מדענים טוענים: לעולם אל תבשלו עם נייר אלומיניום. התוצאות עלולות להיות קטלניות עבורכם!

האם יש לכם גליל נייר אלומיניום בארון המטבח שלכם? אם כן, אתם לא לבד.

אני משתמש בנייר אלומיניום לדברים רבים, לבישול וגם לאחסון מזון.

אני משתמש בו כדי לכסות מנות שנהיו חומות בתנור אבל עדיין לא מוכנות, אני משתמש בו כדי לעשות דגים על ה אש, ואני משתמש בו גם במקום נייר אפייה.

אבל אחרי שקראתי את הכתבה בהפינגטון פוסט, הבנתי שזה משהו שכולנו צריכים להיזהר לגביו.

שימוש ביותר מדי נייר אלומיניום הוא לא דבר טוב בכלל – מכיוון שהמתכת עלולה לזלוג לתוך האוכל.

Wikimedia Commons
Wikimedia Commons

גוף האדם יכול להתמודד עם כמות מסוימת של אלומיניום, אבל כשזה יותר מדי, זה עלול להיות מסוכן.

ארגון הבריאות העולמי אומר ש 40 מ"ג לכל ק"ג משקל גוף היא כמות בטוחה. אז אדם ששוקל 60 ק"ג יכול לצרוך כ 2400 מ"ג בלי לחשוש.

זה אולי נשמע הרבה, אבל העובדה היא שאלומיניום לא נמצא רק בנייר אלומיניום. הוא נמצא במחבתות, תירס, בחלק מהגבינות, מלח, וגם תה מכיל אלומיניום. בנוסף, הוא נמצא גם בתרופות ובדאודורנט, ומשתמשים בו גם כדי לנקות מים.

Max Pixel
Max Pixel

מדענים חוקרים את הסיכונים הקשורים בצריכת יתר של מתכת. לדוגמא, ריכוז גבוה של אלומיניום נמצא במוח של אנשים הסובלים מאלצהיימר.

מדענים מצאו שאלצהיימר, שהיא מחלה חדשה יחסית, נגרמת כתוצאה מתנאי מחייה ותיעוש. יתכן מאוד שאלומיניום הוא אחד הגורמים המרכזיים למחלה.

מחקרים הראו גם שצריכת גדולה של אלומיניום מזיקה מאוד לאנשים הסובלים ממחלות עצם ולאנשים עם תפקוד כליות לקוי. הוא גם מפחית את התפתחות תאי המוח.



Pixabay
Pixabay

למחבתות אלומיניום יש בדרך כלל שכבת הגנה שמונעת ממתכות מסוכנות לנזול למזון, אך שכבת ההגנה הזו בדרך כלל נעלמת אחרי שמנקים את המחבת. דרך אחת 'לאבטח' סיר או מחבת היא להרתיח בהם מים באופן קבוע.

זה מעניק משטח מט, שמהווה סימן לחמצון ומונע מאלומיניום לנזול. המחבת שלכם אולי נראית יפה יותר כשהיא בוהקת, אבל זה הרבה יותר טוב ובטוח כשיש לה משטח מט.

נייר אלומיניום מאידך, הוא סיפור אחר לגמרי.

Wikimedia Commons
Wikimedia Commons

הימנעו מנייר אלומיניום כשאתם מבשלים

מכיוון שנייר אלומיניום הוא חומר חד פעמי, אין לו שכבת הגנה.

לכן, מזון שבא במגע עם נייר אלומיניום בזמן הבישול יספוג את האלומיניום. גאדה בסיוני, פרופסור וראש מחלקת הכימיה באוניברסיטת עין שאמס, חוקר נייר אלומיניום ובישול ומצא שכמות האלומיניום שנספגת היא גבוהה מאוד.

אז נסו לבשל ולאפות עם חומר אחר. אתם יכולים לשמור על מזון קר עם נייר אלומיניום, אבל לא לזמן רב. אחרי זמן מה, האלומיניום יחל לנזול לתוכו.

Max Pixel
Max Pixel

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *