אנדרייטדים בליגת העל, ולא מדובר בליין הימורים

שחקנים רבים בארץ לא מוערכים מספיק. בעלי הקבוצות מעדיפים להשקיע בשחקנים זרים שאינם מתאימים. הגיע הזמן להרים את הראש ולומר מספיק!

קבוצות ליגת העל מעדיפות כבר שנים רבות לחפש מציאות ברחבי העולם ולא להתמקד בשחקנים הישראליים. המחשבה של בעלי ומאמני הקבוצות היא למצוא שחקן זר בעל יכולת יוצאת דופן בכל הפרמטרים מהשחקן הישראלי. בעיקר בשנים האחרונות, בשל המצב הכלכלי הקשה הפוקד את העולם, שחקנים זרים מעדיפים לשחק בקבוצות המציעות הצעות שלא ניתן לסרב להן. רוב הקבוצות אינן מוצאות את "השחקנים יוצאי הדופן" האלה בשל הדרישה הכספית ומהמחשבה לשחק בישראל.

אז מה הן עושות?

בשל הדרישות המוגזמות כיום , שחקנים זרים ואיכותיים מעדיפים לשחק בליגות נחשבות יותר ובעלות שם. בדומה לכך , כמו שאתם מחפשים אלטרנטיבות ומבצעים בשוק או בסופרמרקט, כך גם עושים בעלי הקבוצות. ה"מציאות" של השחקנים הזרים, הורסות לנו את רמת ליגת העל, שכן שחקנים רבים ולא מספיק איכותיים מגיעים ארצה ובכך גורמים לשחקנים ממחלקות הנוער לא לקבל הזדמנות לשחק ולהוכיח את יכולתם.  כמו כן, במציאות אחרת שחקנים ישראלים רבים אולי היו מקבלים הערכה וכבוד, אך במציאות הנוכחית נהפכים לשחקנים שאינם מוערכים מספיק. חוסר הערכה מתבטא גם מבחינת יכולת אשר מובילה לפגיעה בשכר. שחקנים אלה הנחשבים בשפת הספורט ל"אנדרייטדים", מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים ולעיתים טוב שכך.

לו רק בעלי הקבוצות היו מרימים את עיניהם לעיתים ומביטים על שחקנים מוכשרים שאינם מוערכים מספיק משחקים כיום בליגת העל, אולי המחשבה על בזבוז כספים רבים הייתה מסתיימת. כל כך הרבה קבוצות נמצאות בתהליכים של חוסר וודאות בנוגע לעתידם, וחלק מזה הוא תוצאה ברורה של קניית שחקנים שאינם מתאימים, ובהתאם שכר גבוה ולא מוצדק. קחו לדוגמא את הפועל פ"ת הקורסת, שעתידה לא ברור, ועל אף שהמפרק עושה את כל המאמצים להשאירה בליגת העל השנה,  הוא אינו מוצא עדיין 2 מיליון שקלים בכדי להגיע לתקציב המינימום . בית"ר ירושלים עסקה בתחנונים עד הרגע אחרון בחיפוש אחר משקיע, בכדי שלא תהפוך לקבוצת עבר. קבוצות אלה ואחרות (הפועל ר"ג, אחי נצרת, בני סכנין), רק ממחישות לנו את המצב העגום כיום בכדורגל הישראלי.

ואלה שמות

בכדי לעזור לכדורגל הישראלי, לבעלי ומאמני קבוצות ליגת העל הנה רשימה חלקית של שחקנים שבוודאי כל קבוצה שפויה הייתה שומרת עליהם מכל משמר, וחבל שהם אינם מוערכים דיים אצל הצופה הממוצע בליגת העל. כפי שהמצב נראה היום, עדיף שנתחיל לפקוח עיניים ונשים אליהם לב.

עודד גביש– בלמה המוכשר של הפועל ב"ש פתח בעונה שעברה ב-28 משחקים וכבש 4 שערים.  חייב לקבל הזדמנויות רבות ככל הניתן מקלינגר, כיוון שכפי הנראה עתיד להיות לסמלה החדש של באר שבע.

אביב חדד– בלמה של בני יהודה כבש בעונה שעברה שער אחד ופתח ב-33 משחקים. היה עמוד התווך של הגנת בני יהודה.

אחמד סבע– חלוצה של מכבי נתניה כבש בעונה שעברה 12 שערים, בישל 4 שערים ופתח ב-35 משחקים. סבע הינו חלוץ אשר החל בליגות הנמוכות כמו הפועל מג'דל כרום, בעל יכולת מוכחת מול השער ואינו נופל מאף חלוץ מסגל חלוצי הקבוצות הגדולות.

גיא צרפתי– קשרה של הפועל פ"ת שכבש שני שערים בעונה החולפת, הניף את הגביע ב-2001 עם מכבי ת"א ובעל רקורד מרשים בקבוצות ליגת העל :מכבי ת"א, מכבי נתניה ,הפועל ת"א ,קריית שמונה וכאמור משחק כיום בפ"ת (בתקווה שתהיה קבוצה).

ציון צמח– שחקנה החדש של מכבי פ"ת ושחקן בית נוסף מבית היוצר של מכבי ת"א, שיחק בעונה שעברה בהפועל ר"ג ונחשב לבין השחקנים הבולטים היחידים בקבוצה. צמח לא מצא את מקומו במכבי ת"א, דבר שלא מנע מגיא לוזון להזמינו לנבחרת הצעירה של ישראל.

ישראל זגורי– שב הביתה למכבי חיפה לאחר קדנציה טובה בעונה האחרונה בהפועל פ"ת וכבר נקבע כי יושאל שוב לקבוצה אחרת. השחקן הצעיר מחזיק באליפות מעונת 2009 עם מכבי חיפה, והיה אחד מהשחקנים האחראיים להישארותה של הפועל פ"ת בליגת העל.

ברק בדש– ה"זלאטן איברימוביץ'" של הכדורגל הישראלי וחלוצה של עירוני קריית שמונה, כבש בעונה החולפת בסה"כ 4 שערים, אך לא מוערך מספיק אצלנו בארץ למרות גובהו המרשים ובעל שליטה מצוינת בכדור מול השער.

שחקנים אלה ועוד רבים וטובים בליגת העל שלנו אינם מוערכים מספיק. הגיע הזמן שנאמר למאמני הקבוצות לא להבאת שחקנים זרים אשר אינם ברמה המתאימה, נתמקד ונשקיע בשחקנינו אשר משחקים בארץ המובטחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *