בדרך למעלה: הספורטאים שהולכים לבצע העונה את הפריצה הגדולה (צח קורן)

בכדורגל, בטניס ואפילו בג'ודו: על שלושה ספורטאים  שהולכים להיות במרכז התודעה שלנו בעונת 2014/2015 (רמז: לא מדובר במסי וג'וקוביץ').

 גם אדם שפתח אתמול עיתון ספורט לראשונה בחייו יודע להגיד שככל הנראה, מסי ורונאלדו יסיימו את העונה עם מאזן של מעל 40 שערים כל אחד, נובאק ג'וקוביץ' יוסיף לאמתחתו השנה לפחות עוד תואר גראנד- סלאם אחד (אם לא יותר) ופפ גווארדיולה כנראה יניף עם באיירן צלחת אליפות שלישית ברציפות עבור המועדון. אבל ישנם ספורטאים שכבר תקופה ארוכה נמצאים בתודעה שלנו ורק מחכים להזדמנות שלהם לכבוש את הפסגות הגבוהות באמת. רגע לפני שהתחזית הופכת למציאות, הנה שלושה אנשים ששווה לשים עליהם את הכסף בשנתיים הקרובות:

 כדורגל: ראחים סטרלינג

אמנם הוא בן 19 בלבד, אך עושה רושם שסטרלינג נמצא כאן כדי להישאר. הקיצוני הימני של ליברפול, שניחן במהירות, דיוק במסירה ואתלטיות בלתי נתפסים, גדל באקדמית הנוער של קווינס פארק ריינג'רס. בשנת 2010 הוא צד את עיניו של רפא בניטס שמיהר לחטוף אותו לשורות ליברפול. עוד בטרם מלאו לו 18, כבר ערך סטרלינג את הופעת הבכורה שלו בנבחרת "שלושת האריות" (על-אף שהוא בכלל יליד ג'מייקה). במהלך העונה האחרונה, שיתוף הפעולה המדהים של סטרלינג, ג'רארד וקוטיניו בקישור, יחד עם חוליית התקפה קטלנית בדמותם של סוארס ודניאל סטארידג', כמעט והצליח להחזיר את האליפות לאנפילד לאחר 25 שנים של אכזבות. העלייה המטאורית של הכישרון הצעיר, סידרה לו משבצת קבועה בהרכב אנגליה במונדיאל האחרון ועל- אף שבחוריו של רוי הודג'סון היו רחוקים מלהרשים והודחו כבר לאחר שלושה משחקים, ניתן לומר שסטרלינג היה אחת מנקודות האור הבודדות במשחקה של הנבחרת האנגלית. בתחילת ספטמבר, סטרלינג שוב הוכיח עד כמה הוא בורג חשוב בנבחרת, כאשר בישל לדני וולבק את השער הראשון שלו מבין שניים במשחק הניצחון של אנגליה 0-2 על שוויץ במסגרת מוקדמות היורו. בינתיים באנפילד, עושה רושם שברנדן רוג'רס אינו ממהר לשדרג את החוזה של סטרלינג, אשר שמו נקשר לכמה מהקבוצות הגדולות באירופה. קרלו אנצ'לוטי כבר הודיע שהוא מסמן את הילד כרכש הבא לקבוצת החלומות אשר מתגבשת בברנבאו. לסטרלינג נשארו אמנם 3 שנים עד לתם החוזה שלו בליברפול, אבל נראה שהפריצה שלו למרכז הבמה קרובה מתמיד ויתכן שכבר בחלון ההעברות בינואר הקרוב, נראה אותו מככב בשורות ה"בלאנקוס" או בשורות אחת מקבוצות הצמרת האחרות. 

טניס: מילוש ראוניץ'

בין השנים 2006-2011 , שמט הטריו פדרר-נדאל-ג'וקוביץ' גראנד סלאם 1 (!!) בלבד מתוך 24 גראנד סלאמים שהתקיימו בשש השנים הללו. אך בעונות האחרונות עושה רושם שההגמוניה של שלושת הפנומנים מתחילה להיסדק. אנדי מארי הצליח להתעלות מעליהם במשך שנתיים רצופוץ כאשר הצליח לזכות באליפות ארה"ב הפתוחה (2012) ובווימבלדון (2013). בעונה האחרונה הצליחו סנטינסלב ווארינקה (אליפות אוסטרליה) ומריאן צ'יליץ' (אליפות ארה"ב) לחטוף מידי השלושה, שניים מתוך ארבעת הגראנד-סלאמים. אין ספק שצמרת הטניס הגברית כבר הרבה יותר פגיעה ואם צריך להמר על הכישרון התורן הבא שיוכל להגיח מאחור ולשים את ידיו על טורניר מייגו'ר, כדאי לשים את כסף על מילוש ראוניץ'. הקנדי (ממוצא יוגוסלבי) יחגוג בסוף השנה 24 אביבים והוא השחקן השני הצעיר ביותר בטופ 10 של דירוג ה-ATP. יש תחושה שלראוניץ' יש את "כל החבילה" בשביל להיות אחד מהגדולים: הוא מתנשא לגובה 1.96 מטר, בעל חבטות הגשה מהקטלניות בסבב (ממוקם חמישי ברשימת ההגשות המהירות בכל הזמנים עם הגשת סרב במהירות 250 קמ"ש) ואם לא די בכך, הוא ניחן בזריזות רגליים ובאתלטיות ראויים להערכה ביחס לגובהו. הקנדי שנמצא באיזור הטופ 10 כבר שנה, ממוקם כיום במקום ה-6 ונראה שכל שנה הוא מתקדם צעד נוסף אל עבר המטרה הנכספת. ב-2013 הוא הצליח להעפיל לסיבוב הרביעי גם באוסטרליה וגם בארה"ב והשנה האחרונה היתה אפילו עוד יותר מוצלחת מבחינתו, כאשר העפיל לסיבוב הרביעי בארה"ב, לרבע הגמר ברולנד גארוס ולקינוח, רשם את הישג השיא שלו בקריירה כאשר העפיל לחצי הגמר בווימבלדון שם הודח ע"י ג'וקוביץ' במותחן של 5 מערכות. כפי שנראה כרגע, זהו רק עניין של זמן עד שהטניסאי המוכשר הזה יצליח לשים את ידו על גראנד-סלאם. אליפות אוסטרליה הפתוחה אשר תיערך בינואר הקרוב, הולכת להיות המבחן הראשון שלו השנה.

ג'ודו: שגיא מוקי

ריו 2016 כבר במרחק של פחות משנתיים ובאיגוד הג'ודו מתחילים לחשוב מיהם האנשים שעל כתפיהם תוטל המשימה לחזור לארץ עם מדליה אולימפית לאחר שתי אולימפיאדות מאכזבות ונטולות מדליה עבור הענף. בעוד שבגזרה הנשית רוב העיניים נשואות כמובן לירדן ג'רבי, אצל הגברים המצב מעט מורכב יותר. אחד הצעירים היותר מבטיחים, הוא שגיא מוקי. בן 22 בלבד, הג'ודוקא המוכשר ובן טיפוחיו של  אורן סמדג'ה (להזכירכם, מדליסט אולימפי בפני עצמו) כבר נמצא במקום השלישי בדירוג הג'ודו העולמי בקטגוריה של עד 73 ק"ג. העונה האחרונה הייתה מוצלחת עבור מוקי בכל קנה מידה אפשרי: בחודש מאי האחרון  הצליח שגיא להיות הגבר הישראלי הראשון מאז אריק זאבי שזוכה במדליית זהב בגראנד- סלאם, כאשר ניצח בטורניר היוקרתי באזרבייג'אן (ועל הדרך הדיח את האלוף האולימפי המכהן), כחודש וחצי לאחר מכן הוסיף לעצמו מדליית זהב נוספת בגארנד- פרי בקובה ואם לא די בכך, רשם לעצמו הישג גדול גם ברמת המועדונים כאשר חתם לפני כשבוע וחצי בקבוצת הפאר אבנסברג הגרמנית מצמרת הבונדסליגה. אמנם באליפות העולם האחרונה אשר נערכה לפני כחודש, נחל מוקי אכזבה יחסית כאשר קיבל הגרלה קשה מאוד והודח בסיבוב השלישי ע"י ריקי נקאיה היפני, אך נראה שגם תוצאה זו לא תרפה את ידיו של מוקי אשר ממשיך להתחשל ולקצור הצלחות בתחרויות יוקרתיות. אם נוסיף לכך את הווינריות של מאמנו ואת גילו הצעיר, יתכן מאוד כי בעוד פחות משנתיים יהיה לנו נציג על הפודיום בענף הג'ודו הגברי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *