זה מה שקורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים זרעי צ'יה

לפני מספר שנים לא ידעתי בכלל מה זה זרעי צ'יה. מאז הם הפכו פופולריים. הזרעים הקטנים, אך העוצמתיים הללו הוכחו בתור מזינים, וגם טעימים, כאשר משלבים אותם עם המאכלים הנכונים.

התחלתי לשלב אותם בארוחות, מכיוון שהטעם שלהם עדין, הם יכולים להיות תוסף תזונתי נפלא לכל ארוחה או משקה: מאפיית לחם ועד שייקים. הם עובדים מצוין בכל דרך.

וזה מה שקורה לגוף שלכם אם תאכלו באופן קבוע זרעי צ'יה.

1. הסיכון למחלות לב יורד

זרעי צ'יה מכילים פי 8 יותר אומגה 3 מאשר סלמון. אומגה 3 מפחית, בנוסף לדברים אחרים, את הסיכון למחלות לב.

2. מפחית את הסיכון לחרדה, דיכאון ובעיות פיזיות נוספות

מגנזיום הוא חשוב מאוד לגוף שלנו. מחסור במגנזיום מגביר את הסיכון לדיכאון וחרדה, ובנוסף מגביר את הסיכון למחלות בשרירים, עצמות והמוח. הרבה צורכים מגנזיום דרך ברוקולי. אך זרעי צ'יה מכילים פי 15 יותר מגנזיום מאשר ברוקולי.

ch1



3. מפחית את הסיכון לחוסר בברזל

זרעי צ'יה מכילים פי 3 יותר ברזל מאשר תרד. זה חשוב במיוחד עבור נשים, מכיוון שנשים רבות סובלות מחוסר בברזל. חוסר בברזל מוביל בין השאר לעייפות ותשישות.

4. מלא בסידן

רובנו ודאי קיבלנו המלצה לשתות חלב על מנת לחזק את העצמות והשיניים. אך למעשה, זרעי צ'יה מכילים פי 6 יותר סידן מאשר חלב.

ch2

5. משפר את איזון הנוזלים בגוף

אשלגן עוזר לווסת את רמת המים-חומצה בגוף. רבים חושבים על בננות כשהם חושבים על אשלגן, וזה נכון, אבל זרעי צ'יה מכילים פי 2 יותר אשלגן מאשר בננות.

6. הזרעים הקטנים יתנו לכם כח בלתי יאמן במכון הכושר

לפי מספר מחקרים, זרעי צ'יה מעניקים יותר סיבולת וכוח במהלך אימונים, אם צורכים אותם לפני, כפי שמתואר בספר: Rediscovering a Forgotten Crop of the Aztecs

7. אנרגיה לרוץ יותר זמן

שבט הטרהומארה בצפון מקסיקו נחשבים לאצנים הטובים ביותר למרחקים ארוכים. זרעי צ'יה זה מאכל הדגל שלהם, כך לפי הספר Rediscovering a Forgotten Crop of the Aztecs.

ch3



8. תרגישו שבעים יותר זמן

אם מערבבים אותם עם מים, זרעי צ'יה יוצרים סוג של ג'לי. הג'לי הזה יגרום לכם להרגיש שבעים יותר זמן וישמור על משקל הגוף שלכם.

9. עמוסים בחומרים נוגדי חמצון

כאשר אתם אוכלים זרעי צ'יה, אתם צורכים גם הרבה חומרים נוגדי חמצון אשר מצוינים לבריאות שלכם. אומרים שכדאי לאכול הרבה אוכמניות בגלל שהם מלאים בחומרים נוגדי חמצון, אך זרעי צ'יה מכילים יותר חומרים נוגדי חמצון מאשר אוכמניות! חומרים נוגדי חמצון יכולים למנוע סרטן ולהילחם במחלות לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *