נגמרה לנו הגרמאניה

כולם ציפו שזה יהיה המשחק של המונדיאל. גרמניה מול ספרד. הנבחרת הכי טכנית במונדיאל נגד הנבחרת שהפכה להיות הכי טכנית במונדיאל. נבחרת גרמניה נגד נבחרת ספרד.

כולם ציפו לעוד הצגה של נבחרת גרמניה, אבל לספרד היו תכניות אחרות.
אני לא יודע, אבל תחילת המשחק, למעשה 40 דקות של המחצית הראשונה היו מאוד מוזרות בעיני. נבחרת גרמניה לא הופיעה למשחק. לא היה את הבליץ שהם הפגינו בכל הטורניר, בלי לחץ על היריבה, בלי טיסנים באגפים (אוזיל, מולר לא שיחק). כאילו גרמניה חזרה להיות נבחרת גרמניה שכולנו מכירים. הנבחרת שאמרו עליה "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת אחד אפס". היה לי מאוד מוזר לראות את זה, ובעיקר מאכזב. ציפיתי למשחק גדול, אם לא 4 שערים, לפחות ניסיון להבקיע 4 שערים (אם אני לא טועה לא הייתה בעיטה אחת של נבחרת גרמניה למסגרת). ספרד הניעו את הכדור, והניעו אותו עוד קצת, וכשיש לך שחקנים כמו צ'אבי ואינייסטה הכדור לא יפסיק לנוע. ובסוף מי מבקיע? קרלס פויול. כאילו האדם הקדמון רב עם הברדלס על שארית הגנו שהאריה השאיר לאוכלי הנבלות. קרלס פויול, הנשמה של ברצלונה ושל נבחרת ספרד, קרלס פויול שתמיד ייתן 200 אחוז, קרלס פויול שתמיד אפשר לסמוך עליו.
נכון שהוא לא השחקן הכי טכני בעולם, ונכון שהוא לא הכי מהיר בעולם וגם לא הכי חזק. אבל קרלס פויול יקיז דם לפני שהוא ייתן לחלוץ להגיע לכדור לפניו, קרלס פויול הוא מודל לחיקוי, ואני רק יכול לקוות שילדים בישראל ראו את המשחק ואמרו לעצמם – כמוהו אני רוצה להיות.

אין ספק שהחיסרון של תומאס מולר היה משמעותי מאוד. מולר היה השחקן הכי טוב של נבחרת גרמניה בטורניר לדעתי. שחקן צעיר, מהיר, טכני, חזק, עם מנטאליות של שחקן עם הרבה שנות ניסיון. לגרמניה לא היה משחק באגף ימין (גם לא היה באגף שמאל כשחושבים על זה), טרחובסקי היה אמור להיכנס לנעליו של מולר, אבל כנראה שהנעליים של מולר גדולות מידי וטרחובסקי פשוט טבע בהן. אוזיל נעלם לגמרי, כנראה שהוא צריך עוד מספר שנים בשביל להבין שהוא אחד השחקנים הטובים בנבחרת הגרמנית והוא זה שצריך להוביל את הנבחרת, ולא לחכות שהנבחרת תוביל אותו. שווינשטייגר היה בסדר, אבל הוא משחק כקשר אחורי, וכל כדור שהוא הצליח לחלץ או להעביר לחוליה הקדמית נעצר מהר מאוד. קלוזה שהיה מצוין בכל הטורניר נגע פעמיים בכדור בכל המשחק, אולי 3, אולי גם 4 אם יוגי לאב בעט עליו כדור בהפסקה.
גרמניה לא הגיעה למשחק. איכזבה אומה שלמה, ואיכזבה מיליונים שציפו למשחק כדורגל טוב.
אז מה יש לנו? ספרד מול הולנד בגמר. הימור שלי – הולנד חוזרת עם הגביע, בכל מקרה יהיה גביע ראשון למדינה כלשהי. סיפור בפני עצמו.

בחזרה לקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

6 תגובות בנושא “נגמרה לנו הגרמאניה”

  1. אכן משחק משעמם עד כדי תסכול, הקצב היה איטי להחריד. רק מקווה שבגמר הולנד לא תרדים אותי (שוב..)

  2. מאוד נעלבתי על ההשוואה לאוכל נבלות. אז מה אם אני נראה כמו קוף… אז מה עם פעם אחרונה שהתספורת שלי הייתה במודה הייתה כשהמילה במודה הייתה במודה… אז מה???

  3. אין ספק, שנבחרת גרמניה הציגה עד המשחק אמש את הכדורגל הכי יפה מאוחד ודורסני, ומה שאנו רואים עד עכשיו הוא מונדיאל בו הקבוצה שמשחקת יותר טוב מנצחת, ואכן ספרד הייתה הנבחרת הטובה יותר על המגרש, עוד דבר שאנו עדים לו בטורניר, הוא שהנבחרת שמגיע פייבוריטית ע"פ דעת הציבור הרחב גורלה להפסיד..
    גרמניה הייתה נבחרת אדירה- אך עדיין פגשה שתי נבחרות לוזריות – אנגליה וארגנטינה (לפחות כך הן בכל 5 המונדיאלים האחרונים), על האנגלים אין מה להוסיף וארגנטינה שהכל רצו שינצחו התבררה כפיקציה- ספרד מהצד השני עד היום משחקת נהדר גם בהפסד מול שוויץ הם היו טובים, נבחרת חלומות שלא מצליחה לסיים כמו שצריך, תמיד מחזיקה בכדור- הכל טוב ויפה עד הרחבה ושם לא כ"כ הולך ל"טורוס" אולי כי טורס לא הגיע לטורניר, יש לומר גם שסניור דל-בוסקה הוא טקטיקן קצת יותר גדול ממארדונה האגדי ושאר-הירקות הדרום-אמריקאיות, (בכל זאת אירופאי).
    אם נסתכל קדימה לגמר נראה קונפליקט קלאסי בין הנבחרת שמשחקת כדורגל יותר טוב ולכן מגיע לה לנצח (ספרד), לבין הנבחרת שע"פ רוב היא ה"אנדרדוג" ולא רוצים שתנצח, ועד היום זה מוכיח כנוסחה לניצחון בטורניר זה, (היא הולנד)… אני בכל אופן בעד כדורגל יפה, איקר קסייאס וסרחיו ראמוס.

    אגב הייתה לגרמנים בעיטה אחת למסגרת של קרוס בוולה, שנעדפה על-ידי סיינט איקר האגדי

  4. מה זה בכלל משנה, כדורגל בסופו של דבר זה משחק פשוט מאוד, המטרה היא לרוץ, וכמה שיותר, אם במקביל לזה קיבלת כישרון, יש לך שליטה בכדור
    צ׳אבי ואיניסטה הם פשוט שני הקשרים הכי יצירתיים שיש בעולם היום, סביבם אפשר לבנות כל קבוצה, ולא משנה איפה הם ישחקו ומי יהיה סביבם, כל כל עוד הם לא ילבשו צהוב הקבוצה שלהם תמיד תהיה עדיפה, בשליטת בכדור ובמשחק

  5. אני גמור מהסיפור הזה.
    מזל ששתיתי המון בירות ןואכלתי המון דוריטוס, כי חוץ מזה החצי גמר הזה היה פשוט מאכזב מבחינתי.
    לדעתי הולנד לא לוקחים, אבל גילי הוא המלך, בכך אין ספק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *