ליגיונרים – עונת 2014/15 (נמרוד שילה)

בכתבה הזאת אני אציג כל אחד מ-29 הליגיונרים שיפתחו עונה השנה. אני לא אתן דירוגים וציונים כי רובם לא פתחו את העונה.

תומר חמד

קבוצה: אלמריה (ספרד)

תומד חמד הוא אחד הליגיונרים הבולטים ביותר. אחרי שעזה בשנת 2011 את מכבי חיפה, עבר אל מאיורקה הספרדית. העונה שעברה הייתה ללא ספק אחת העונות הקשות בשבילו. אחרי פציעה קשה נותר חמד בסוף העונה עם שער אחד ובישול אחד. בכל מקרה, אחרי שעזב את מיורקה לאחר 3 שנים הגיע אל אלמריה, ויקווה לעונה טובה יותר.

 

אלירן עטר

קבוצה: ריימס (צרפת)

אלירן עטר פותח את עונתו השנייה בתור ליגיונר. אחרי שבא בעונה שעברה כמלך השערים של ליגת העל, בעונה שעברה הספיק לכבוש שני שערים ובישל אחד. אלירן עטר יצפה העונה ליותר שערים.

 

איתי שכטר

קבוצה: נאנט (צרפת)

שכטר הגיע לנאנט בעונה שעברה אחרי קאמבק להפועל תל אביב. שכטר כבש 7 שערים בחצי עונה, ובגלל המצב הכלכלי הקשה של הפועל ת"א העבירו אותו לנאנט בהשאלה עם אופציה לרכישה. שכטר נרכש לאחר מכן. איתי שכטר עוד לא הספיק לכבוש בקבוצתו החדשה ובישל רק שער אחד. העונה איתי שכטר ירשום עונה שלמה ויצפה ליותר טוב.

 

ביברס נאתכו

קבוצה: צסק"א מוסקבה (רוסיה)

ביברס נאתכו הוא ללא ספק אחד הליגיונרים הטובים ביותר העונה. נאתכו הגיע לפאוק אחרי שלוש וחצי עונות ברובין קאזאן, שם הבקיע 21 שערים ב-104 משחקים. בחצי העונה שלו בפאוק כבש 4 שערים ובישל שישה, סכום נאה לחצי עונה. עכשיו הוא בקבוצת הפאר צסק"א, ובואו נראה איך הוא יסתדר בקבוצתו השלישית בתור ליגיונר.

 

טל בן חיים

קבוצה: צ'רלטון (אנגליה)

טל בן חיים הוא אחד הליגיונרים עם הכי הרבה שנים כליגיונר (10 שנים!), אך הוא דווקא אחד השחקנים הכי לא יציבים. טל בן חיים שיחק עד כה ב-8 קבוצות, ביניהן מנצ'סטר סיטי וצ'לסי. עכשיו הוא עבר מסטנדרד ליאז' של גיא לוזון (בה לא כבש ולא בישל ושיחק רק 10 משחקים, בגלל זה הוא לא שחקן יציב בתור ליגיונר) לצ'רלטון בליגת המשנה של אנגליה.

 

עומר דמארי

קבוצה: אוסטריה וינה (אוסטריה)

עומר דמארי בא לאוסטריה וינה אחרי שהיה מלך שערי הפועל ת"א וסגן מלך שערי ליגת העל. עומר דמארי קיבל את המספר הקבוע שלו, מספר 16 אחרי שהוסינר עזב לראן. דמארי ערך את הופעת הבכורה שלו כאשר הוא כובש שער יפה בדקה ה-9 בלבד! לדעתי לעומר דמארי מצפה עונה מובטחת, כאשר אם הוא יכבוש מעל ל-10 שערים, הוא "עשה את שלו".

 

ליאור רפאלוב

קבוצה: קלאב ברוז' (בלגיה)

ליאור רפאלוב מוגדר כאחד הליגיונרים הכי טובים, ובצדק. הוא משחק 3 שנים בקלאב ברוז' הבלגית והספיק בעונה האחרונה לכבוש בה 4 שערים, אבל שימו לב: בישל 14 שערים! בסך בכול כבש 20 שערים ב-93 הופעות. לליאור רפאלוב מצפה עונה מובטחת ללא ספק.

 

רמי גרשון

קבוצה: גנט (בלגיה)

רמי גרשון עורך העונה את עונתו החמישית בתור ליגיונר. במהלך חמש השנים האלה הספיק לשחק בסטנדרד ליאז', קורטרייק (השאלה), סלטיק ובוורן. בעונה האחרונה הספיק רמי גרשון לכבוש שער אחד ב-18 משחקים, אך היה בורג בהגנה של בוורן ואף נבחר לשחקן המצטיין של הקבוצה העונה.

 

אייל גולסה

קבוצה: פאוק (יוון)

אייל גולסה נמצא בסימן שאלה לעונה הזאת. למה? כי עקב סירובו לחדש את חוזהו במכבי חיפה, ישב ביציע ולא שיחק מאוקטובר עד תום עונה. לכן כושרו לא בשיא, ומעניין מאוד אם יצליח לבסס את מעמדו בקבוצה היוונית.

 

בן שהר

קבוצה: ווילם 2 (הולנד)

בן שהר שיחק עד כה ב-10 קבוצות (כאשר הוא בן 25 בלבד!), ווילם 2 תהיה קבוצתו ה-11. בן שהר שיחק בעונתו האחרונה בארמניה בילפלד 12 משחקים וכבש 3 שערים. לאט-לאט הוא חוזר לכושר ומצפה לעונה טובה ויציבה במדי הקבוצה ההולנדית.

 

דן מורי

קבוצה: וויטסה (הולנד)

הבלם רושם את עונתו השלישית בקבוצה ההולנדית כאשר בשנתיים האחרונות בילה רוב הזמן על הספסל ולא הרשים. בשנתיים האחרונות שיחק 12 משחקים בלבד! בעונה הנוכחית יצפה דן מורי לדקות משחק.

 

בירם כיאל

קבוצה: סלטיק (סקוטלנד)

כיאל משחק בסלטיק משנת 2010. היום הוא נרשם בהרכב הראשון שלה, והוא אחד הליגיונרים הכי טובים שלנו. בשל פציעה לא שיחק הרבה בהרכב (רק 13 משחקים) בינים לא כבש שער אחד אפילו ובישל שניים. כיום הוא משחק עם ניר ביטון. אם כיאל לא יפצע העונה הוא יכול להיות אחד הליגיונרים הכי טובים.

 

מונס דאבור

קבוצה: גראסהופרס (שוויץ)

מונס דאבור הוא אחד הליגיונרם המפתיעים. יודעים מה? הליגיונר הכי מפתיע. מונס דאבור הצעיר (משחק עוד בנבחרת ישראל הצעירה) שוחרר ממכבי ת"א כעוד ליגיונר בינוני שינסה לתפוס מקום בהרכב וזה המאזן שלו: בעונה הקודמת ב-21 משחקים הוא כבש 9 שערים ובישל 4! ללא ספק לדעתי הוא החלוץ הכי מצליח בחו"ל ובעונה הזאת המספרים רק יעלו. עכשיו איפה מכבי שתציע הצעה? 🙂

 

אבי ריקן

קבוצה: ציריך (שוויץ)

אבי ריקן בא רק בעונה שעברה בתור ליגיונר, אבל יצא ממנה עם גביע שוויץ. עונה יציבה וטובה הייתה לריקן, בה כבש 6 שערים ובישל ארבעה, וזה שהוא משחק 28 משחקים, סכום יפה מאוד לליגיונר. לדעתי מצפה לריקן עונה יפה כאשר הוא ילחם עם מונאס דבור על האליפות יחד עם באזל.

 

ניסו קפילוטו

קבוצה: סנט גלאן (שוויץ)

ניסו קפילוטו לא התחיל את העונה שלו במדי סנט גלאן, אבל לפי היכולת שלו בליגת העל אני יכול להגיד שהוא לא שחקן גדול, זאת אומרת שהוא לא הוגדר כאחד הבלמים הגדולים בשנה שעברה, אבל אני מאחל לו עונה מוצלחת בשוויץ.

 

לוטם זינו

קבוצה: תון (שוויץ)

ללוטם זינו מחכה עונה קשה מאוד. לאחר שמונה ימים מאז לוטם הצעיר חתם בתון השוויצרית קרע את הרצועה. לא מצפה לו עונה טובה. להפך, עונה קשה מאוד. ישחק בכמה משחקים ספורים. אני מאחל לו החלמה מהירה ושישוב כמה שיותר מהר למגרשים.

 

טוטו תמוז

קבוצה: פטרולול (רומניה)

טוטו תמוז גם הוא אחד הליגיונרים המפתיעים. אחרי ששיחק בעונה שעברה שבעה משחקים בלבד ולא כבש אף שער עבר לפטרולול הרומנית. לא היו הרבה ציפיות כי טוטו לא שיחק הרבה משחקים בליגה הרוסית. אולם, כשבא לפטרולול כולו פרח. ב-4 משחקים בהם פתח כבש 4 שערים! מאזן מושלם לחלוץ. אני חושב שתהיה לו עונה מצוינת כי נותנים לו את ההזדמנויות.

 

גיא אסולין

קבוצה: מיורקה (ספרד)

גיא אסולין הוגדר לאורך תחילת הקריירה שלו לאחד השחקנים המבטיחים ביותר בישראל. שיחק בברצלונה ב', לאחר מכן עבר לבוגרים לברצלונה ולאחר מכן למנצ'סטר סיטי. מאז, הוא ידרדר. אפילו בברצלונה ובמ. סיטי הוא לא כבש. גם בהשאלה לברייטון לא כבש. בראסינג סנטנדר כבש שלושה שערים, אבל כשהוא עבר לגרנדה שוב לא כבש. מגרנדה  עבר בהשאלה להרקולס, גם שם לא הרשים עם 3 שערים בלבד. כיום קנה אותו השוער שפרש לאחרונה ומונה למנג'ר מיורקה דודו אוואט והפך את גיא אסולין לרכש הראשון שלו. אני לא חושב שגיא אסולין ייתן עונה גדולה, אבל שיהיה לו בהצלחה.

 

אלמוג כהן

קבוצה: אינגולשטאט (גרמניה)

אלמוג כהן שיחק בעברו בנירברג, קבוצה גרמנית בה כבש שני שערים בכמעט שלוש עונות (!). לאחר מכן עבר בהשאלה עד סוף העונה להפועל ת"א בה כבש שער אחד. עכשיו הוא פותח עונה שנייה באינגולטאט בה הוא רוצה לכבוש קצת יותר (בעונה הקודמת כבש שער אחד ב-22 משחקים).

 

משה אוחיון

קבוצה: אנורתוסיס (קפריסין)

אוחיון פתח את הקריירה בחו"ל בלגיה ורשה, שם שיחק אבעה משחקים בלבד. לאחר מכן עבר ללוצרן, שם ערך 9 משחקים במדי הקבוצה, אך כבש שני שערים. ב-2012 עבר לאנורתוסיס וכבש שם 3 שערים, אחד מהם נבחר לשער העונה בליגה הקפריסאית.

 

רוברטו קולאוטי

קבוצה: א.א.ק לרנקה (קפריסין)

קולאוטי הוא אחד הליגיונרים הכובשים ביותר. הוא שיחק עונה אחת בלבד (בעונה שעברה) באורנותוסיס וכבש שם 15 שערים ב-32 משחקים! בין היתר הוא שיחק בישראל במכבי חיפה ובמכבי ת"א. כיום הוא משחק בא.א.ק לרנקה הקפריסאית.

 

חיים מגרלשווילי

קבוצה: א.א.ק לרנקה (קפריסין)

חיים מגרלשווילי בא ללרנקה בעונת 2013 וכבר נהיה שחקן הרכב יציב, ואף כבש שער אחד בעונה זו. בנוסף, מגרלשווילי פתח 28 משחקים מ-29 משחקים שהוא שיחק. אם יצליח לשמור על מקומו בהרכב, אני חושב שתהיה לו עונה טובה.

 

סנטהיו סלליך

קבוצה: מאריבור (סלובניה)

סנטיהו סלליך משחק בעונתו הראשונה כליגיונר. סלליך הוא הישראלי הראשון שמשחק במדי קבוצה סלובנית. אגב, הקבוצה שסלליך משחק זאת אותה קבוצה שהדיחה את מכבי ת"א מליגת האלופות. לפני שסלליך עבר למאריבור הוא היה שחקן של מכבי חיפה, אך מ-2011 הושאל להפועל עכו, עירוני קריית שמונה ובית"ר ירושלים. סלליך טוב על האגפים, נראה איך תהיה העונה הראשונה שלו בחו"ל.

 

גל שיש

קבוצה: ווהלין (אוקראינה)

גל שיש התחיל כשחקן בהפועל ת"א. לאחר מכן, ב-2012 עבר לבוורן, שם כבש שער אחד ב-24 הופעות. אחרי זה עבר לווהלין האוקראינית שם רשם בעונה שעברה 18 משחקים.

 

עשהאל בן שבת

קבוצה: פנתרקיקוס (יוון)

 

עידן ויצמן

קבוצה: סימורק (אזרביז'אן)

ויצמן הוא הישראלי הראשון שמשחק בליגה האזרית. עשה עונה לא רעה בעונה שעברה בה שיחק 24 משחקים וכבש שער אחד.

4 תגובות בנושא “ליגיונרים – עונת 2014/15 (נמרוד שילה)”

  1. הדבר שרשמת על טל בן חיים אידיוטי… אם הוא בלם, הוא לא אמור לכבוש הרבה, בטח לא בעשרה משחקים… בלם ממוצע כובש שער/שניים לעונה שלמה ואולי גם מבשל…

  2. אמרתי על טל בן חיים שהוא ליגיונר לא יציב כי הוא שיחק 10 משחקים. בנוסף אמרתי שהוא לא כבש ולא בישל.

  3. עכשיו הוא עבר מסטנדרד ליאז' של גיא לוזון (בה לא כבש ולא בישל ושיחק רק 10 משחקים, בגלל זה הוא לא שחקן יציב בתור ליגיונר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *