קיזזו לנו את הספורט

הסתיימה לה העונה הרגילה בליגת העל בכדורגל, וכמו בשנה שעברה, כל הדיבורים, הרכילויות, והכתבות הביאו לנו ממטעמי סלט הקיזוז. דק דק. האם הקיזוז טוב לכדורגל? האם זה נכון לכדורגל? האם כדאי להמשיך עם השיטה גם בשנה הבאה? אז התשובה היא ברורה, וחד משמעית. לא !!!

מדוע מקזזים?

הטיעון המרכזי לקיום שיטת הקיזוז הוא שזה יוצר מתח ועניין. אני לא יכול להתווכח עם העובדה הזו, הרי לפני שנה הפועל תל אביב לקחה את האליפות בדקה האחרונה מרגליה המתאמצות (והרועדות) של מכבי חיפה. והנה, גם השנה, לאחר המחזור הראשון של הפלייאוף העליון הצליחה מכבי חיפה להפסיד את המשחק למכבי נתניה, למרות רגליה המתאמצות (אך שוב, הרועדות), ושוב קפצו כל תומכי הקיזוז מעל חומת הספורטיביות, וזרקו את הביטוי הכל כך מעצבן, אך לפעמים הכל כך נכון – "אמרנו לכם" !

איפה היצירתיות?

הקיזוז יוצר מתח ועניין, אבל זו שיטה ממש לא יצירתית. אפילו בשוויץ השתמשו בה בעונה אחת. האם הראש היהודי לא יכול להיות יותר יצירתי מהמרובעות השוויצרית?
רציתם מתח ועניין? למה שמקומות 4-6 לא יעברו להיות במקומות 1-3 בסוף העונה הרגילה? האם זה לא ייצור מתח ועניין גם? אולי בעצם שער של קבוצות במקומות 1-3 יהיה שווה חצי שער, וכך הם יצטרכו להבקיע יותר שערים מהקבוצות שבמקומות 4-6. האם זה לא ייצור מתח ועניין? ואולי אפילו ייתן תמריץ לקבוצות להבקיע יותר שערים.

אז מה הפיתרון?

לא לקזז ! אין ספק שאנחנו רוצים מתח ועניין בספורט. אין ספק שמשחק כדורסל שמוכרע בשנייה האחרונה הוא יותר מעניין ממשחק שנגמר ב – 20 הפרש. אך את המתח והעניין הקבוצות צריכות ליצור, ולא על ידי כל מיני שיטות כאלה ואחרות.
השחקנים עובדים כל כך קשה במהלך כל השנה, ופתאום בסוף השנה מורידים להם חצי מהנקודות.
איפה הספורטיביות בדבר? הרי צריך לתת לשחקנים לקבוע מי תהיה אלופה, ולא על ידי יצירת מתח ועניין מלאכותית.

אני מקווה מאוד שקברניטי הכדורגל הישראלי יבינו שזה לא צודק, שזה לא נכון, שזה לא ספורטיבי. ואם הם יחליטו גם בשנה הבאה ליצור מתח ועניין מלאכותי אני מקווה שיאמצו את אחת השיטות שציינתי למעלה.

לטורים נוספים בקטגורית כדורגל ישראלי
לטורים  נוספים של גלעד שטיינברג
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *