זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם מתאפקים ולא הולכים לשירותים. לא היה לי מושג!

כולנו היינו שם. אתם צריכים ללכת לשירותים, אבל הסיטואציה לא מאפשרת.

תקועים בתור, במטוס, או שפשוט אין שירותים באזור, אנחנו נתאפק עד שנוכל להשתחרר ולהגיד 'אהההההה'. אנחנו נוטים לשכוח את העצה של ההורים שלנו שאמרו לנו שכשאנחנו צריכים לעשות פיפי, לרוץ מהר לשירותים לעשות.

ומסתבר שאמא צדקה מכיוון שהתאפקות היא ממש לא בריאה. סביר להניח שהיינו מודעים לכך ברמה כזאת או אחרת, אבל מעולם לא ידענו מה בדיוק המשמעות. הסרטון למטה חושף מדוע התאפקות היא רעה לבריאות שלנו.

זה רע בעיקר כשזה הופך למשהו קבוע, ואתם מתאפקים לפרק זמן ארוך מאוד. בדרך כלל אנחנו יכולים 'לאחסן' כחצי ליטר שתן, ואז מתחילה ההרגשה שאנחנו חייבים ללכת לשירותים. קולטנים קטנים בשלפוחית שלנו מזהירים אותנו כאשר הגיע הזמן להתרוקן. כאשר אנחנו מתאפקים השלפוחית שלנו תשאר סגורה מפני השופכה עם עזרתם של הספינקטרים של שלפוחית השתן. זה שומר מפני דליפות, וכתוצאה מכך עוזר לנו לא לעשות פיפי במכנסיים.

אצירת שתן יכולה להתרחש אם מישהו מתאפק לפרקי זמן ארוכים על בסיס קבוע. המשמעות היא שלעולם לא תוכלו לרוקן לחלוטין את השלפוחית מכיוון שהשרירים נחלשו בגלל ההתאפקויות הרבות. זיהום הוא גם סכנה כאשר שתן 'מאוחסן' יכול להיות בית גידול לחיידקים ובקטריות.

התפוצצות השלפוחית יכולה לקרות גם, אבל במקרים נדירים מאוד. היו מספר מקרים מתועדים של אנשים שהתאפקו יותר מדי, השלפוחית התפוצצה והם מתו.

אז בשורה התחתונה, אל תתאפקו, תשתחררו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *