מומחים טוענים שסקס אוראלי הוא גורם מרכזי לסרטן הפה

זהו יום עצוב מאוד. אנחנו מביאים לכם חדשות שיכניסו פחד בליבם של גברים ונשים כאחד. הימים של סקס אוראלי נגמרו. מומחי בריאות מאמינים שהאקט שגברים ונשים כל כך אוהבים הוא גורם מרכזי לסרטן הפה.

חוקרים טוענים שוירוס הפפילומה האנושי (HPV), שעובר במהלך סקס אוראלי, קשור באופן ישיר לעלייה במקרי סרטן הפה. אני מפחד לומר, אבל אם שכבתם עם יותר מאדם אחד במהלך חייכם, סיכוי טוב שנדבקתם בו. לכ 20 מיליון אמריקנים בגילאי 15 עד 49 יש HPV. ולפחות מחצית מכל הגברים והנשים שפעילים מינית ידבקו ב HPV במהלך חייהם.

התמונות הנוראיות הללו הן תוצאה ישירה של וירוס אחד מסוג HPV שגורם ליבלות. אבל יש עוד 100 סוגים שונים של הוירוס שעלולים לא להתגלות כלל.

hp1



מכיוון שה HPV שנמצא בפה נקשר באופן ישיר לפעילות מינית, מומחים מאמינים שסקס אוראלי הוא הגורם לסרטן הפה.

"אנחנו יודעים כבר זמן מה שסוגי סרטן של איברי מין הכוללים את סרטן העריה, סרטן צוואר הרחם, סרטן הפין וסרטן פי הטבעת קשורים לוירוס יבלתי, אז זאת מסקנה הגיונית שאותו הדבר קשור לסרטן הפה. תכנית חיסוני ה HPC…צריכה להיות מיושמת, והיא יכולה לעזור למנוע את סוגי הסרטן הללו", כך לפי ד"ר הלן ווברי, מהאוקספורד אונליין פרמסי.

hp2

אבל יש שביב של תקווה – אם אתם מתחת לגיל 26, וחיים בבריטניה, אתם יכולים לקבל חיסון בחינם, וכך גם בישראל. בארצות הברית לעומת תצטרכו לשלם עבור החיסון.

אז יש אור בקצה מהנהרה…אם אתם מחוסנים, אל דאגה. אתם יכולים to get jiggy with it שוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *