זה מה שקורה לכם אם אתם מפסיקים לעשן למשך חודש

יש מעשנים כבדים, ויש את מעשני האלכוהול – מעשנים רק כשהם שותים. אבל אם הם שותים כל סופ"ש, ומדי פעם באמצע השבוע אז הם כבר מעשנים, לא? הם גורמים להם להרגיש נורא, אבל עדיין לא מצליחים לשתות בירה בלי סיגריה.

ויש את המעשנים הכבדים שמעשנים קופסא ואפילו יותר ביום. 20 סיגריות ביום. תארו לכם שהם היו מפסיקים לעשן במשך חודש אחד בלבד. היתרונות כל כך הרבה גדולים ממה שחשבתי…

יותר כסף

בואו נהיה כנים – כסף הוא חשוב, ועישון הוא למעשה בזבוז כסף. לפי שירות הרפואה באנגליה, המעשן הממוצע מעשן 13 סיגריות ביום, שזה בערך 364 סיגריות בחודש. אם קופסת סיגריות (זולה) עולה 30 שקלים, זה יוצא מעל 500 ש"ח בחודש!! 6000 שקל בשנה!! זה מטורף. זאת חופשה מפנקת באירופה. טיסה למשחק של ברצלונה או ריאל מדריד. או טלוויזיה ענקית לסלון.

sm1



סקס טוב יותר

במקום השני ברשימת הדברים החשובים אחרי כסף, מגיע הסקס. כולנו יודעים שאפילו מספר סיגריות יכולות לגרום לבעיות מיניות, במיוחד עבור גברים. מחקר של המגזין הבריטי לאורולוגיה מצא ש 65 מעשנים פעילים מינית, אחרי חודש ללא סיגריות, חוו שיפורים מדהימים.

31% מהגברים שלקחו חלק במחקר הצליחו להפסיק לעשן. לגברים האלה היו זקפות רחבות וחזקות יותר מאשר אלו שחזרו לסורם, והם היו מגורים (אבל לא גמרו) מהר יותר. בקיצור, תפסיקו לעשן למשך חודש, והז*ן שלכם יהיה גדול כמו של כוכב פורנו.

sm2

טעם וריח

זה ידוע שעישון מזיק לחושים. סיגריות מזיקות לקצות העצבים מה שמשפיע על הטעם והריח.

48 שעות בלבד אחרי הסיגריה האחרונה שלכם, קצות העצבים יתחילו לגדול, והאוכל שלכם יהיה הרבה יותר טעים.

sm3

שיניים לבנות יותר

זה הניקוטין שבסיגריות שגורם לשיניים שלכם להפוך צהובות, וכל מה שצריך זה מספר קטן של סיגריות כדי שהתהליך יתחיל. למרבה המזל השיניים שלכם יראו שיפור ברגע שתפסיקו לעשן. אתר DentalHealth.org מעריך שעם טיפול נכון, השיניים שלכם יכולות לחוות שיפור אחרי שבוע אחד בלבד.

sm4



שינה טובה יותר

שמעתי על אנשים שלא ישנים טוב בלילות, אבל אף פעם לא חשבתי שזה קשור לסיגריות, אבל דוח מאוניברסיטת ג'ון הופקינס מצא שלמעשנים יש סיכוי של פי 4 להרגיש עייפות אחרי לילה של שינה לעומת לא מעשנים. המחקר מעריך שזה כנראה נובע מנסיגה של ניקוטין במהלך הלילה.

נסיגת הניקוטין שאתם מרגישים אחרי שאתם מפסיקים לעשן אמורה לחלוף אחרי חודש, אז אחרי חודש ללא סיגריות אתם אמורים לישון כמו תינוקות, ולהרגיש רעננים בבוקר.

sm5

נשימה והתעמלות

כשחודש אחרי שתפסיקו לעשן, הריאות שלכם יתחילו לתקן עצמן. השיערות הקטנות שמוציאות ריר החוצה, ועוזרות לנשימה, יתחילו לתפקד כמו שצריך שוב. זה מפחית את הסיכון לזיהום, ומפחית שיעול וקוצר נשימה באופן ניכר.

אתם תרגישו את ההבדל כאשר תתחילו להתאמן. הריאות מתחילות לעבוד כמו שצריך, היכולת שלהם להתאמן תעלה באופן דרמטי.

sm6

אז הנה לכם. תפסיקו לעשן לשבועיים ואתם אמורים לראות שינויים גדולים בכל מיני אספקטים. תפסיקו לעשן לחודש והגוף שלכם יתחיל להבריא את עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *