מחקר חדש קובע: עישון מריחואנה אינו משפיע על יכולת הנהיגה

כולם יודעים שאלכוהול פוגע ביכולת לנהוג, אבל איכשהו לקטגוריה הזאת נכנסה גם המריחואנה. כאשר שוטר עוצר אותך בצידי הדרך זה מה שהוא מחפש – אלכוהול ומריחואנה. אך חוקרים במכללת איווה פרסמו מחקר שבוחן איך מריחואנה משפיעה על היכולת של הנהג לנהוג.

"אנחנו יודעים שאלכוהול הוא בעייתי, אך האם קנביס הוא בעייתי גם או שקנביס הוא בעייתי כאשר הוא משולב עם אלכוהול? ניסינו לגלות את זה" – טים בראון, מדען ואחד המחברים של המחקר.

המחקר הוא ראשון מסוגו בהתמקדות שלו במריחואנה ובהשוואה שלה לאלכוהול. 18 משתתפים נכנסו לסימולטור נהיגה במשך 35-45 דקות. המשתתפים חולקו ל 3 קבוצות. קבוצה אחת צרכה אלכוהול, אחרת שאפה קנביס מוייפורייזר, והשלישית צרכה את שניהם. המחקר מומן על ידי מנהל בטיחות הדרכים, המכון לאומי לשימוש בסמים, ומשרד הלאומי לפיקוח על סמים.

התוצאות של המחקר היו מדהימות. הקבוצה שעישנה מריחואנה לא הראתה ליקויים בנהיגה לעומת הקבוצות האחרות. נהג עם רמת THC של 13.1 ug/L הראה יכולות נהיגה דומות לנהג עם רמת .08 אלכוהול, שזוהי הכמות החוקית ברוב מדינות ארצות הברית, אך רמת ה THC החוקית בקולורדו ו-וושינגטון (שם המריחואנה חוקית) היא 5 ug/L.

בניגוד לדעה הרווחת, שימוש בשני החומרים אינו גורם לשכרות כפולה. הם מצאו גם שעל ידי ניתוח נוזלי הפה של הנהג אפשר להבחין בשימוש של קנביס, אבל אי אפשר להסתמך על המידע הזה כגורם לליקוי נהיגה.

כמובן שיצטרכו לבצע מחקרים נוספים בעתיד, אך יהיה מעניין לראות אם המידע החדש ישפיע על חוקים קיימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *