דירוג הסיכויים של 32 הקבוצות הנמצאות בליגת האלופות להניף את הכתר (רועי שליסמן)

ליגת האלופות חזרה לחיינו בשעה טובה ומוצלחת ואפילו הייתי אומר שהיא דפקה לנו כניסה עם מחזור הפתיחה הנפלא שהנפיקה לנו. לכבוד חזרתה ולקראת המזור השני ובעצם לקראת העונה כולה החלטתי לדרג את הסיכויים של כל 32 לזכייה. התוצאות לפנייכם. לא מסכימים? טקבקו!

מקום 32- לודוגורץ-עם כל הכבוד לצרות שעשתה באנפילד והעלייה המדהימה שלה מול סטוואווה  קשה לי להאמין שהיא תעפיל מבית עם ריאל וליברפול ובטח שלא תזכה.

מקום 31- מאלמו- למרות שלא הובסה בטורינו מאלמו היא לא באמת פקטור על התואר.

מקום 30- מאיריבור- עם כל הקשר לישראל והערכתי כלפי סלליך אין פה מקום לאשליות מצד הסלובנים…

מקום 29- באטה בוריסוב- למרות התבוסה לפורטו באטה לא מדורגת אחרונה בגלל הותק וההיסטוריה שלה במפעל, אך היא אינה פקטור אמיתי.

מקום 28- אפואל ניקוסיה- הטובה מבין הקטנות. למרות המלחמה בקאמפ נואו היא אינה יריבה אמיתית בליגה של הגדולות.

מקום 27- צסק"א מוסקבה- הסיבה שהרוסים מדורגים נמוך היא הבית הקשה שקיבלו, ואם הם הושפלו נגד רומא איני רוצה לחשוב מה יהיה נגד סיטי ובאיירן.

מקום 26- אנדרלכט- אתם ודאי תוהים מדוע הבלגים החביבים מדורגים על צסק"א. הסיבה הפשוטה לכך היא שאלופת בלגיה קיבלה בית הרבה יותר אפקטיבי בו יש לה סיכוי לעבור שלב. אנדרלכט אולי לא תאיים על הכתר אבל היא יכולה בהחלט להתברג ל-16 האחרונות.

מקום 25- אייקס- לאלופת הולנד יש מזל רע וכל שנה והיא מוגרלת לבית לא אפקטיבי. איני מאמין שאייקס תעלה על חשבון ברצלונה או פ.ס.ז אך היא עלולה לגרום להן לצרות. כמובן שאין מה לדבר על זכייה חמישית בתואר.

מקום 24- ספורטינג ליסבון- מאז שמכרה את האיש של פורטוגל היא איבדה הרבה מערכה אך אני מאמין שעם הבית שקיבלה ועם לואיס נאני בשורותיה ספורינג יכולה להפתיע ואולי אף להיות בין 8 האחרונות. לזכייה אף אחד לא מכוון שם וכל דבר מעבר לשלב הראשון יהווה הישג עצום.

מקום 23- שאחטר דונייצק- אלופת אוקרינה אולי לא תזכה, אבל שמינית גמר היא לא מילה גסה, ואולי אף מעבר.

מקום 22- אתלטיק בילבאו- לאחר ההצגה מול הנפוליטאנים בפלייאוף בילבאו הראתה למה היא מסוגלת אך יש גבול לכל תעלול. בנוסף חשוב לזכור שהבסקים לא שיחקו בצ'מפיונס כבר 15 שנה והם אינם מורגלים לשני מפעלים במקביל.

מקום 21- אולימפיאקוס- היוונים אמנם הפתיעו עם הניצחון על אלופת ספרד אך חשוב לזכור שהם לא פראיירים בכלל. נהפוך הוא: היוונים יכולים אפילו לאיים על המקום של אתליטיקו בשמינית הגמר. אני אישית, לא אתפלא עם זה יקרה.

מקום 20- מונאקו- הצרפתים שקיץ איבדו שני כוכבים גדולים הוכיחו שהם יכולים להפתיע. מונאקו הייתה כאמור בגמר אחד נגד פורטו בו הפסידה ואיני חושב שהם יגיעו שוב לגמר שלא לדבר על מעבר לכך, אך הם יכולים להפתיע.

מקום 19- פ.צ באזל- למרות התבוסה בברנבאו ולמרות שזה נראה קלוש שבאזל תעלה אני נותן להם סיכוי, גם אם קטן להפתיע ומדרג אותם לפני קבוצות עם בתים קלים יותר. תזכרו מה קרה ליונייטד.

מקום 18- שאלקה 04-  לגרמנים, שפתחו את העונה בצורה מסוייטת התמזל המזל והם נפלו לבית אותו הם יכולים לצלוח. כל דבר מעבר לזה יהווה בונוס למרות שאין לפסול הפתעה גם בהמשך. תזכרו שלפני שנים לא רבות שאלקה הגיעה עד חצי הגמר.

מקום 17-גלאטסריי-הנציגה הכמעט קבועה של טורקיה באלופות (בטח כשפנר מושעת), הצליחה אשתקד לעבור בית עם ריאל ויובנטוס ואין סיבה שהטורקים לא יעברו בית עם ארסנל ודורטמונד, אך עדיין גם גלא תעבור סביר שזה יהיה מהמקום ושני ורבע גמר תלוי בהגרלה.

מקום 16- באייר לברקוזן- אחת הקבוצות הטובות בבונדסליגה  קיבלה בבית שקול, למרות ההפסד המפתיע למונאקו. לברקוזן נאבקת על שתי מקומות עם קבוצות ברמה נמוכה יחסית לצ'מפיונס, ואמנם הדחה לא תהיה הפתעה אך קשה לי לראות את הגרמנים עפים, ויתרה וכך, אם יסיימו ראשונים אולי חצי גמר זאת לא מילה גסה.

מקום 15-זניט סנט. פטרבורג- עם כל הכבוד ללברקוזן, זניט יריבתה לבית וגם בנפיקה (אליה נגיע מיד) עדיין טובות יותר אך אין זה אומר שיישייטו לשמינית. זניט קבוצה טובה אך ללא מסורת ועל כן היא אמנם מדורגת מעל הגרמנים אך זה רק בגלל הסגל העדיף שלה. אני מאמין שהרוסים בעלי פוטנציאל להגיע רחוק רק אם יצליחו סופסוף לסיים ראשונים.

מקום 14- בנפיקה ליסבון- הפורטוגלים יהיו כנראה הבעיה של זניט לסיים ראשונים למרות שחשוב להזכיר כי הרוסים ניצחו 2-0 בפורטוגל. עדיין בשתי העונות האחרונות הפורטוגלים נושרים כבר בבתים אך מגיעים לגמר הליגה האירופית. אני מאמין שבבניפקה טמון הפוטנציאל להגיע רחוק, אך זה רק עם יעברו את שלב הבתים בכבוד.

מקום 13- פורטו-היריבה הגדולה של בנפיקה התפוצצה בפתיחת העונה עם 6-0 על באטה המסכנה ורק הראתה כמה פוטנציאל טמון בה, בטח כשהיא ראש בית. אקצר ואומר שפורטו, כמה שזה ישמע מטורף, יכולה להגיע אפילו לחצי הגמר עם תקבל הגרלות סבירות.

מקום 12- אתלטיקו מדריד- אלופת ספרד ופיינליסטית הצ'מפיונס שהפסידה גביע היסטורי בדקה ה-93 בגמר, מישהו יכול היה לדמיין שנגיד זאת היום? למרות זאת איני מאמין שהקולצ'ורוס יגיעו לגמר שוב, אבל למרות איבוד קוסטה על הגדולות להיזהר. בשורה התחתונה כל הישג מעל חצי גמר יהיה ענק עבור צ'ולו ושחקניו

מקום 11-רומא- הסיבה היחידה שהחבורה של רודי גרסיה לא ממוקמת יותר גבוה היא חוסר המזל שלהם בהגרלה, ובקאמבאק שלהם לאירופה הם קיבלו בית מוות. למרות זאת ובטח לאחר התצוגה מול צסק"א לא אופתע עם האיטלקיים יפתיעו ויעלו. אם יעשו זאת השמיים הם הגבול.

מקום 10- מנצ'סטר סיטי- מישהו מאמין שהסיטי באלופות והיונייטד לא? החבורה הכישרונית של פלגריני אמורה להעפיל מבית המוות ומשם ימים יגידו. אם נשפוט רק ע"פ הפונטציאל  הסיטי ברמה של גמר אבל קשה לי להאמין שזה יתממש.

מקום 9- פ.ס.ז- החבורה המוכשרת מעיר האורות ובראשה זלאטן, יכולה עם מעט מזל להיות בגמר בברלין אך לצערה ישנם קבוצות שעדיפות עליה. אני באופן אישי מקווה שהצרפתים ישברו לפחות את מחסום הרבע, בטח כשבליגה המקומית אין תחרות כלל.

מקום 8- ליברפול- המרסייסדס מתקמבקים לצ'מפיונס אחרי 5 שנות העדרות כשהפעם האחרונה נגמרה עם הדחה מפתיעה בבתים. ליברפול קיבלה בית אותו היא אמורה לעבור, והסיבה שהיא לא מדורגת גבוה יותר היא שליברפול תעדיף להשקיע יותר בליגה מקומית והחזרת התואר אחרי 25 שנים עקרות מאשר זכייה באליפות אירופה.

מקום 7- ברוסיה דורטמונד- החבורה הבלתי נגמרת של קלופ כל שנה מאבדת כוכבים ועדיין נשארת בטופ. חשוב להזכיר כי דורטמונד הייתה בגמר לפני שתי עונות, ונכנעה לשער מאוחר של רובן.אני משוכנע שדורטמונד תגיע רחוק ורק הגרלה אכזרית תמנע מהם חצי ומעלה.

מקום 6- ארסנל- התותחנים, שכבר 17 ברציפות מעפילים לצ'מפיונס, עשו זאת השנה עם הרבה זיעה אך למרות ההפסד לדורטמונד אני מאמין שארסנל תסיים ראשונה את הבית המוקדם. אם וכאשר זה יקרה אולי ארסנל תצליח לעבור סופסוף את השמינית ומשם ימים יגידו.

מקום 5- יובנטוס- הגברת הזקנה יכולה לעשות השנה קפיצת מדרגה ולהגיע רחוק מאוד. נכון, החבורה מטורינו איבדה את קונטה אך אלגרי מאמן מעולה שיכול אולי אף יכול להצעיד את הבינקונרי  לזכייה מדהימה.

מקום 4- צ'לסי- הבלוז בהובלתו של המיוחד נראים פייבורטים גדולים מתמיד לזכייה בצ'מפיונס, ואכן הסטטיסטיקה לטובה שלא לדבר על כך שזאת העונה השניה של מורניו. הסיבה היחידה שצ'לסי "רק" רביעית היא הקבוצות שמעלייה.

מקום 3- ברצלונה- הקטלונים, אולי הקבוצה שהביאה את החיזוק הגדול ביותר הקיץ בדמותו של סוארס, מקווה ואמורה לזכות בתואר כלשהו לאחר העונה הקשה שעברה עלייה. אני מאמין שהבלאגרונה יזכו בתואר ואין לפסול את האלופות. עם הסגל שיש לאנריקה לא אתפלא אם זה יקרה, אז יכולה להיות מפלה כמו מול אתלטיקו אשתקד.

מקום 2- באיירן מינכן- הקבוצה עם הסגל העמוק באירופה פייבוריטית ברורה לזכייה ביחד עם ריאל ובארסה. הסיבה היחידה שפפ "רק"  שני היא הסטטיסטיקה של אנצ'לוטי באירופה והניסיון של ריאל לעומת באיירן.

מקום 1- ריאל מדריד- הגענו אל הפייבוריטית מספר 1 לזכייה ועל הדרך אולי גם להיות לראשונה שמגנה על הכתר מאז מילאן של שנת 90', ואין כל סיבה שזה לא יקרה. לאנצ'לוטי סגל מצויין ולמרות עזיבת די מריה ואלונסו ושני הפסדי הליגה, אני מאמין שהגישה במועדון הלבן והרזומה של אנצ'לוטי באירופה יעשו את ההבדל.

זהו. סיימנו את הסקירה. כל מה שנשאר לאחל זה שתהיה לנו עונה מוצלחת, נפלאה ומלאת שערים ודרמות. אדיוס!

One thought on “דירוג הסיכויים של 32 הקבוצות הנמצאות בליגת האלופות להניף את הכתר (רועי שליסמן)”

  1. פשוט כתבה מחורבנת ברמה של ילד בן 9.. בכלליות אתר בזיוני. איך החלטת שלארסנל יש יותר סיכוי מלסיטי? לדורטמונד מאתלטיקו? בקיצור תחזור לגן.. מי נתן לך לכתוב מי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *