בחירה נכונה בהחלט

הכוכב הבלתי מעורער של ווסט ברומיץ' אשתקד היה החלוץ הניגרי, פיטר אודמווינגי, שחתום במו רגליו על התצוגות שהביאו את החבורה של רוי הודג'סון לשרוד בפרמייר ליג, לא דבר שכיח בעונות האחרונות. סיפורו של איש ה"בחירה הנכונה"

במהלך רוב הקריירה הנוסקת של פיטר אודמווינגי מה שמלווה אותו הן יכולות כיבוש, ובעיקר החלטות נכונות שקיבעו את מעמדו כאחד השמות החמים בפרמייר ליג כיום. עם רזומה נהדר אשתקד ואינספור קבוצות בעקבותיו, הוא פותח עונה בחוד של ווסט ברומיץ', בדרכו לפסגות אחרות.

נולדתי מבורך

הוא נולד בטשקנט, אוזבקיסטן, לאב ניגרי ואם רוסייה, פיטר אוסזה אודמווינגי זהו שמו המלא. אוסזה בניגרית פירושו "אלוהים בחר עבורך", ועם שם שכזה פתח אודמווינגי את חייו דווקא על אדמת אוזבקיסטן. את כישוריו הראשונים רכש בקבוצות הרוסיות, קאמאז ולאחר מכן גם בצסק"א מוסקבה.

עם השנים חזר למולדת אביו בניגריה והצליח להרשים, דבר שהביא למעברו לליגה הבלגית בגיל 21. לה לובייר, מועדון שכבר איננו קיים, היה מי שקלט אותו בנופי השוקולד הבלגי, ולשוקולד עוד נחזור בסיום.

משם נדד לצרפת למדיה של ליל, והיה חלק בקבוצה מצוינת שכללה גם את עבדל קאדר קייטה מחוף השנהב, מישל באסטוס הברזילאי וג'אן מאקון הקמרוני. שער שלו על אדמת איטליה בניצחון 0-2 ב"סן סירו", קבע כי ליל תעפיל לשלב הנוק-אאוט של ליגת האלופות בעונת 2006-07.

בקיץ 2007 קיבלה ליל מלוקומוטיב מוסקבה הצעה של 14 מיליון יורו תמורת הניגרי, שחזר לאדמת רוסיה, וגם לא נחשב לזר באמצעות האזרחות שנשא מיום הולדתו.

בשלוש עונותיו במוסקבה, הפך אודמווינגי לחלוץ משובח עוד יותר, כבש כמות יפה של שערים וגם השתלב היטב בנבחרת הניגרית, בה היה שותף לזכייה במדליית הכסף במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008.

עם זאת גם זכורות תקריות לא נעימות של גזענות, שרווחת ברוסיה כלפי שחקנים שחומי עור, והיו מהגורמים למעברו הבא של החלוץ. "זו אמנם קבוצה קטנה של אוהדים, אבל זה מאוד עצוב מאחר ויש לי מערכת יחסים טובה מאוד עם המועדון", אמר אודמווינגי בדרכו לפרמייר ליג.

ממשיך לבחור נכון

התחנה הבאה הייתה אנגליה. הוא חבר לעולה החדשה לפרמייר ליג, ווסט ברומיץ', והפך לאחת הרכישות הטובות בתולדות המועדון.

עונה לא פשוטה עברה על החבורה מ"הוואתורנס", אך יכולתו הבולטת של החלוץ הניגרי נתנה אותותיה בכל מהלך העונה. 15 שערים הוא הצליח לנפק עבורה, כולל שערים חשובים במסע ההישארות של הקבוצה, ושערים במשחקים נגד הגדולות של הליגה, צ'לסי, ארסנל וטוטנהאם, שקבעו כי אודמווינגי הוא השחקן שהבקיע הכי הרבה שערים עבור ווסט ברומיץ' בפרמייר ליג.

הוא זכה בתואר השחקן המצטיין של חודשים ספטמבר ואפריל בעונת אשתקד, וכמובן שנבחר גם למצטיין העונה של ווסט ברומיץ', וקיבל על כך כמות איכותית של שוקולד מאוהד הקבוצה מאוסטרליה.

אודמווינגי הפך לסחורה חמה בשוק העברות, ארסנל, טוטנהאם ואפילו יובנטוס חשקו בו כמי שעתיד לפתור להן את בעיות החוד. האחרונה לרדוף אחר מי שנבחר לכדורגלן האפריקאי של הפרמייר ליג אשתקד, היא וויגאן, שממש בשעות האחרונות שלפני פתיחת העונה רוצה בו כמחליף עתידי להוגו רודאייגה שצפוי להתקדם.

לא נראה כי הודג'סון שש לוותר על שורותיו של מלך השערים שלו, וגם הכישלון בצירופו של דני גרהאם מווטפורד שבחר בעולה החדשה מסוונסי, משאיר בינתיים את אודמווינגי בשורות ווסט ברומיץ'.

כמי שתמיד ידע לאן ללכת ובאיזה עיתוי, כנראה שגם הפעם יעשה זאת החלוץ הניגרי המצוין, וגם אם יישאר בינתיים בביתו מהעונה החולפת, הוא ימשיך להרשים ולהרשית. כבעל חוש הבקעות מיוחד נגד הגדולות, היונייטד צריכה להיזהר במחזור הפתיחה מהשחקן המבורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *