המנגינה של ארסנל עודנה חוזרת

ארסנל ניצחה את בראגה במחזור הראשון של ליגת האלופות בתוצאה 6:0 ושוב נשמעו אותם הקולות באולפן ליגת האלופות של ערוץ הספורט – "זו יכולה להיות השנה של ארסנל" אמר נדב יעקבי, ופתאום היה לי דה ז'ה וו. זה לא מה שאמרו על ארסנל לפני שנה, לפני שנתיים ולפני שלוש? ארסנל קבוצה מצוינת שמשחקת את הכדורגל הכי יפה והכי מהנה ביחד עם ברצלונה, אבל ברצלונה זוכה בתארים, וארסנל פשוט לא.

התואר המשמעותי האחרון של ארסנל היה בעונת 2003-2004 כאשר היא זכתה באליפות הפרמייר ליג, והציגה עונה מדהימה וקובעת שיא פריימר ליג – 49 משחקים רצופים ללא הפסד ! אבל חוץ משתי זכיות באליפות הפרמייר ליג (הייתה אלופה גם בעונת 2001-2002) ארסנל זכתה משנת 2000 ב – 5 תארים. 3 זכיות בגביע ה – FA, ושתי זכיות בגביע מגן הצדקה.אומנם תארים, אבל יחסית זניחים.

ארסנל תמיד ידעה להגיע לבאר, אבל לרוב לא הצליחה ללגום את המים היקרים

ארסנל סיימה 4 פעמים במקום השני בפרמייר ליג, הפסידה בגמרים של הגביעים האנגלים 4 פעמים, והפסידה בשני גמרים אירופיים, וכל זה ב – 10 השנים האחרונות. זה נכון שארסנל מעמידה קבוצה חזקה כל שנה, ונכון שהיא מתמודדת על תארים בכל שנה, אבל עושה רושם שחבורת שחקנים צעירים וכישרוניים, שמשחקים אולי את הכדורגל היפה בעולם פשוט לא מספיקה בכדורגל של היום על מנת לזכות באתרים הגדולים באמת, שהם אליפות הפרמייר ליג וזכייה בליגת האלופות, שאלה בעצם המטרות העיקריות של הקבוצות הגדולות האירופה.

אני חושב שארסן ונגר עושה עבודה נפלאה בארסנל ב – 14 השנים שהוא מאמן אותה, והוא נאמן לשיטה ולראיית המשחק כפי שהוא חושב שהיא צריכה להיות, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. לארסנל חסר הגרוש ללירה, או חסר השחקן הדומיננטי בעל הנסיון בין המקום השני לראשון, או בין מועמדת לזכייה לבין הזוכה המאושרת. ארסנל תמיד פתחה את שלב ליגת האלופות בצורה חזקה, וגם לפני שנה עלתה מהמקום הראשון בקלות יחסית. לאחר מכן בשמינית הגמר שיחקה מול פורטו והפסיקה את המשחק הראשון בתוצאה 2:1, ופירקה אותה בבית 5:0, לרוע מזלה היא עלתה לשלב רגע הגמר מול ברצלונה החזקה, וכאשר ארסנל משחקת בשנים האחרונות מול קבוצות העילית של אירופה ידה על התחתונה. במשחק הראשון באצטדיון האמרויות נפרדו הקבוצות בתיקו 2:2, ובקמפ נואו פירקה ברצלונה את ארסנל 4:1.

אני מאוד אוהב את ארסנל, אוהב את הגישה של איתור שחקנים צעירים מרחבי העולם ולגדל אותם להיות שחקנים מובילים בכדורגל העולמי, אני אוהב את גישת המשחק של ארסנל, שכמו שכתבתי משחקת אולי את הכדורגל היפה ביותר היום, אבל כפי שנכחנו לראות, כדורגל יפה בדר"כ לא מנצח משחקים. וארסנל צריכה שחקן אחד או שניים עם יותר ניסיון שיוכל לאזן בין השחקנים הצעירים והטכניים לבין ניצחונות בשלבים המכריעים. כי כמו בכל שנה, אנחנו שומעים שהשנה הזו יכולה להיות של ארסנל, ולבסוף נפרדים ממנה בשלב רבע הגמר של ליגת האלופות.

אני אהיה מאושר אם ארסנל תזכה בסופו של דבר באליפות הפרמייר ליג ו/או בליגת האלופות אך לצערי אני חושש שגם השנה זה לא יקרה.


לטור טבילת האש של הפועל תל אביב בליגת האלופות
לטורים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *