לעולם אל תאכלו כורכום אם אתם שייכים לאחת משש קבוצות הסיכון האלה!

אחד התבלינים הבריאים בעולם הוא כורכום. הכורכומין המרכיב הפעיל בכורכום הוא אחד הדברים הבריאים שיש, אבל רק בגלל שהוא טבעי זה לא אומר שהוא טוב עבור כולם. מרכיבים טבעיים נוספים שעלולים להיות רעילים מאוד הם סטריכנין וציאניד. כורכום אינו גורם לתופעות לוואי קשות, אבל אנשים דיווחו בעבר על בחילות, סחרחורות, שלשולים וכאבי בטן אחרי שצרכו אותו. אם אתם מערבבים כורכום עם פלפל שחור הגוף יספוג את הכורכום בצורה טובה ועוצמתית יותר, לכן חשוב לערבב כמות גדולה מדי של שני התבלינים.

אם אתם מוצאים את עצמכם ברשימה הזו, הימנעו מצריכה של כורכום:

בעיות עיכול

לפי המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד, כורכום יכול להפריע לתרופות נוגדות חומצה, ולגרום חומציות יתר בקיבה.

כורכום מכיל חומר צורב, וצריכה גדולה מדי שלו עלולה להוביל לבעיות בטן וקיבה.

בעיות בכיס המרה

כורכום יכול להחמיר בעיות בכיס המרה, אז יש להימנע ממנו במקרה ואתם סובלים מחסימה של צינור המרה או אבנים בכיס המרה.

אנשי עם אבנים בכליות

כשצורכים אותו בכמויות גדולות, כורכום עלול לגרום להיווצרות של אבנים בכליות. הוא עשיר במלח ממיס שעלול להידבק לסידן וכך נוצרות 75% מכלל האבנים בכליות.

אנשים שיש להם נטייה לאבנים בכליות צריכים להימנע מכורכום, או להגביל את צריכת האוקסלאט ל 50 מ"ג ביום.

אנשים עם סוכרת

לכורכום יש היכולת להפחית את רמת הסוכר בדם וחולי סוכרת יכולים להרגיש צניחה משמעותית ברמת הסוכר בדם שלהם. הם יכולים לצרוך כורכום, אבל בכמויות קטנות.

הריון והנקה

כורכום יכול להיות בטוח בזמן הריון והנקה אם צורכים אותו בכמות קטנה דרך הפה. אך הוא אינו בריא ו/או בטוח אם לוקחים אותו בתור תרופה בכמויות גדולות, מכיוון שהוא עלול לפגוע בהריון.

יותר מכך, אין מידע לגבי הכמות הבטוחה של צריכת כורכום לצורכי רפואה במקרה של הנקה, אז מומלץ לא לצרוך אותו כדי להימנע מתופעות לוואי.

אנשים לפני ניתוח

אנשים העומדים לעבור ניתוח צריכים להפסיק לצרוך כורכום שבועיים לפני הניתוח מכיוון שכורכום מונע קרישי דם ויכול לגרום לדימום יתר במהלך ואחרי הניתוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *