גורת שימפנזה עצובה חולצה מחיים של התעללות, וסוף סוף זכתה להרגיש אהבה וחיבה

כשהמכונית עצרה ליד המשרדים של עמותת Ape Action Africa בקמרון, הצוות נדהם והיה נרגש מאוד כשהם ראו מי נמצא בתוך הרכב.

שימפנזה קטנה בשם ג'ני הייתה מכורבלת על הרצפה. עד לנקודה הזו, היא עבר התעללות והזנחה ופחדה מאוד מבני אדם, ולכן שמרה מהם מרחק. המחלצים שלה אמרו שהיא הייתה 'מכורבלת כמו כדור'.

ג'ני נמצאה בחצר של בית על ידי שכן מודאג. הוא הבחין שיש עליה פצעים בגלל החבל שאליו הייתה קשורה. הוא הצליח לשכנע את השכן שלו לוותר על השימפנזה, והסיע אותה לעמותה, שם הוא ידע שהיא תקבל את הטיפול והתמיכה שהיא צריכה.

אבל אחרי שבילתה את כל חייה קשורה בחוץ, ג'ני לא ידעה מה לעשות.

"השימפנזה לא הייתה רגילה לחיבה ומגע של בני אדם, והיא לא יצרה שום קשר איתנו ופשוט ישבה על השמיכה שעל הרצפה במשך כל הזמן", אמרו בעמותה.

אבל בסופו של דבר ג'ני הבינה שהם רק רוצים בטובתה, במיוחד כשקיבלה טעימה מהחיים החדשים שלה.

sm1

ג'ני הייתה בת כ 10 חודשים, אבל היא כבר הספיקה לעבור הרבה בחיים. היא הוחזקה קשורה בחצר, מה שהוביל לפצעים בכל הגוף שלה.

היא חולצה על ידי שכן אדיב והובאה לעמותת Ape Action Africa, אך בגלל הבידוד וההתעללות שעברה, הדרך שלה להחלמה מלאה הייתה ארוכה.

sm2

כשהיא הגיעה לבית המחסה של העמותה, היא הייתה מבוהלת ולא יצרה מגע. היא גם הייתה תשושה, מבולבלת, ומפוחדת. היא בילתה את הנסיעה בתוך 'כדור עצוב' על רצפת המכונית, מחזיקה את השמיכה עליה ישבה.



sm3

אבל בנסיעה השנייה שלה היא כבר החלה להבין שבני האדם האלה רוצים לעזור לה.

בסופו של דבר היא עלתה על הברכיים של המחלצת רייצ'ל, והלכה לישון.

sm4

אחרי שינה ארוכה בבית המחסה, המחלצים אופטימיים לגבי ההחלמה של ג'ני, אבל היא עדיין צריכה להתגבר על הטראומה. היא עדיין לא מרשה שיחזיקו אותה, אבל מאפשרת ליטופים, וכך הצוות לאט לאט בונה את האמון שלה.

sm5

כשהיא תהיה בריאה וחזקה יותר ותוכיח שהיא יכולה להסתדר עם אחרים, ג'ני תכיר את השימפנזות האחרות שנמצאות בחוות המחסה, רבים מהם חולצו גם הם מבעלים מתעללים.

sm6

היא תקבל את ההזדמנות להכיר ולשחק עם שימפנזות אחרות

sm7

עמותת Ape Action Africa מדווחת שנראה שג'ני מתעניינת לפגוש את כולם. "היא מקשיבה לקריאות של השימפנזות שנמצאות לא רחוק מכאן, ומגיבה להם בקול חלש משלה".

זה סימן טוב, וסימן שלמרות כל מה שעברה, ג'ני תוכל להשתלב.

sm8

"לעולם לא נוכל להחליף את מה שהיא איבדה", הם אומרים. "אבל אנחנו מקווים שנוכל להעניק לה חיים שלמים של אהבה וחברות עם בני מינה".



sm9

בקרוב, ג'ני תצטרף אליהם והם יהפכו למשפחה החדשה שלה.

כרגע, היא עדיין מחלימה ומתחזקת על ידי אכילת בננות ופפאיה, והרבה מאוד נוזלים.

sm10

אם אתם מעוניינים לעזור לשימפנזות כמו ג'ני, לחיות חיים בריאים ושמחים, אתם יכולים לתרום כאן לעמותות חילוץ כמו Ape Action Africa. באשר לג'ני, אתם יכולים להתעדכן במצה באתר של העמותה או בעמוד הפייסבוק שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *