אם תלחצו על הנקודה הזאת בכל יום במשך 2 דקות, זה מה שיקרה לגוף שלכם. לא היה לי מושג!

באקופרסורה משתמשים שנים רבות ברפואה המזרחית המסורתית, אך לא מזמן היא נכנסה לתודעה של העולם המערבי. אולי היא מקבלת עזרה בזכות ההכרה של דיקור סיני ברפואה המודרנית, או שאולי זאת דרך טרנדית להקל על הלחצים והכאבים היומיומיים.

אך היום נדבר על נקודה ספציפית בכף הרגל. ברפואה הסינית, היא נקראת טאי צ'ונג או 太冲. העוסקים במקצוע וחוקרים קוראים לזה LV3 או LR3 בגלל ההשפעה על הכבד. במשך תקופה ארוכה משתמשים בנקודה הזאת בכף הרגל ברפואה המזרחית המסורתית כדי לטפל במגוון רחב של בעיות ומחלות.

המיקום של הנקודה היא בין האצבע הראשונה לשנייה, בכל רגל, ממש מאחורי מפרק האצבע. מטפלים רבים יסמנו את הנקודה עם דיו על מנת למצוא אותה בקלות.

kl1



מדוע תרצו להשתמש בנקודת הלחץ הזאת? קודם כל מכיוון שהיא מקלה על לחץ וחרדה.

kl2

אפילו לאתר WebMD המפורסם יש מידע על שימוש בנקודה למטרה הזאת. מחקרים הראו השפעות חיוביות על רמת החרדה, דיכאון ולחץ. המכניזם המדויק אינו ידוע, אבל זו אחת מההשפעות הנפלאות שידוע שה LV3 עושה.

תועלת נוספת היא הקלה על כאב

kl3

זה למעשה אחד השימושים הכי מתועדים של אקפרסורה. מכיוון שנקודות הלחץ קרובות לתעלת העצבים, קל לדמיין איך זה עובד. ב LV3 השתמשו להכל מכאבי ראש ועד כאבי כב. אפילו כאבי מחזור נמצאים ברשימת הכאבים שה LV3 יכול לרפא.

מה עם העיכול? כן! גם זה.

kl4

LV3 טוב לדברים שגורמים לכם להרגיש לא טוב, מבחילה, הקאות ועד כאבי עיכול רגילים. אם אתם סובלים מכאבי בטן, תעשו את נקודת הלחץ הזאת ותראו שזה עוזר.



עכשיו זה יראה אולי קצת מוזר, יש טענות האומרות ש LV3 אפילו משמש כטיפול למחלת הפרקינסון. מדהים, נכון?

kl5

זה כמעט טוב מכדי להיות אמיתי…אבל זה כן. במחקר מ 2014 על ידי חוקרים מארגון הבריאות העולמי, הראה שנקודת ה לחץ LV3 עזרה להתדרדרות נוירונים במוח, במיוחד אלו הקשורים לספיגת דופמים. התדרדרות הנוירונים היא אחת ההשפעות המרכזיות של פרקינסון על הגוף, ולמרות שיש צורך במחקרים נוספים, מסתבר שה LV3 אפילו מציל חיים.

הנה מדריך מצוין שיראה לכם איך לעבוד וללחוץ על נקודת ה LV3.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *