אברם, ברוך הבא לספרי ההיסטוריה !

כניסתו של אברם גרנט לספרי ההיסטוריה היא מהסיבות הלא נכונות לצערו, לאחר שהוא המאמן היחיד שהוריד שתי קבוצות ברצף מהפרמייר ליג. אבל אם הירידה עם פורטסמות' עוד התקבלה בטבעיות, אפילו לאברם גרנט מלך התירוצים לא יכול להיות תירוץ מספיק טוב כדי להסביר את אחד הכישלונות הגדולים בשנים האחרונות של קבוצה כלשהי.

סקירת העונה של ווסטהאם מ – 10 כיווני רוח

רקע

קרלטון קול, רוברט גרין, מתיו אפסון וסקוט פארקר, כולם שחקני נבחרת אנגליה, הם רק חלק מרשימת שחקנים גדולה שהייתה אמורה להצעיד העונה את ווסטהאם לעונה שקטה במרכז הטבלה. תוסיפו אליהם את דמבה בה, רובי קין, תומאס היצלספרגר ו-ווין ברידג ', שהגיעו בינואר ועוד כישרונות כמארק נובל, וויקטור אובינה ותקבלו סגל מצוין שבהחלט שווה צמרת גבוהה. אבל מי האמין שעם סגל כזה והפטישים ימצאו את עצמם יורדים ליגה מהמקום האחרון.
האחראי על העסק הכושל הזה הוא אברם גרנט. למרות היותו מאמן כדורגל, יכול היה אברם גרנט לשקול קריירה חלופית בתור קוסם לאחר שהצליח להעלים בכישרון רב את כל הסגל המצוין הזה ולרדת ליגה. לאנשים שלא בקיאים בכדורגל האנגלי צריך להבין איזה מועדון פאר אברם גרנט הצליח להוריד ליגה. מועדון בעל מסורת מפוארת, זוכה גביע אירופה למחזיקות גביע, שלושה גביעים אנגליים, מגן הקהילה ומחלקת נוער מצוינת, ואין ספור הופעות בחלק הגבוה של הטבלה בפרמייר ליג. בצירוף אוהדים נפלאים שנחשבים לבין הטובים באנגליה ואצטדיון שעד לא מזמן נחשב לאחד האצטדיונים הביתיים בליגה – אפטון פארק, לא הספיקו לאברם כדי להישאר.

קיץ

בתחילת העונה קיבל אברם גרנט את משרת החלומות מבחינתו. סגל מצוין שעליו כבר דיברנו, חוזה לארבע שנים במועדון מכובד ובעל שם באנגליה, ועם בעלים יחסית נוחים שיש להם סבלנות וללא אווירת הפירוק שהייתה לו בפומפי.

מנהיגות

אבל גרנט, התברר פשוט לא מאמן מספיק טוב לרמות האלו. השחקנים תחתיו סבלו מחוסר ביטחון וקרסו תחת הלחץ, הוא לא הצליח להקרין מנהיגות ברגעים הקשים ולא הצליח לעצור את ההידרדרות.

תירוצים

"שלטנו במשחק אבל הרבנו להחמיץ", "השופט שדד אותנו", "סבלנו מחוסר מזל", "הגיע לנו פנדל", הם רק חלק מלקסיקון התירוצים שהמאמן הישראלי חזר עליהם שבוע אחר שבוע במהלך העונה. אם בהתחלה עוד היה אפשר לקחת את הדברים ברצינות וחלקם באמת היו נכונים הרי שמשבוע לשבוע התירוצים הפכו להיות הזויים יותר ויותר וכבר עוררו גיחוך. במקום לקחת את האחריות ולהפיק את הלקחים ,גרנט בחר להתעסק יותר מדי בדברים שמסביב ובסופו של דבר זה עלה לו ביוקר.

אוהדים

למרות העונה הגרועה והאכזבה מהקבוצה והמאמן, האוהדים של ווסטהאם תמכו בה לאורך כל העונה, וגם אתמול הגיעו למשחק 4,500 אוהדים שהיו נחושים לתמוך בקבוצה בכל מחיר. האוהדים הם הסיבה היחידה שווסטהאם עוד לא ירדה מוקדם יותר.

תקשורת

אחת ההישגים היחידים העונה של אברם גרנט, שלמרות עונה קטסטרופלית הצליח לשמור על שקט תקשורתי נדיר למרות שהמועדון הוא אחד האהודים באנגליה. מלבד ביקורת של בני מקארתי על גרנט זו בהחלט חזית שבה אברם הצליח כי גם ביקורת זו הייתה מפי שחקן ספסל מתוסכל ששוחרר מהקבוצה

התקופה הטובה

התקופה הטובה העונה של ווסטהאם הייתה בין אמצע פברואר לאמצע מרץ, אך התפנית בעלילה התרחשה אחרי איבוד יתרון 2 – 0 במחצית על מנצ'סטר יונייטד להפסד 2 – 4, ומאז ווסטהאם פשוט לא תפקדה יותר. ההפסד ערער את הביטחון של הפטישים, שלאחר מכן הפסידו לבולטון, אסטון וילה, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי, ולא הצליחו למנוע את המפולת עד לירידה המאכזבת אתמול.

שני המחזורים האחרונים

למרות היכולת הרעה הגיעה ווסטהאם למחזור שעבר נגד בלקבורן עם סיכוי טוב להינצל. אך לאחר החמצות רבות היא סיימה ב 1 -1 בלבד, שלמעשה חרץ את גורלה. למשחק אתמול ווסטהאם כבר הגיעה בלי הרבה סיכוי אך באופן מפתיע בירמינגהאם הפסידה לפולהאם כך שניצחון של גרנט היה נותן לו סיכוי להישאר. אבל גם יתרון של 2 – 0 לא מנע מקבוצתו לרדת מנוצחת 3 – 2בתום דרמה אדירה בדקה ה – 94, שהפעם באמת חרץ את גורלה של הקבוצה מלונדון באופן סופי.

התחת של אברם

איך אפשר לעשות כתבה על סיכום עונה על אברם גרנט בלי להזכיר את ה "תחת" המפורסם. בסופו של דבר אברם גרנט לא סבל מחוסר מזל העונה אך בניגוד לשנים הקודמות "התחת" הצליח רק לאזן את המזל הרע ולא מעבר לכך. ניתן היה להבין שהפטישים לא יישארו כבר לאחר ההחמצות המדהימות מול בלקבורן בשבוע שעבר, וגם אתמול, 2 דקות לפני השער של וויגאן, דמבה בה החמיץ שער בטוח משני מטרים שאם הכדור היה נכנס מי יודע אם הכתבה הזו בכלל הייתה נכתבת.

פרס ניחומים

אבל לא הכל רע בבית גרנט. למרות העונה ה"מוצלחת" הזו, יש סיכוי סביר שאברם יזכה לפרס וחזרה לתפקיד המנהל המקצועי בצ'לסי. הרי בקשרים אישיים אברם תמיד היה טוב וגם ירידה עם 2 קבוצות ברצף לא תוכל לקחת לו את זה.

לטור האליפות הגדולה מכולן
לטור זהירות קנריות באות
לטורים נוספים בקטגורית כדורגל עולמי
בחזרה לעמוד הבית – קליק על אתר הספורט

One thought on “אברם, ברוך הבא לספרי ההיסטוריה !”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *