מחקר חדש קובע: אנשים שמתעוררים מאוחר יותר הם חכמים ויצירתיים יותר

מכיוון שאני אוהב להתעורר מאוחר, בהחלט שמחתי שהמדע הוכיח שבני אדם הם יותר פרודוקטיביים ויעילים בזמן מאוחר יותר של היום מאשר בבוקר. מחקרים שנערכו בכל העולם הוכיחו בדיוק את זה.

קפה עוזר

קפה הוא שם נרדף להצלחה, ריכוז ונחישות. אנשים שמתעוררים מאוחר הם חברים טובים של הקפה, אך לקפאין יש מוניטין רע, אך מחקרים רבים מראים שקפה הוא מצוין עבור הריכוז וההתפחות שלכם כמו גם לשימשו בזכרונות וקשרים עצביים. אלו הקמים מאוחר נותנים למשכימי הקום את כל הבוקר ולפעמים אפילו את שעות הצהריים לעבוד ולנסות להשיג אותם. אנחנו צריכים קפה כדי להתחיל את היום שלנו כמו שצריך!

מחקר שנערך לאחרונה הראה שצבירת האנרגיה מצריכת קפאין היא בזכות היכולת של הכימיקלים לחסום את האדנוזין שמעכב פעולות. זה מאפשר רמה גבוהה של פעילות באזורי הזיכרון, זמן התגובה, וכל יכולת קוגנטיבית אחרת.

np

קל יותר לסבול שעות ארוכות

זו כבר לא רק דעה. מחקר שנערך לאחרונה חשף את מה שאלו שאוהבים לקום מאוחר ידעו תמיד, שציפורי לילה יכולים להיות פרודוקטיביים ומרוכזים יותר מאשר אנשים שקמים מוקדם בבוקר. המחקר בחן באופן ספציפי את הקשר בין השעון הביולוגי לרמת הפרודוקטיביות של המשתתפים. המחקר גילה שאנשים שמעדיפים את שעות הלילה ולקום מאוחר ביום הם בעלי שעון ביולוגי ארוך יותר ויכולים לשמור על ריכוז לאורך זמן ארוך יותר.


בעלי רמת לחץ נמוכה יותר

כאשר משווים בין הרגש של הקמים מאוחר לאלו שקמים מוקדם, נמצא שאלו שאוהבים לקום מאוחר ביום מתמודד עם רמת לחץ בצורה טובה יותר ובאופן כללי מצב הרוח שלהם טוב יותר. תוצאות המחקר פורסמו בדיווח של ה BBC.

הם מנצלים את הזמן בצורה טובה יותר

פרופסור מרטין סייל, מאוניברסיטת אדלייד, פרסם מחקר בשם Brains Work Better At Night (מוחות שעובדים בלילה). התאוריה של סייל היא שלאורגניזמים יש מחזור שינה שעוזר להם להימנע מטורפים ומאפשר לשם להתרבות בצורה טובה יותר. הוא גילה שבני אדם לומדים מהר יותר ובצורה אפקטיבית יותר בלילה ויש להם שליטה על תנועה במהלך השעות המאוחרות של היום בניגוד לבקרים. המחקר שלו גילה ששינויים גדולים יותר מתרחשים כאשר הניסויים מתבצעים בשעות הערב לעומת הבוקר.

"שינויים כאלו בתפקוד בשעות היום זה לא משהו לא רגיל. אורגניזמים מסתגלים לשינויים באור ובחושך במהלך 24 שעות על מנת להימנע מטורפים ולהתרבות בצורה טובה יותר", הוא אומר. "לדוגמא, כלי הכותרת של פרחים רבים נפתחים רק במהלך היום, בזמן שיש אורגניזמים שמתרבים רק בלילה. אצל בני אדם, הפעולות הללו נשלטות על ידי מגוון של ההורמונים השולטים על תפקודים גופניים רבים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *