אדם גרוש כתב עצות נישואים מדהימות שכל גבר צריך לקרוא

ג'ראלד רוג'רס, פסיכולוג שעבר גירושים קשים, כתב פוסט מדהים בפייסבוק על החיים, אהבה, מערכות יחסים, וגירושים. הוא התחיל כשאמר:

"אחרי שאיבדתי אישה שאהבתי, ונישואים של 16 שנה, הנה העצה שהלוואי שהייתי מקבל אותה…"

זאת העצה שלו…

בחרו אהבה

בסופו של דבר, זאת העצה היחידה שאתם צריכים. אם זה העיקרון שמנחה אתכם דרך כל ההחלטות שלכם, אין דבר שיאיים על האושר בנישואים שלכם. אהבה תמיד תשרוד.

אל תדאגו בקשר לכסף

כסף הוא משחק, תמצאו דרך לעבוד יחד כקבוצה כדי לנצח אותו. אף פעם לא עוזר כשחברים לקבוצה רבים. תמצאו דרך למנף את הכוח של שני האנשים כדי לנצח.

תמיד תצמחו יחד

האגם העומד גורם למלריה, הנחל הזורם תמיד רענן וקריר. אטרופיה היא התהליך הטבעי שקורה כאשר השריר מפסיק לעבוד, בדיוק כפי שקורה כשאתם מפסיקים לעבוד על מערכת היחסים שלכם. תמצאו מטרות משותפות, חלומות וחזון לעבוד יחד ולהשיג אותם.

תנו לעצמכם להיות פגיעים

אתם לא צריכים להיות בשליטה כל הזמן. תהיו מוכנים לשתף את הפחדים ואת הרגשות שלכם, ותהיו מודעים לטעויות שלכם.

תהיו פתוחים ושקופים

אם אתם רוצים שיהיה לכם אמון אתם צריכים להיות מוכנים לשתף הכל(!): במיוחד את הדברים שאתם לא רוצים לשתף. צריך אומץ כדי לאהוב בשלמות, לפתוח את הלב ולתת לה להיכנס כשאתם לא יודעים אם היא תאהב את מה שהיא תמצא…חלק מהאומץ הזה הוא לאפשר לה לאהוב אתכם לגמרי, את החושך וגם את האור. תוריד את המסיכה: אם אתם מרגישים שאתם צריכים לשים מסיכה לידה, ולהיות מושלמים כל הזמן, אתם לעולם לא תחוו אהבה במלואה.


אל תהיו טיפשים

אל תהיו אידיוטים, אך אל תפחדו להיות כאלה. אתם תעשו טעויות וגם היא תעשה. תנסו לא לעשות טעויות גדולות מדי, ותלמדו מאלו שעשיתם. אתם לא אמורים להיות מושלמים, פשוט תנסו לא להיות טיפשים.

הדייטים לעולם לא מפסיקים

לעולם, אבל לעולם, אל תקחו אישה כמובן מאליו. כשהצעתם לה נישואים, נתתם לה הבטחה להיות הגבר שיכבוש את ליבה והגבר שישמור עליו. זה האוצר הקדוש והחשוב ביותר שאי פעם יופקד בידיכם. היא בחרה בכם! לעולם אל תשכחו את זה, ולעולם אל תהיו עצלנים באהבה שלכם.

תשמרו על ליבכם

בדיוק כפי שהתחייבתם לשמור על הלב שלה, אתם צריכים לשמור על שלכם באותה דריכות. תאהבו את עצמכם, תאהבו את העולם, אבל יש מקום מיוחד בלב שלאף אחד אסור להיכנס מלבד האישה שלכם. תשמרו על המקום הזה מוכן תמיד לקבל אותה ולהזמין אותה פנימה, ותסרבו לתת לכל דבר או מישהו אחר להיכנס.

תתאהבו בכל יום

אתם תשתנו כל הזמן. אתם לא אותם האנשים שהייתם כשהתחתנתם, ובעוד חמש שנים לא תהיו האנשים שאתם היום. השינוי יגיע, ולכן אתם צריכים לבחור מחדש אחד את השני מדי יום. היא לא חייבת להישאר איתכם, ואם לא תטפלו בלב שלה, יתכן והיא תיתן את הלב למישהו אחר או שתסגור אותו בפניכם, ויתכן ולעולם לא תצליחו להיכנס שוב. תמיד תלחמו כדי לזכות באהבה שלה בדיוק כפי שעשיתם כשחיזרתם אחריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *