שיתווספו לקבוצה בעקבות העלייה לפרמייר ליג יסייעו לכך, אך אם ידע לשמור על כוכבי העלייה ועל רוח העבודה שהתווה מרטינז במועדון, לא בטוח שהעלייה לפרמייר ליג היא באמת השיא עבור הנציגה מוולש.

לטור החממה – סיכום עונה בליגה הצרפתית
לטור בין אירופה לריו
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “סוונ-שיא”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *