דיוקוביץ'? נדאל? פדרר? או אולי דווקא דווידנקו?

ניקולאי דווידנקו - רולאן גארוסלאחר שנה שמיעט לשחק בעקבות שבר שורש כף היד השמאלי, והיתדרדר עד למקום ה – 30בעולם, ינסה ניקולאי דווידנקו "איש הברזל" לפלס את דרכו בחזרה לצמרת ברולאן גארוס. הרי בסופו של דבר כפי שהגדיר זאת בעצמו, אישתו צריכה כסף לבזבוזים.

ניקולאי דווידנקו הטניסאי הרוסי בן ה – 29 המכונה "איש הברזל" (בעקבות היותו בין השחקנים שמשחקים הכי הרבה טורנירים בשנה). למרות היותו שחקן טופ 10 (מלבד השנה הזאת) כבר הרבה שנים, 21 תארי יחידים ואין ספור הישגים, עדיין נשאר אלמוני יחסית ובקרב רבים תעלומה.

הפעם היחידה ששמו הופיע בתדירות גבוהה בכותרות הייתה לפני ארבע שנים כשנחשד בהטיית משחק נגד מרטין וסאלו ארגואלו בטורניר סופוט ב – 2007. המשחק משך הימורים רבים וחריגים דווקא על יריבו, שדורג 87 בעולם, ואכן ניצח לאחר שדווידנקו פרש במערכה השלישית בגלל פציעה. החקירה ארכה שנה שלמה, במהלכה תושאלו הוא, אישתו ואחיו אדוארד דווידנקו שמתפקד גם כמאמנו. הרוסי זוכה לבסוף, אך ללא ספק נותר פגוע.

ב – 2009-2010 ניקולאי דווידנקו השתפר מאוד ונתן שנתיים מצוינות תוך שיפור הישגו כשזכה תשע שנים ברציפות לפחות בטורניר אחד, זכה בטורניר דוחא כהוא מנצח את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר באותו טורניר, זכה בטורניר המאסטרס היוקרתי בלונדון (טורניר שבו משתתפים שמונה הטניסאים המדורגים ראשונים), העפיל לרבע גמר הרולאן גארוס ב – 2009, והגיע לרבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה כשהוא מפסיד רק לפדרר.

דווידנקו נותר תמיד יחסית אלמוני ברוסיה וקשה להאשים אותו כשלידך ישנם שראפובה שמושכת את רוב ההתעניינות העולמית והרוסית וסאפין (שפרש) שהיה בעל אופי בעייתי ומסקרן.
קשה להתבלט ולראייה רק לפני ארבע שנים השיג הסכם חסות עם חברת ביגוד. רק רק לאחר פרישתו של סאפין החל למשוך יותר התעניינות. במקום ההתעניינות דווידנקו מביא איתו טניס משובח מהקו האחורית הכולל לחץ על היריב, מהירות רגליים, מוסר עבודה גבוה, חבטת גב יד קטלנית וחבטות החזרה מצוינות אשר מאפשרות לו להיות טוב בכל סוגי המשטחים מלבד הדשא שבו עדיין לא הגיע לפריצת דרך משמעותית. בנוסף הוא מסוגל לחבוט סרבים גם בשתי הידיים.

אבל למרות ההישגים ומשחקו היפה לעין, לניקולאי דווידנקו חסר דבר אחד שבגללו הוא לא התפרסם אף יותר – הישגים. הוא מעולם לא זכה בגראנד סלאם, אם כי יאמר לזכותו שברוב הפעמים שהגיע לשלבים הגבוהים הפסיד לפדרר. בנוסף, כפי שדווידנקו מעיד על עצמו, פחות מעניין אותו פרסום וכסף (יותר מ – 14 מיליון דולר מפרסים) ואפילו תוצאות משחקיו, כשאמר בעבר שאין עליו ציפיות. אם הוא זוכה זה טוב, ואם לא זה גם בסדר. למרות היותו אדם שנראה די סגור, במסיבות העיתונאים הוא חייכן ופתוח ובעל חוש הומור, כשהגדיר פעם את עבודתו כגיוס כספים שאשתו תוכל לבזבז.

מאמצע 2010 ניקולאי דווידנקו סבל מפציעות רבות ומטרידות שאילצו אותו לפרוש מטורנירים כמו הרולאן גארוס הקודם שבו לא השתתף, ואינדיאן וולס. בעקבות פציעות אלו הוא התדרדר משמעותית בדירוג ונע בזמן האחרון סביב המקום ה – 30. אבל הרולאן גארוס מהווה עבורו הזדמנות מצוינת לעלות חזרה כלפי מעלה, לאחר שאינו צריך לשמור על נקודות מ – 2010 משום שכאמור לא השתתף, ולאחר הישגו מ – 2009 בטורניר זה (רבע גמר) בהחלט יש תקווה שעם הגרלה נוחה יוכל להגיע אל השלבים הגבוהים ולהוות סוס שחור. מה שבטוח הוא שפדרר ,דיוקוביץ', ונדאל יעדיפו להימנע מה"תענוג" המפוקפק שבפגישה עם הרוסי הכישרוני.

לטור רוג'ר פדרר או פיט סמפראס? מי הגדול מכולם?
לטורים נוספים בקטגורית טניס
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “דיוקוביץ'? נדאל? פדרר? או אולי דווקא דווידנקו?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *