המיטה שלכם מלאה בחיידקים שמזיקים לריאות – כך תחסלו אותם במהירות, בקלות ובצורה טבעית

האם אתם מסדרים את המיטה מיד אחרי שאתם קמים?

אם כן, עליכם לדעת שכאשר אתם עושים זאת, אתם לוכדים מיליוני יצורים מיקרוסקופיים בשם קרדית האבק בין מצעי המיטה, והם נשארים שם כדי להיות ניזונים מתאי העור המתים שלכם והזיעה ובכך הם גורמים לאסתמה ואלרגיות.

לכן, למרות שאתם רוצים לסדר את חדר השינה שלכם, הרבה יותר בריא ונכון לא לסדר את המיטה במשך כמה שעות על מנת שהיא תתייבש והיצורים הקטנים הללו יחוסלו.

לפי ד"ר סטפן פרטלוב מאוניברסיטת קינגסטון, אנו לוכדים את הזיעה, תאי העור, וחום הגוף במיטה כשאנחנו מסדרים אותה בבוקר, ואם תשאירו אותה לא מסודרת, אתם חושפים את המצעים לאור ואוויר שמחסל את מיליוני יצורי קרדית האבק.

במהלך הלילה, אנו מזיעים עד ליטר של נוזלים, מה שהופך את המיטה לסביבת מחיה מושלמת עבור הקרדית.

קרדית האבק

יותר מכך, ההערכה היא ש 1.5 מיליון יצורי קרדית האבק חיים במיטה הממוצעת, ניזונים מתאי עור ישנים, וההפרשות שלהם יכולים להוביל לאלרגיות והתקפי אסתמה.

מצד שני, לפי קרולין פורטה, מנהלת מעבדת הניקיון במכון Good Housekeeping, השארת המיטה לא מסודרת לא עושה הבדל גדול במיטה מלאה בקרדית האבק, אבל היא אומרת שזה יכול להועיל מאוד.

היא אומרת שעדיף לאכול ארוחת בוקר ורק אז לסדר את המיטה, וכך יהיה למצעים מספיק זמן להתייבש. היא גם ממליצה לכבס את המצעים והכריות פעם בשבוע.

ד"ר סטפן פרטלוב אומר, "אנחנו יודעים שקרדית האבק יכולה לשרוד רק על ידי צריכת מים מהאוויר בעזרת בלוטות שיש לה מחוץ לגוף".

"משהו פשוט כמו השארת המיטה לא מסודרת במהלך היום יכולה להסיר את הלחות מהמצעים והמזרן כך שקרדית האבק תתייבש ובסופו של דבר תמות".

אז חשוב מאוד לא לסדר את המיטה על הבוקר אחרי שאתם מתעוררים, תנו למצעים להתייבש, תנו לאוויר לעשות את העבודה שלו, והוא יחסל את מיליוני היצורים שחיים לכם במיטה, ואפילו לא ידעתם שהם שם. כך תשמרו על עצמכם מפני אלרגיות שונות שעלולות לגרום להרגשת לא נעימה בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *