זה מה שיקרה לגוף שלכם אם תאכלו ג'ינג'ר בכל יום

זה לא מקרי שהשתמשו בג'ינג'ר בתור תרופה טבעית במשך מאות שנים. עכשיו המדע חושף שוב ושוב שלשורש יש השפעות מדהימות על הבריאות שלכם. את החלק האכיל, השורש עצמו, אפשר למצוא בכל מכולת או סופר מרקט.

באופן אישי, אני לא אוכל הרבה ג'ינג'ר, לא בגלל שאני לא אוהב אותו, אלא בגלל שאני שוכח לקנות אותו כשאני בסופר. אבל אחרי שראיתי את הרשימה הזאת, לשכוח אותו תהיה משימה קשה מאוד.

כולם צריכים להיות מודעים לתועלות האדירות של הסופר פוד הזה.

1. ג'ינג'ר הוא טוב ללב

צריכה של ג'ינג'ר יכולה להוריד את רמת הכולסטרול, כך חשף חד משמעית המחקר הזה. במהלך המחקר שארך 45 יום,  85 אנשים עם כולסטרול גבוה צרכו מדי יום 3 גרם אבקת ג'ינג'ר. רמת הכולסטרול שלהם ירדה באופן משמעותי. רמות נמוכות של כולסטרול מפחיתות את הסיכון למחלות לב, שבץ ולחץ דם גבוה.

2. ג'ינג'ר נלחם בצינון

וודאי שמעתם שג'ינג'ר עובד מצוין נגד צינון ואפילו מונע את הצינון לפני שהוא מגיע. וזה בהחלט נכון: לג'ינג'ר יש סגולות אנטי-דלקתיות והוא מכיל נוגדי חמצון, ג'ינג'רול, החומר הביואקטיבי בג'ינג'ר טרי, יכול להפחית את הסיכון לדלקות. כך לפי מחקרים רבים.

3. ג'ינג'ר מקל על בחילות

בחילה היא לא דבר כיף, וג'ינג'ר יכול לעזור לכם כשאתם מרגישים לא טוב. מחקרים הראו שיחד עם דברים נוספים, ג'ינג'ר מקל על בחילות במהלך הריון ואפילו אחרי ניתוחים.

Jim Lightfoot/Flickr

4. טוב לבטן

ג'ינג'ר הוא תרופת סבתא קלאסית לבעיות וכאבים בבטן. השורש הקסום מפחית גזים ונפיחויות, משפר את העיכול, ויכול לעזור עם שלשולים.

5. ג'ינג'ר עוזר להקל על מיגרנות

אכילת ג'ינג'ר מדי יום מנטרלת חומרים דלקתיים בכלי הדם של המוח. ג'ינג'ר יכול לעזור גם בבחילה שמרגישים כשחווים מיגרנה. המחקר הזה הראה שג'ינג'ר יעיל לפחות כמו התרופה סומטריפטן, אשר משתמשים בה כדי לטפל במיגרנות. 100 אנשים עם מיגרנות חמורות נבדקו, והחוקרים מצאו שג'ינג'ר וסומטריפטן היו יעילים באותה המידה, כשתופעות הלוואי של הג'ינג'ר היו פחותות.

6. עוזר בהורדת משקל

ג'ינג'ר משפר את העיכול. ג'ינג'ר לא יכול לבדו להוריד את משקל הגוף שלכם, אבל הוא תוסף נפלא אם אתם שומרים על כושר. מחקר מאוניברסיטת קולומביה גילה שקל יותר להתנגד לרעב אם אוכלים או שותים ג'ינג'ר בבוקר. לפי המחקר, אתם שורפים כ 43 קלוריות כשאתם אוכלים ג'ינג'ר.

Wikipedia

7. ג'ינג'ר עוזר נגד כאבי שרירים

הוכח שג'ינג'ר יעיל נגד כאבי שרירים. במחקר מאוניברסיטת ג'ורג'יה, הוכח שצריכה יומית של ג'ינג'ר מפחיתה כאבי שרירים ב 25%.

8. מגביר את זרימת הדם

ג'ינג'ר אפשר לאכול או להוסיף לתה או משקה אחר אם אתם מקוררים. השורש הקסום מגביר את זרימת הדם מה שגורם לכם להרגיש חמים יותר.

9. ג'ינג'ר עוזר נגד כאבי מחזור

באופן מסורתי משתמשים בג'ינג'ר כדי לעזור בכאבי מחזור. במחקר הזה, 150 נשים צרכו גרם אחד של אבקת ג'ינג'ר מדי יום בשלושה הימים הראשונים של המחזור. לג'ינג'ר הייתה אותה ההשפעה בדיוק כמו התרופה השנויה במחלוקת איבופרופן.

10. ג'ינג'ר יכול להגן עליכם מפני מחלת הסרטן

עוד מחקר צריך להתבצע בנושא, אך מספר מחקרים הראו שלג'ינג'ר יש השפעה חיובית נגד סרטן השד, וסרטן הלבלב והשחלות. בנוסף גילו שג'ינג'ר מכיל חומר שהוכח שהורג תאי  גזע סרטניים שהופכים גידולים ממאירים למסוכנים. כך לפי מחקר ב PLoS.

היינו אמורים שאלו מספיק סיבות לקנות ג'ינג'ר ולהתחיל לצרוך אותו על בסיס יומיומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *