לווייתן מת נשטף אל החוף, מה שהם מצאו בבטן שלו ישבור לכם את הלב

כאשר לווייתן צעיר שנראה בריא נשטף מת אל החוף, מדענים מתחילים לעבוד כדי לגלות מה גרם למותו של היונק הימי הענק.

ב יולי 2013, לוויתן צעיר נשטף אל חופי טרשילנג, אי צפוני בהולנד. כאשר הלוויתן התגלה לראשונה הוא עדיין היה חי; אבל המחלצים לא הצליחו להציל אותו. חוקרים הסתכלו אל תוך גופו של הלוויתן הענק כדי לראות מה גרם למותו בטרם עת. מה שהם מצאו היה מספיק כדי לגרום לכם לשנוא את האנושות.

בתוך הבטן הענקית של הלווייתן ישבו שני עציצים, מיכל ספריי מפלסטיק, 9 מטר של חבל, שני צינורות השקיה, ויותר מ 15 ק"ג פלסטיק. סיבת המוות? חסימת מעיים.

ml1



למרבה הצער, הלוויתן הזה הוא לא היחידי. ב 2015, לוויתן ראשתן גדול ראש מבוגר נמצא נטוש קרוב לעייר טונגשי שבטאייוון. המחלצים הצליחו להחזיר את הלוויתן לים, אבל שלושה ימים לאחר מכן אותו לוויתן נשטף מת אל החוף.

ml2

כאשר חוקרים בדקו את סיבת המוות הם שוב מצאו כמויות אדירות של פלסטיק ורשתות דיג בתוך הקיבה שלו.

מכיוון שלווייתני ראשתן גדול ראש ניזונים בעיקר מדיונונים, ההשערה היא שהם מתבלבלים בין פלסטיק לדיונון. עדיין, בלי קשר למה שהחיות האדירות הללו אוכלות, יותר ויותר מינים בכל רחבי העולם נשטפים מתים אל החופים עם קיבות מלאות בפלסטיק.

ml3



המחיר הכבד של זיהום פלסטיק על סביבות המחייה הטבעיות בים ממש לעלות. 80% מהזיהום בים מגיע מהיבשה, מה שאומר שכולם תורמים לבעיה ותמורה כולם יכולים לעזור למנוע אותה.

ml4

הפחיתו את השימוש בפלסטיק כמה שאפשר ותהיו אחראים ותזרקו אותו או תמחזרו על מנת לצמצם כמה שאפשר את המקרים העצובים הללו. אחרת, אשפת הפלסטיק שלכם יכולה לתרום למוות של בעלי חיים תמימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *