לכל האנשים עם עיניים כחולות יש דבר אחד משותף. כך לפי המדע

אומרים שהעיניים הן החלון לנשמה. האם הם בהירות וחמימות או שהן קרירות וגורמות לכן להסית את מבטכם? באופן אישי אני חושב שזה שטויות, כאשר אני מסתכל לעיניים של מישהו אני רואה צבע – ירוק, חום, שילוב של צבעים…

באופן אישי יש לי שתי עיניים כחולות ואני מרוצה מאוד ממה שאבא ואמא נתנו לי, הן ממש מתעוררות לחיים כאשר מצלמים אותן עם פלאש (וכאשר אני לובש חולצה כחולה). אם אתם כמוני, ויש לכם עיניים כחולות אז יתכן ואנחנו קרובי משפחה למרות שמעולם לא נפגשנו, ובכן כך לפחות טוען המדע.

bl



לפי אתר IFLScience, לפני 6000-10000 שנים היה אירופאי אחד שפיתח מוטציה שאחוז קטן של אוכלוסיית העולם הוא הצאצאים שלו – AC Lens ציין שלשמונה אחוז מאוכלוסיית העולם יש עיניים כחולות.

האתר מסביר על גיוון הצבעים במונחים מדעיים:

"לאחרונה, מוטציה של גן בשם HERC2 זוהתה כגורם לעיניים כחולות. השינוי הזה מחליף את הגן ה OCA2, שזה הגן שקובע את כמות המלנין בפיגמנט החום שאנחנו מייצרים. זה כנראה התרחש כאשר בני אדם החלו לנדוד מאפריקה לאירופה, והמשמעות היא שאדם עם עיניים כחולות הוא צאצא של אדם אירופאי שחי לפני אלפי שנים".

אז לסיכום חברים וחברות, כל בני האדם עם עיניים כחולות הם קרובי משפחה. טוב אז לא בדיוק, אבל אנחנו כן צריכים להגיד תודה לאדם אחד – מר עיניים כחולות. אני בהחלט ארים לכבודו כוסית בארוחת שישי הקרובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *