יש רק עץ אחד כזה בעולם…כשתראו מה צומח עליו? בלתי אפשרי!

פלאי הטבע של העולם אף פעם לא מפסיקים להדהים אותנו. הכוכב שלנו מלא בירקות מדהימים, חיי בר, שטחים מרהיבים, ואי אפשר שלא להעריך את המלכותיות של המראות הללו.

אך חלק מהדברים היותר מרשימים של הטבע אינם טבעיים כלל וכלל: הם למעשה נוצרו על ידי האדם. היצירות הללו אולי ילידות הסביבה בהן הן נמצאות, אך הן עדיין משמשות מטרה חשובה בתפקוד הגדל של הטבע המשתנה.

העץ המרהיב הזה מפגין נוכחות חזקה עם הצבעים הסגולים ורודים שלו, אבל הוא לא נראה כך בטעות: הוא נוצר על ידי האמן סם ואן-אייקן

ev1

לסם היה רעיון ליצור עץ שיוכל לגדל סוגים רבים של פירות, אז זה בדיוק מה שהוא עשה. כשהוא משתמש בטכניקת הרכבה שמשלבת יחד זנים דומים של צמחים, וכך הוא החל לגדל את ההכלאה המרהיבה הזו. 



ev2

התוצאה הייתה 'עץ 40 הפירות' הזה שמפיק סוגים רבים של פירות משזיפים, אפרסקים, משמשים, נקטרינות, ושקדים. קראתם נכון: כל הפירות הללו גדלים על אותו העץ!

ev3

סם התמקד בפירות עם גלעין גדול, מכיוון שהם קרובים יותר גנטית אחד לשני וקל יותר לעשות הכלאות ביניהם. מאז היצירה הראשונה שלו לפני 3 שנים, יש לו עכשיו כמה עצים נוספים. כאשר האביב מגיע, הפריחה שלהם היא משהו שחייבים לראות. 



ev4

סם אומר: "אני רואה בעץ כיצירת אמנות", אבל הוא גם חושב שההמצאה שלו יכולה להוות פיתרון לכמות ההולכת ופוחתת של מזונות מסוימים ושל פירות עתיקים שנעלמים לאט לאט. 

ev5

זה מעורר השראה לחשוב שמשהו כל כך יפה יכול להשפיע בצורה כל כך חיובית על הסביבה ואספקת האוכל גם כן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *