נערה מסכנה חיפשה בגוגל את הסימפטומים שלה, הרופאים התעלמו, ועכשיו היא מתה

נערה בריטית הייתה משוכנעת שחזר לה הסרטן אחרי שבדקה בגוגל את הסימפטומים. הרופאים אמרו לה להפסיק לחפש ולסמוך על שיקול הדעת שלהם. כשהיא סוף סוף אושפזה בבית החולים זה היה מאוחר מדי בשביל להציל אותה.

אחרי שחיפשה את הסימנים שלה ברשת, ברונטה דיונה בת ה 19, הייתה משוכנעת שחזר לה הסרטן. רופאים אמרו לה 'תפסיקי לחפש בגוגל את הסימפטומים', אך כשסוף סוף אושפזה 16 חודשים אחרי שהתחננה שיקחו אותה ברצינות, היא נפטרה 10 ימים לאחר מכן.

המחלה שלה נהייתה אגרסיבית מדי לטיפול. מנהל המחלקה הרפואית של אוניברסיטת נוטינגהאם, ד"ר סטפן פאולי אמר: "למרבה הצער, לא היו ניתוחים נוספים, או טיפולי כימותרפיה או רדיותרפיה שיכלו לעזור לסרטן האגרסיבי של ברונטה".

ag1

דיונה סבלה מ fibrolamellar hepatocellular carcinoma, סרטן כבד נדיר שפוגע ב 200 איש בכל שנה. כאשר אושפזה לראשונה ב 2011, הרופאים חשדו שיש לה אפנדיציט. כשלבסוף אובחנה עם סרטן, אמרו לה שהסיכויים שלה להחלים אחרי הניתוח גבוהים מאוד.

אך משפחתה של דיונה דאגה בקשר לסיכוי הגבוה שהסרטן יחזור אחרי שעשתה מחקר משלה באינטרנט. הרופאים אמרו להם להפסיק לחפש מידע בגוגל באופן מיידי.

אמא של דיונה לוריין נתנה העניקה ראיון שובר לב לטלגרף בו היא אמרה שהמאמצים שלהם להבין את האבחון של דיונה היו מזלזלים ומתחמקים.

"בית החולים לא נתן לנו שום מידע בנוגע לזה, אבל אנחנו ידענו שיכולה להיות תוצאה רעה מאוד, אבל הם פשוט השאירו אותנו תלויים באוויר וביטלו את הדאגות שלנו", אמרה לוריין.

ag2

בתגובה למקרה, הדירקטוריון של המרכז הרפואי של אוניברסיטת נוטינגהאם הודה שהם לא "הקשיבו עם מספיק תשומת לב" לדאגות שלה. 

אמא של דיונה תוהה אם המידע שהבת שלה מצאה באינטרנט היה יכול להציל את חייה. היום היא עובדת עם הנהלת בית החולים על מנת לשפר את התקשורת בית המטופלים לבית החולים.

בתקווה שמשהו חיובי יצא מהטרגדיה הנוראה הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *