הרשימה המלאה של המזונות שעוזרים במניעה ונלחמים במחלת הסרטן

יתכן ומישהו מהמשפחה שלכם חולה בסרטן, אולי מישהו מהחברים ואולי אתם בעצמכם. למרבה הצער, זאת מחלה קטלנית נפוצה ביותר.

סרטן הוא מחלה מורכבת מאוד. יש מספר סיבות לגרימת המחלה, אבל אף אחד לא יכול לומר שום דבר בוודאות. ולמרות שאין שיטות שימנעו במאת האחוזים את מחלת הסרטן, אתם יכולים לעשות את הצעדים הללו כדי להפחית את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן. המקום הטוב ביותר להתחיל (במניעת הסרטן) הוא להתרכז במזון שאתם אוכלים. מאכלים רבים ידועים ביכולות שלהם להילחם בתאים שגורמים לסרטן.

fd1



אלו הם 10 המאכלים המובילים שאתם צריכים לצרוך באופן קבוע כדי להקטין את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן:

1. שום

מחקרים רבים הראו שלאלו שאוכלים שום באופן קבוע יש סיכוי קטן יותר לפתח סרטן. האמונה הרווחת היא שהחומרים המזינים שנמצאים בשום עוצרים את המרכיבים בגוף שגורמים לסרטן. מאמינים גם שהם עוצרים את הכפלתם של תאים סרטניים.

2. אשכולית

הפרי עשיר בויטמין C, נוגד חמצון עצמתי שנמצא בפירות הדר וירקות. ויטמין C מסוגל למנוע את היווצרותם של תרכובות חנקן בגוף שיכולים לגרום לסרטן.

3. גרגרי יער

גרגרי יער הם ללא ספק המאכל הטוב ביותר שיכול לעזור למנוע סרטן. מלבד הטעם המצוין, הם עשירים בחומרים נוגדי חמצון שמחזקים את הגוף ועוזרים לו להילחם במחלות שונות.

4. ירקות ממשפחת המצליבים

כרוב, ברוקולי, וכרובית נמצאים בקבוצת הירקות הזאת. ירקות ממשפחת המצליבים מכילים חומרים מזינים העוזרים להגן על ה DNA שבתאים (נגד נזקים), שיכולים לאחר מכן לגרום להתפתחות הסרטן.

5. עגבניות

עגבניות הן עשירות בליקופן, עוד סוג של נוגד חמצון חזק. האמונה היא שהן עוזרים להגן על תאים מפני נזקים, שיכולים לגרום גם לסרטן.

6. דגנים מלאים

דגנים מלאים הם עשירים בחומרים מזינים שנחשבים כיעילים בהפחתת הסיכון לפתח סרטן. סיבים ונוגדי חמצון הם שניים מהחומרים המזינים החשובים ביותר שנמצאים בדגנים מלאים.

7. ענבים

תאכלו ענבים אדומים מכיוון שהם עשירים ברסברטרול, נוגד חמצון עצמתי שנמצא בקליפת הענבים. נוגד החמצון הזה עוזר למנוע את תחילת התפשטות הסרטן.


8. כורכום

תבלין ידוע שמקורו בשורש הדומה לג'ינג'ר. כורכום הוא מרכיב חשוב בתבשילי קארי אשר נמצאים בדרך כלל בשימוש של המטבח ההודי. כורכום עשיר בכורכומין, הנחשב ליעיל הפחתת הסיכון לחלות בסרטן.

9. תה ירוק

תה ירוק עשיר בקטצ'ינים, עוד סוג של נוגד חמצון שעוזר למנוע סרטן בדרכים שונות. כאשר אתם שותים תה רגיל, זה עוזר להפחית את הסיכון לפתח סרטן, אך תה ירוק עושה צעד נוסף ומציע תועלות בריאותיות נוספותץ

10. ירקות בעלי עלים ירוקים

עלים ירוקים כמו חסה, כרוב עלים, ותרד עמוסים בנוגדי חמצון שונים, בטא קרוטן ולוטאין. רבים מהמרכיבים הללו יכולים לעזור במניעת התפתחות התאים הסרטניים.

כאשר אתם צורכים תפריט מלא בנוגדי חמצון, האמונה היא שזה עוזר למנוע את התפתחות הסרטן. מחקרים רבים הראו שכל המזונות הללו יעילים בהפחתת הסרטן.

מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *