מחקר חדש חושף מדוע אנחנו נמשכים לאנשים אשר רעים עבורנו

"גברים נחמדים מסיימים אחרונים", כמה פעמים שמענו את המשפט הזה. המשמעות של המשפט היא שרק 'ילדים רעים' או 'ילדות רעות' עם אישיות רעה ופרספקטיבה חשוכה על החיים, משיגים את מה שהם רוצים. למרות שזה מנוגד לאינטואיציה שכמה שתהיו יותר ניורוטים ואימופלסיביים, כך יהיו לכם יותר פרטנרים לסקס, מחקר שפורסם במגזין Evolution and Human Behavior מגבה את הטענה.

המחקר התמקד במגוון של גברים ונשים הטרוסקסואלים בגילאי 16 עד 67, בחן את האישיות שלהם – התנהגויות פיזיות ומנטליות קיצוניות – בדירוג של לא קיים עד מאובחן רפואי. כל 959 משתתפי המחקר נשאלו שאלות שקשורות להיסטוריה של מערכות היחסים שלהם, מספר הילדים שיש להם, סוגי העבודה שלהם וההכנסה, רמת ההשכלה, וגורמים חברתיים-כלכליים נוספים. החוקרים התעניינו במיוחד במאפיינים של כפייתיות, נוירוטיות, ואימפולסיביות.

הממצאים חשפו שגברים ונשים כאחד אשר פזיזים באופן פתולוגי – אלו שמתנהגים בלי מחשבה או דאגה – מושכים הרבה יותר פרטנרים לטווח קצר מאשר האישיות 'הממוצעת',  – אלו שלא הראו מאפיינים פתולוגיים בהם התמקדו החוקרים.

ההתפצלות בין המינים באה לידי ביטוי כשזה הגיע לאישיות כפייתית: גברים, לא נשים, היו מוצלחים יותר במציאת מערכת יחסים לטווח ארוך. זה היה קשור באופן ישיר להכנסה הגבוהה שגברים כפייתיים מרוויחים בדרך כלל – כפול מאנשים אובססיביים פחות, כך לפי החוקרים. "מנקודת המבט הדרווינית, כסף פירושו הצלחה, ביטחון ומשאבים עבור הילדים. הם גם רציניים, אפשר לסמוך עליהם והם זהירים", אמר פרננדו גוטיירס מבית החולים בברצלונה שהוביל את המחקר.

res



אל דאגה: אם את אישה ומחפשת מערכת יחסים לטווח ארוך, אל תדאגי – פשוט תהיי נוירוטית. המחקר חושף שנשים נוירוטיות שהשתתפו במחקר הצליחו להשיג 34 אחוז יותר גברים למערכת יחסים לטווך ארוך, ו 73 אחוז יותר ילדים מהממוצע.

גברים ונשים אימופלסיביים מצאו יותר פרטנרים למערכת יחסים לטווח קצר מאשר הממוצע. "לוקחי סיכונים הם אנוכיים יותר, שוברי מוסכמות ומרדנים, אבל הם גם אמיצים, עצמאיים שסומכים על עצמם – והם חיים חיים מטורפים, מלאי פעילות", אמר גוטיירס. "זה שובה אנשים רבים".

למחקר כמובן, יש את המגבלות שלו: חשוב לציין שמחקר בדק מספר משתתפים לא גדול, כולם בעיר אחת, ברצלונה, ואנשים נוטים לשקר לגבי ההיסטוריה המינית שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *