מומחים מזהירים: אם אתם קונים בגדים בסין, הפסיקו מיד. הם מרעילים אתכם ומלאים בכימיקלים

סין היא אחת המדינות עם ייצור הבגדים הגדול ביותר בעולם. הרי מי מאיתנו לא קנה בגד בעלי (אלי) אקספרס או עליבאבא?

באופן כללי, תעשיית הביגוד צומחת מיום ליום, אז איכות הבגדים היא שנויה במחלוקת בשל הייצור ההמוני שלהם.

ברוב המקרים, זה אומר שהבגדים עלולים להיות רעילים עבורכם. אבל איך זה בדיוק אפשרי?

הבגדים המיוצרים בסין, מכילים כימיקלים כמו nonylphenol ethoxylates ו perfluorinated אשר אסורים לשימוש באיחוד האירופי ובארצות הברית. אבל באופן מדהים, גרינפיס ציינו שמותגים רבים בעולם משתמשים בכימיקלים מזיקים אשר משפיעים על בריאות האנשים ומזיקים לסביבה.

האם סבלתם פעם מפריחה, אדמומיות, בעיות שינה או כאבי ראש פתאומיים שאתם לא יכולים להסביר? ובכן, הסיבה לבעיות הבריאות הללו יכולה להיות החולצות שלכם, החצאיות, גרביונים, או כל פריט לבוש אחר שהזמנתם מסין. הם מכילים חומרים סינתטיים ורעילים שיכולים לגרום לתגובות אלרגיות. אז לבישת הבגדים הללו מגדילה את הסיכון לבעיות בריאות כמו נזק לריאות, דלקות עור, בעיות נשימה, בעיות פוריות, ועוד.

חומרים רעילים נוספים שמשתמשים בהם בבגדים בסין הם ניילון, אקריליק, פוליאסטר, אצטט, משי מלאכותי, ועוד.

דאגה נוספת היא צבע הבגדים. בגדים המיוצרים בסין מכילים צבעים מלאכותיים ורעילים עם ריח לא נעים. יותר מכך, הם גם דליקים. אתם לובשים את הבגד על העור, שהוא האיבר הכי גדול שלנו. ואז, העור סופג את החומרים הרעילים הללו שמשפיעים לנו על הבריאות. לכן, אם לבגד שקניתם בסין יש ריח חזק ולא נעים, כדאי להימנע ממנו.



מומלץ לקנות בגדים שהם 100% כותנה. החומרים האלה טבעיים ועמידים בפני חרקים. משי וצמר אורגני הם גם חומרים מומלצים.

אחרי סיום ייצור הבגדים בסין, מכסים אותם בפורמלדהייד (כימיקל הגורם לגירויים בעור) על מנת למנוע מהם להתקמט בזמן המשלוח. בכימיקל משתמשים במפעלי הטקסטיל בסין לייצור מגבות ומצעים, אפילו שהוא מזהם את מקורות המים הקרובים.

ד"ר ריצ'רד דיקסון מארגון חיות הבר העולמי הביע דאגה רבה למערכת האקולוגית. הוא הוסיף שעלינו לפעול בדחיפות על מנת למנוע נזק סביבתי נוסף.

המציאות המצערת היא שאנו חיים בעולם רעיל של אוויר מזוהם בכימיקלים, מים ומזון מזוהמים, ואפילו הבגדים שאנו לובשים.

שתפו את המידע החשוב הזה עם חברים ומשפחה!

מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *