לעולם אל תייבשו כביסה בתוך הבית, תופעות הלוואי עלולות להיות קטלניות!

בטח שמעתם בעבר שאסור לכם לעולם לייבש את הבגדים בחדר בו אתם גרים, בגלל מה שההתאדות מהכביסה יכולה לעשות לבריאות שלכם.

קרייג מאתר (43) מבולטון, אנגליה, שלא נשמע לאזהרות, אמר שבגלל שייבש באופן קבוע את הבגדים בתוך הבית הריאות שלו הזדהמו. הוא סבל מבעיות חמורות בריאות בגלל נבגי עובש שנוצרו בגלל ייבוש הבגדים על הרדיאטור שבסלון.

"התחלתי להחלים רק לאחר שאובחנתי עם אספרגילוזיס ריאתי כרוני וקיבלתי תרופות שילחמו בזיהום הפטרייתי", אמר מאתר, אב לשלושה לאתר parentdish.co.uk.

המקרה של מאתר הוא לא היחידי. מומחים מזהירים שייבוש בגדים בתוך הבית יכול להוות סיכון בריאותי חמור. הבגדים, שיושבים על רדיאטור, יכולים להעלות את רמת הלחות בבית עד ל 30% וליצור תנאים אופטימליים להיווצרות נבגי עובש.

"בגדים ממכונת כביסה אחת מכילים כ 2 ליטרים של מים שמשוחררים אל תוך חלל החדר. רובנו מחוסנים בפני זיהומים שמתפתחים בתנאים רטובים, או שיש לנו גוף שיכול להילחם בזיהום. אך חולי אסתמה עלולים לחוות קשיי נשימה ושיעול, ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה, כמו חולי סרטן המטופלים בכימותרפיה וחולי איידס ומחלות אוטואימוניות, פטריות גורמות לאספרגילוזיס ריאתי.זה מצב שעלול לגרום למחלות שבלתי ניתנות למרפא ולפעמים לנזק קטלני לריאות". אמר פרופסור דיוויד דנינג שממליץ לייבש את הבגדים בחוץ או במייבש הכביסה, הרחק מחדרי השינה והסלון.

ד"ר ניק אוסבורן, מרצה בכיר לבריאות סביבתית באוניברסיטת ניו סאות' וויילס ומומחה ללחות אמר שייבוש בגדים בתוך הבית יכול להוביל לעובש וחיידקי קרדית האבק.

מרצה נוספת, ד"ר כריסטין קאווי הסבירה לציבור איך לחות יכולה לגרום לפטריות, בקטריות ו-וירוסים.

"מנקודת מבט בריאותית", היא אומרת. "חומרים ביולוגים רבים נמצאים בתוך הבתים והם פורחים בסביבה לחה ללא אוורור מספק. הם מצאו שהלחות עצמה מעלה את הסיכון לאסתמה ובעיות נשימה אחרות. ישנם מחקרים נוספים שמראים שנשימת נבגי עובש קשורים באופן ישיר לאלרגיות ואסתמה".

עיתון ה Sun מדווח שבחודש מרץ ארגון חולי האסתמה באירלנד הוציאו אזהרה בה הם מזהירים אנשים ומבקשים מהם לא לייבש בגדים בתוך הבית.

"סביבות לחות מעודדות צמיחה של עובש שמשחרר 'זרעים' הנקראים נבגים. הנבגים יכולים לגרום לתגובות אלרגיות אצל אנשים. עובש ופטריות בדרך כלל בלתי נראים לאנשים", אמרה פינה קני מאגודת חולי האסתמה באירלנד.

אנשים הסובלים מאסתמה, ילדים ומבוגרים ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה הם אלו שיפגעו בצורה הקשה יותר. לכן, אם אתם מייבשים בגדים ולא מייבש – אז רק מחוץ לבית.

בבקשה שתפו את המידע החיוני הזה עם החברים והמשפחה שלכם כדי שגם הם יכירו את הסכנות שבייבוש כביסה בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *