אם אתם סובלים מאחד מ 8 הסימפטומים האלה, יתכן ואתם סובלים מחרדה כרונית

חרדה כרונית היא בעיה רצינית ולעתים גם מתישה. נהר בלתי פוסק של מחשבות לא רצויות, רגשות, זכרונות וסיטואציות, כולם שליליים או כואבים, זה לא טוב לבריאות שלכם. אם לא בודקים את זה, חרדה כרונית לא פוגעת בכם נפשית, אלא גם פיזית.

אם יש לכם חלק מהסימפטומים האלה, יתכן ואתם סובלים מחרדה כרונית.

קושי לישון

אתם צריכים להיות רגועים ונינוחים על מנת להירדם לשינה עמוקה. חרדה כרונית יכולה להוביל לגוף תשוש ונפש חסרת מנוחה. זה מעגל אכזרי, מכיוון שאתם לא נחים מספיק וזה משפיע על הלחץ של יום למחרת. סיטואציות שאתם לא יודעים להתמודד איתן רק מוסיפות לדלק של החרדה. מנוחה ושינה תמיד צריכים להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.

בעיות עיכול

כשתחושת ה'הילחם או ברח' נכנסת לפעולה הגוף שלנו סוגר את הפעולות 'הלא חיוניות'. כשאנחנו לחוצים, אנחנו לא מעכלים אוכל בצורה יעילה. בנוסף, 80-90% מהסרוטונין בגוף מיוצר במערכת העיכול. נוירוטרנסמיטר הזה הוא חיוני להרגשת חיוביות וסיפוק.

שינויי מצב רוח ועצבנות

להיות מתוחים ועצבניים במשך תקופה ארוכה יכולה להוביל לכך שנתפרץ על מישהו ונהיה רגזניים יותר מבדרך כלל. המפתח הוא להישאר מרוכזים ומלאי מוטיבציה לגבי דברים מועילים. אל תתנו לעצמכם ליפול אל תוך שגרה שלילית.

קשיי ריכוז

חרדה מבריחה משאבים נפשיים. שינה לא טובה, והרגלי אכילה יכולים להוסיף לזה. תרגילי מודעות ושיטות הרגעה יכולות לעזור מאוד.

כאבי ראש חזקים לעתים תכופות

רמות הלחץ הגבוהות יוצרות סיטואציות שגורמות לכאבי ראש. חוסר איזון כימי יחד עם שרירים מתוחים באזור הראש יכולים לגרום לכאבי ראש. תה, קפה וניקוטין יכולים להגביר את תכיפות ואת עוצמת כאבי הראש.

תשוקה בלתי פוסקת לסוכר ועמילן

סוכר יכול לשפר את מצב הרוח ולגרום לכם להרגיש טוב יותר. ההשפעה היא לטווח קצר כשלאחריה מגיעה הרגשת 'דאון'.

כאבי שרירים

חרדה יכולה להפגין עצמה בתור כאבים פיזיים. לחץ יכול לגרום לכיווץ לא רצוי של שרירים ולהתנהג בצורה דלקתית.

תשישות

חרדה תמידית היא דבר מלחיץ, וכתוצאה מכך אתם לא מקבלים מספיק מנוחה. התמודדות מנטלית עם הרגשה שלילית כל כך חזקה יכולה לרוקן את המשאבים המנטליים של כל אחד.

שתפו את המידע החשוב הזה עם החברים והמשפחה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *